Thoms 1969 C50
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Thoms 1969 C50
Totaal ander blok. Kijk eens naar de puist op het blok bij de groene. Dat is geen normale ontsteking, dat is een dynamo als je het mij vraagt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
Re: Thoms 1969 C50
Inbusboutjes, en een heavy duty startmotor? John Deere limited edition C50.
Gele beenkap mist alleen nog.
Gele beenkap mist alleen nog.
'It never hurts to help.'
Re: Thoms 1969 C50
Het is een honda C50M motorblok, met vervroegende binenrotor ontsteking, heel luxe. En startmotor 6v.
Ik heb hier een blok liggen en ergens ook de draadboom. Is je frame ook C50M-xxx? Het stuur bij jou heeft wel een knopje zitten onder je teller, daar hoort een iets ander knopje, maar is wel origineel dat er iets zit.
Dus voor draadschema bij dit model kijken op de site van cms.
Ik heb er in het verleden ook 1 of 2 gehad, rijdt heel goed, maar uit mijn hoofd alleen vonk met accu. Weet niet
meer zeker.
Ik heb ook een C110 blok met dit type ontsteking erop, zeflde als die C102.
Succes,
Dennis
Ik heb hier een blok liggen en ergens ook de draadboom. Is je frame ook C50M-xxx? Het stuur bij jou heeft wel een knopje zitten onder je teller, daar hoort een iets ander knopje, maar is wel origineel dat er iets zit.
Dus voor draadschema bij dit model kijken op de site van cms.
Ik heb er in het verleden ook 1 of 2 gehad, rijdt heel goed, maar uit mijn hoofd alleen vonk met accu. Weet niet
meer zeker.
Ik heb ook een C110 blok met dit type ontsteking erop, zeflde als die C102.
Succes,
Dennis
''UNOX MAN''
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Thoms 1969 C50
Het interesseert Tom helemaal niets meer.
Hij heeft na zijn posting nooit meer gekeken.
Lekker belangrijk
Gr. Wim.
Hij heeft na zijn posting nooit meer gekeken.
Lekker belangrijk
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Thoms 1969 C50
blijft intressant voor anderen. het is een nogal apart blok, leuk om te weten.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Thoms 1969 C50
Ik zie bij dat ding een vette bruggelijkrichter zitten, dus dynamo en accu-bobine ontsteking. Dikke kans dat zelfs het licht over de accu gaat.Dennis schreef: ↑18 sep 2022 12:25 Het is een honda C50M motorblok, met vervroegende binenrotor ontsteking, heel luxe. En startmotor 6v.
Ik heb hier een blok liggen en ergens ook de draadboom. Is je frame ook C50M-xxx? Het stuur bij jou heeft wel een knopje zitten onder je teller, daar hoort een iets ander knopje, maar is wel origineel dat er iets zit.
Dus voor draadschema bij dit model kijken op de site van cms.
Ik heb er in het verleden ook 1 of 2 gehad, rijdt heel goed, maar uit mijn hoofd alleen vonk met accu. Weet niet
meer zeker.
Ik heb ook een C110 blok met dit type ontsteking erop, zeflde als die C102.
Succes,
Dennis
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Thoms 1969 C50
Hallo allemaal,
Na maanden van poetsen en spullen zoeken. Originele draadboomschema gevonden in Frankrijk,
Is de C50m eindelijk gekeurd gisteren bij de RDW. Compleet nagezien en een dikke pluim van de keurmeester.
Het betreft een originele c50m uit Frankrijk uit 1969. Deze heeft inderdaad de aparte ontsteking en origineel een startmotor.
Alles is nog origineel, en niet aan gelast of wat dan ook. Alleen het framewerk is gespoten i.v.m verkleuring. Dus geen 100% nieuw restauratie maar met patina.
Hoe dan ook, het was een hele uitdaging maar met een leuk resultaat. Rijdt inderdaad goed!
Ik wil jullie de plaatjes niet onthouden..
Hieronder de John Deere,
Graag kom ik jullie eens tegen, voor mij een droom om weer een Honda te mogen bezitten,
Gr Thom
Na maanden van poetsen en spullen zoeken. Originele draadboomschema gevonden in Frankrijk,
Is de C50m eindelijk gekeurd gisteren bij de RDW. Compleet nagezien en een dikke pluim van de keurmeester.
Het betreft een originele c50m uit Frankrijk uit 1969. Deze heeft inderdaad de aparte ontsteking en origineel een startmotor.
Alles is nog origineel, en niet aan gelast of wat dan ook. Alleen het framewerk is gespoten i.v.m verkleuring. Dus geen 100% nieuw restauratie maar met patina.
Hoe dan ook, het was een hele uitdaging maar met een leuk resultaat. Rijdt inderdaad goed!
Ik wil jullie de plaatjes niet onthouden..
Hieronder de John Deere,
Graag kom ik jullie eens tegen, voor mij een droom om weer een Honda te mogen bezitten,
Gr Thom
Re: Thoms 1969 C50
Het is inderdaad bij dit model zo geregeld dat alles over de accu gaat, verlichting, bobine etc, dat heeft me nog wat hoofdbrekens gekost, haha,
Ik vraag me serieus af of er wel een 50cc cilinder origineel opzit. Hij trekt zeer snel op en liep veel te hard voor de keuring 75 km per uur, dus flink begrensd voor de keuring. Inderdaad een binnenrotor ontsteking..
Ook op het blok staat de code C50 ME en volgens de bouwjaarlijst van de RDW komt deze uit 1969.
Deze mensen bij de RDW hadden er echt verstand van, Honda gebruikt schijnbaar bepaalde aparte slagletters/ cijfers waardoor het geen twijfel mogelijk was over de originaliteit, Ook had ik het laatst afgegeven oude Franse kenteken uit 1979 en kon de keurmeester in Frankrijk inderdaad zien dat hij daarna nooit meer op kenteken is gekomen. Dat klopt met het verhaal van de vorige eigenaar.
Dus blijkbaar wist de RDW al veel meer dan ik.
Gr Thom
Ik vraag me serieus af of er wel een 50cc cilinder origineel opzit. Hij trekt zeer snel op en liep veel te hard voor de keuring 75 km per uur, dus flink begrensd voor de keuring. Inderdaad een binnenrotor ontsteking..
Ook op het blok staat de code C50 ME en volgens de bouwjaarlijst van de RDW komt deze uit 1969.
Deze mensen bij de RDW hadden er echt verstand van, Honda gebruikt schijnbaar bepaalde aparte slagletters/ cijfers waardoor het geen twijfel mogelijk was over de originaliteit, Ook had ik het laatst afgegeven oude Franse kenteken uit 1979 en kon de keurmeester in Frankrijk inderdaad zien dat hij daarna nooit meer op kenteken is gekomen. Dat klopt met het verhaal van de vorige eigenaar.
Dus blijkbaar wist de RDW al veel meer dan ik.
Gr Thom
Re: Thoms 1969 C50
Ja hoor ga er maar vanuit dat het 50cc is. Het is denk ik wel 1 van de snelste C50 blokken die er is.
Leuk dat het gelukt is! Heb je het originele achterrekje niet? Meegespoten in kleur, niet zo'n breed chroom ding.
Ik heb het wel liggen, maar kan er nog geen afscheid van nemen.
Groeten en veel plezier,
Dennis
Leuk dat het gelukt is! Heb je het originele achterrekje niet? Meegespoten in kleur, niet zo'n breed chroom ding.
Ik heb het wel liggen, maar kan er nog geen afscheid van nemen.
Groeten en veel plezier,
Dennis
''UNOX MAN''
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Thoms 1969 C50
die inner rotors waren bedoeld voor de snellere blokken van honda. het idee was dat de afwezigheid van de massa van een vliegwiel een sneller op toeren komen van de krukas mogelijk zou maken. nogthans betekent dit niet dat ieder inner rotor blok beter is dan vliegwielblok, bijvoorbeeld bij de c110 zijn de vliegwielblokken beter dan de inner rotor blokken. bekende cubs met inner rotor blokken zijn die met de c90 dikkeharrie blokken, in 50cc uitvoering toch wel behoorlijk zeldzaam, ik had er nog nooit van gehoord iig
leuk ding dit, gefeliciteert
leuk ding dit, gefeliciteert
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Re: Thoms 1969 C50
Hoi Dennis,
Nog geen rekje inderdaad! Ik hou rustig de verkooppagina eens in de gaten om te kijken of er iets voorbij komt, dat zou hem wel af maken.
Bedank voor de leuke reacties! Toch weer eentje gered. Toen ik 20 was mijn dax moeten verkopen om het autorijbewijs te halen, nu 32 en eindelijk weer lekker ploffen!
Gr Thom
Nog geen rekje inderdaad! Ik hou rustig de verkooppagina eens in de gaten om te kijken of er iets voorbij komt, dat zou hem wel af maken.
Bedank voor de leuke reacties! Toch weer eentje gered. Toen ik 20 was mijn dax moeten verkopen om het autorijbewijs te halen, nu 32 en eindelijk weer lekker ploffen!
Gr Thom
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Thoms 1969 C50
Die dynamo die je dan opeens nodig hebt om de accu te voeden spreekt je verhaal dan wel weer tegen.lil schreef: ↑04 okt 2022 20:27 die inner rotors waren bedoeld voor de snellere blokken van honda. het idee was dat de afwezigheid van de massa van een vliegwiel een sneller op toeren komen van de krukas mogelijk zou maken. nogthans betekent dit niet dat ieder inner rotor blok beter is dan vliegwielblok, bijvoorbeeld bij de c110 zijn de vliegwielblokken beter dan de inner rotor blokken. bekende cubs met inner rotor blokken zijn die met de c90 dikkeharrie blokken, in 50cc uitvoering toch wel behoorlijk zeldzaam, ik had er nog nooit van gehoord iig
leuk ding dit, gefeliciteert
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Thoms 1969 C50
ik zal me wel weer verkeerd uitdrukken, maar voor mij fungeren ze allebei als dynamo, als in; ze wekken allebei stroom op, voor de accu en wat dies meer zij, alleen bij vliegwiel draaien de magneten buitenom de spoelen en bij een inner rotor draaien de magneten binnenin een spoelenkrans. dus... ik snap eigenlijk niet waar je op doelt. dat de ene een accu erbij nodig heeft en de andere niet? tja dat weet ik ook niet precies waarom dat nou perse zo is. ik weet iig dat een honda atc110 trike, die een dikkeharrie achtig blok heeft - dus met inner rotor - het juist weer wel doet zonder accu...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Thoms 1969 C50
De atc 110 heeft dan ook helemaal niet zo'n innerrotor, maar een gewoon vliegwiel. Tevens heeft deze een CDI opnemer in de kop.