Fourstrokebarn Honda Jaap

Hier kun je praten over je honda.
MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2537
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door MrSinga »

cor schreef: 30 mar 2023 09:23 Ruilen doet iedereen dagelijks wel denk ik. Boodschappen worden geruild tegen geld en dat is met heel veel dingen zo. Dus aan ruilen is niks vreemds aan. Waarom zou ik mijn auto niet kunnen ruilen tegen een andere auto of motorfiets? Heb het vaak gedaan in het verleden, dat ruilen. Vind wel dat als je een onderdeel te ruil aanbied je ook moet weten waartegen je het wilt ruilen anders kan het een langdurige kwestie worden.
voila dat bedoel ik net. Ook al brom od geruild in het verleden. Maar je moet een tegenvoorstel krijgen en niet een antwoord als: wat heb je eventueel te ruil.

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Oscar »

Wat mij altijd verbaasd is dat voor iets wat iemand persoonlijk als probleem ervaart diegene actie van een ander verwacht.

Daar ben ik het wel zo verschrikkelijk mee eens. Heerlijk om te lezen. De regering moet dit, de regering moet dat en als antwoord op de vraag wat heb je zelf eraan gedaan volgt meestal een enorme stilte...

En dan wonen we nog in een van de mooiste en best geregelde landjes op deze rots in de ruimte..

pronk
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2023 15:09
Bezit: Nu:
C50 L OT turfgroen
CD50 H candy sapphire blue
Toen:
C50, SS50, CD50, Amigo

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door pronk »

Dan gaan we toch lekker hier ruilen en handelen... met z'n allen... in ons eigen bubbeltje.

De Porsche 928 wordt ook steeds duurder en de interessante projecten zijn al weg

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door lil »

Oscar schreef: 06 apr 2023 07:14
Wat mij altijd verbaasd is dat voor iets wat iemand persoonlijk als probleem ervaart diegene actie van een ander verwacht.
Daar ben ik het wel zo verschrikkelijk mee eens. Heerlijk om te lezen. De regering moet dit, de regering moet dat en als antwoord op de vraag wat heb je zelf eraan gedaan volgt meestal een enorme stilte...

En dan wonen we nog in een van de mooiste en best geregelde landjes op deze rots in de ruimte..
wat mij niet zozeer verbaast is dat er mensen zijn die gemakshalve of anderszins maar even aannemen dat aangedragen kwesties en problemen fictief zijn en slechts toe te wijzen zijn aan iemands beleving. dezen zijn veelal van het type mensen die zelf het probleem zijn (of gewoon te stom om voor de duvel te dansen) en die geenszins van plan zijn hun gedrag te veranderen, integendeel, en nemen het omwille van misplaatst saamhorigheidsgevoel en eigenbelang op voor anderen die net zo zijn, terwijl ook zij daar net zo door worden genaait. mijn verbazing was uit sarcasme, uit de misplaatste veronderstelling dat dat ook over zou komen...

en nu gaat er nota bene iemand blij zijn om die uitspraak die in weze kant noch wal raakt. en het gaat betrekken op een niet terzake kwestie... alsof we niet met zn allen stemmen op politieke partijen die het voor ons mogen doen, en het vervolgens niet doen zoals we willen.
en nederland is ook allang niet meer een land om trots op te zijn. zoals het te grabbel gegooit word aan allerlij onverlaten, inkomensongelijkheid en armoede toeneemt en het meer en meer een politiestaat word naar amerikaans model.
ik herinner me nog een nederland wat een voorbeeldpositie had in de wereld, en een nederland en een nederlands volk wat vrijheid hoog in het vaandel had. wat zie je daar nog van terug? het is een teringland geworden. maar helaas nog net niet genoeg een teringland dat gelukzoekers en profiteurs hier weg willen blijven... dat het kennelijk slechter gaat met de rest van de wereld wil nog niet zeggen dat het zo goed gaat met nederland, dat is een debiele aanname. *drops mic*


nb; weet je wie het goed doen? zwitserland. ik wou dat ik zwitser was
Laatst gewijzigd door lil op 08 apr 2023 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Online
KiP
postslet
Berichten: 2389
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door KiP »

Ik sla vooral aan op het woord gelukzoekers, ik vind dat het meest debiele term die we plakken op mensen die we hier blijkbaar niet moeten!
Want volgens mij is ieder levend wezen een geluidzoeker! Je bent een mooie randdebiel als je namelijk opzoek gaat naar ongeluk.
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door lil »

ja tuurlijk, iedereen wil geluk zoeken, desnoods in andermans gebied, zou ik ook doen. maar ik zou niet verbaasd zijn als die anderen uit dat gebied daar niet blij mee zijn en dr geen zin in hebben, maar dat is dus raar genoeg wel wat er verwacht word. zoals het nu is wil de hele wereld in nederland wonen. dat gaat gewoon niet, maar we willen er blind voor zijn. maar enfin, dat is de kwestie niet hier, het was maar een detail wat ik er wellicht ook beter buiten had gelaten.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door fs1tom »

Nederland politiestaat? :lol:
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door NIX »

fs1tom schreef: 13 apr 2023 09:56 Nederland politiestaat? :lol:
In sommige dingen heeft Lil gewoon gelijk (ook al ageer ik vaak zat tegen hem als ik vind dat hij te ver gaat). Kijk naar het feit dat politici zonder gevolgen structureel de wet overtreden en wij voor de meest lullige overtredingen geen waarschuwing oid krijgen, maar idiote boetes. Vergelijk het betalen van belasting eens met schadeloosstellen van kapotte families of huizen. Per ongeluk een kilometertje te hard ergens door sukkelen of liegen over de noodzaak om boeren hun land af te nemen. Alle verhouding is zoek. Ik begin nog even niet over wat er tijdens corona gebeurde, maar dat lijkt me een vrij duidelijk voorbeeld hoe snel het hier totaal uit de hand kan lopen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door lil »

fs1tom schreef: 13 apr 2023 09:56 Nederland politiestaat? :lol:
politiestaat naar amerikaans model, ja. misschien leef je nog te kort dat je bijvoorbeeld de triggerhappy-tendens bij de politie zou opvallen. zoals bijvoorbeeld bij een achtervolging meerdere agenten hun hele magazijn plus het reservemagazijn leegschieten op een auto als die even een stukje achteruit steekt omdat ie zich had klem gereden in wat straatmeubulair om dan z'n weg weer te kunnen vervolgen. of laatst bij boerenprotesten een knul in een tractor die beschoten werd terwijl die al zo goed als voorbij was. gewoon alleen maar omdat politie denkt van ah hij rijdt op me af, das een moordaanslag met een dodelijk wapen!! nou mag ik lekker schieten. en dan gewoon compleet losgaan...

niks meer van gehoord trouwens, die kwestie van die tractor. maar het zal je kind maar wezen die zo door een politiekogel omkomt, had net zo goed gekunt.

en om even aan te sluiten bij NIX, wat dacht je van ministers die gewoon demissionair blijven doorregeren terwijl het kabinet geklapt is vanwege beschaamd vertrouwen en wanbeleid van diezelfde ministers. die horen per direct op te stappen, maar ze blijven gewoon zitten. hebben geen kiezers meer nodig ofzo. is al een aantal keren gebeurt in de afgelopen 20 a 30 jaar.

magoed, politiek is een gebed zonder end, en dit is een brommerforum...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door gerbrandicus »

[lil-trigger]En dan de woningmarkt! Jongere collega's kunnen geen huis meer kopen, ook niet als ze een partner hebben. Sociale huur kan ook niet, want dan verdien je weer teveel. Ja maar, ja maar, ik sta al 12 jaar ingeschreven en betaal al die tijd ook inschrijfgeld. Ja pech voor je.
Dus dan moet je maar particulier huren. Oh ja, dat kost dubbel zoveel als een hypotheek. Je verdient dus niet genoeg om goedkoop te wonen (en keus te hebben). En prins Bernhard, die narcistische engnek, die vindt zichzelf een briljant zakenman omdat hij helemaal zelf half Amsterdam heeft opgekocht en de prijzen heeft opgedreven. Zo ontzettend knap van je inderdaad, van krantenjongen tot pandjesbaas? Ohnee je komt uit een miljardairsfamilie en kunt zorgeloos zonder fall-back plan alles opkopen en gebruik maken van je naam om partners aan te trekken. Euehgg dat die man zich niet schaamt. Echt eng gewoon hoe ver zo'n elitaire narcissist zo ver van de normale mens afstaat.

En velen blijven dan maar gewoon bij papa en mama wonen. Een collega van mij kan dus niets kopen, kreeg een relatie met een Oekraiense meid, die krijgt een uitkering en geloof ik ook ziekenfonds vergoed (en werkt zwart, niet haar keus maar baas doet moeilijk). Die krijgt straks gewoon een huurwoning met voorrang op Nederlanders. In Utrecht wordt al een jaar lang geen enkele woning meer aan NL-ers gegeven begreep ik. Om het huisvestingprobleem van asielzoekers op te lossen. Qua NL'se woningnood is er niets aan de hand vanuit de overheid geredeneerd, die zitten tenslotte bij pa en ma op zolder. Ik zeg tegen mijn collega: Nou, zij is je ticket om uit huis te gaan. Hoe triest.
Ook zoiets: Zij zat bij een gastgezin, maar omdat ze niet in de officiële molen zat van de asielzoekers industrie had ze geen recht op een huis. Want dat krijgen Oekraïense asielzoekers pas na een paar maanden in een asielzoekerscentrum. Dus zij ging weg bij dat gastgezin, waar ze het gewoon prima had, om hutjemutje in zo'n aftandse opvanglocatie te gaan zitten een paar maanden, zodat ze een huis zou krijgen.
Een andere collega woont antikraak in een groot pand. Krijgt hij bericht dat ie er binnen een paar weken uit moet om ruimte te maken voor Oekraïeners. Dus er komt zo'n clubje met belangrijke mevrouwen en meneren kijken. Die zeggen: Nee dit is niet geschikt. Haha, wel goed genoeg voor hem, niet voor asielzoekers!
Niets tegen Oekraïense asielzoekers overigens, wel tegen krom en onrechtvaardig beleid.

Pfffff don't get me started! Nu heb ik zin om me met lil te gaan bezatten in een bruine kroeg. En ik drink niet eens. En dan ook nog eens Honda Jaap die alles verkocht heeft aan de Fourstrokebarn. Putin, Nederland is gewoon klaar, kom maar op met die bom!

Pds
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2017 01:33
Bezit: C50,Dax,Ps50
Locatie: 026

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Pds »

ja utrecht verneukt de honda markt en fun met die idote prijzen

Pds
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2017 01:33
Bezit: C50,Dax,Ps50
Locatie: 026

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Pds »

bijv. als je toevallig een onderdeel zoekt en op facebook een advertentie plaats met gezocht onderdeel x, krijg je de standaard reactie utrecht......

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Dennis »

Lijkt me geen verkeerd idee als dit topic wordt gesloten?
''UNOX MAN''

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door lil »

gerbrandicus schreef: 14 apr 2023 20:18[lil-trigger]
nou wat een ommeslag, laat je baas het maar niet horen, ha

en ja nou weet je ook waarom ze de boeren willen uitkopen, alsof die zelf niet weten hoe je op een weiland huizen kan bouwen. het stikstofprobleem is hierbij gewoon een drogreden.(afgezien dan van nog wat stikstofrechten) maar is dat wat we willen met zn allen, dat ons zeldzaam vruchtbare land volgeplempt word met huizen? want dat is wat hoe dan ook gaat komen hoor. je herkent dit land niet meer terug over een jaar of 10 - 20

woningnood is altijd hoog geweest in utrecht, kraken was ook zo'n beetje de enige manier om er ingeschreven komen te staan, want iemand van buiten kreeg niet zomaar een woonvergunning. ik heb daar gewoond in de jaren 70 - 80 en dat was de fijnste stad waar ik ooit heb gewoond.(destijds dan, tegenwoordig is de sfeer beduidend minder, magoed dat is overal wel zo...)


Dennis schreef: 14 apr 2023 23:20 Lijkt me geen verkeerd idee als dit topic wordt gesloten?
tja, er lijkt toch behoefte te bestaan aan politiek geneuzel. misschien maar es een draadje voor aanmaken in de restrubriek, alhoewel mn ervaring is dat een dergelijk topic de neiging heeft om danig uit de hand te lopen
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Jurrien »

gerbrandicus schreef: 14 apr 2023 20:18 [lil-trigger]En dan de woningmarkt! ....
Herkenbaar, en het stemt me droevig over de toekomst.
Maar ik moest wel lachen om je laatste alinea. "allemaal ellende in de wereld en dan heeft Honda Jaap óók nog eens alles verkocht aan de fourstrokebarn" :mrgreen: :mrgreen:
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gesloten