Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Guggenheimer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 132
Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc
Locatie: Blaricum

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Guggenheimer »

Indien ik me tank ontroest en vervolgens ga coaten neem ik aan dat je dat doet zonder de benzinekraan er aan vast. Echter heeft iemand een tip voor hoe je de ovale openingen van de benzine leiding de tank in af kan sluiten? (De c320s tank heeft een schroefgat en een een ovale opening voor de benzineleiding voor normaal open en reserve open.

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4092
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Kleine vragen topic

Bericht door wim V8 »

Vorig jaar twee tankjes gedaan mn CB en een plastic 73 Bravo tankje. Na alle voorbewerking, oude kraan er op,
spul er in gieten, en oude dop er op. Tijdje ronddraaien volgens beschrijving, dan vuldop er af en tank met vulopening
naar beneden wegzetten om uit te druipen op een lege doos met krant onderin deed ik dat, dan de kraan demonteren.
Metrische schroefdraadgaatjes kan je later altijd nog even een tapje doorheen halen. Pakkingvlak van de kraan kan je nu nog
mooi schoonmaken, spul is immers nog zacht. Later, als het spul nog wat kan uitzakken maar er niets meer uit de vulopening komt
leg ik de tank op de zij zodat ik de vulopening oop nog kan ontdoen van eventuele kunsthars ivm mooi maken afsluitvlak van het tankdoprubber,
en het allerlaatste restje dat nog in de tank zit en toch niet meer uit wil druipen naar een zijwang zakt en daar hard wordt.
Dan ben je zeker dat het niet later bij een van de openingen tot last kan zijn.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1190
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gonzo »

Ik ga vandaag kijken voor een Noof erbij. Nou is mijn vraag, past een peda chip motortje er zonder aanpassingen onder? En zoja is er aan de snelheid nog iets toe te voegen zodat het een comfortabele 50-55 kmh loopt? Alvast bedankt.
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4092
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Kleine vragen topic

Bericht door wim V8 »

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1190
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gonzo »

Oh, toch bedankt
Try and die techniek....... love it.

MonkeyMike
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2023 19:23
Bezit: Skyteam PBR

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MonkeyMike »

Ik heb een CDI waarbij ik de curve kan aanpassen. Daar wil ik wat mee gaan spelen. Indien handig is hier een foto van het vliegwiel met de pickup.
Volgens het internet krijg je brokken als je te vroeg ontsteekt. Waar merk ik aan dat ik de vroeg zit? En waar merk ik aan dat ik goed zit?

Het gaat om deze CDI van Aliexpress. Hetzelfde model kan je bij verschillende winkels kopen. Dus zoek vooral de beste deal op.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 698
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Dennoz »

Zoiets koop je doorgaans als je weet waar je mee bezig bent, verder zal het afhankelijk van je eigen set up testen zijn wat het lekkerste rijd op je eigen brommer , je zal er niet ineens mach 1 mee halen.
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16278
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Daytona heeft ook een ontsteking met vervroegende cdi, de sloomste 2 zijn voor liggende cilinders, de meest vervroegende 2 alleen te gebruiken voor staande cilinders. (hint, de staande blokjes kunnen standaard meer toeren aan dan een liggend blok.)

Vraag: Wat denk je dat er gebeurt als de volledige verbrandingsdruk opgebouwd is voordat de zuiger in tdc is?

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2626
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MrSinga »

Dennoz schreef: 01 jun 2024 17:11 Zoiets koop je doorgaans als je weet waar je mee bezig bent, verder zal het afhankelijk van je eigen set up testen zijn wat het lekkerste rijd op je eigen brommer , je zal er niet ineens mach 1 mee halen.
Zo’n cdi is echt geen risico. Zit nog steeds binnen bereik wat een kitaco powerrev ed kan :D
9/10 vliegt die nadien er toch af want ja… china zooi

Maar ik beaam als je zo’n programmeerbare cdi koopt van kitaco od, dan speel je meer

Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Kleine vragen topic

Bericht door SeeWhy50 »

Als je gaat spelen met een onbekende instelbare cdi gebruik of koop koop dan vooral ook een strobe/timing lamp/stroboscoop/... (of onder welke naam die ook aangeboden wordt). Je kunt dan in ieder geval een goed beeld krijgen wat die cdi aan het doen is met de timing van de ontsteking.
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

Guggenheimer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 132
Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc
Locatie: Blaricum

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Guggenheimer »

Ketting Honda C320s afstand tussen rollers 18,4

vervangen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16278
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

nix zou zeggen blad omdraaien.
Ik zou er gezien die schuine stukkies op de tanden van het achtertandwiel gewoon een nieuw setje tandwielen en een nieuwe ketting omleggen.

ps. ik ben nog nooit tussen de rollen gemeten, ik check hoever ik de ketting van het kettingblad kan lichten.

Gebruikersavatar
lil
4T-MSB zombie
Berichten: 2009
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door lil »

de ketting slijt op de asjes van de buitenschakels, en niet op de rolletjes. de slijtage meet je als het verschil tussen de afstand binnen de rollen van de binnenschakels tov die van de buitenschakels. binnen de binnenschakels vind namelijk geen slijtage plaats dus die afstand blijft altijd gelijk. daarom ook moet je een versleten ketting, als je hem nog wil gebruiken, op dezelfde positie op de tandwielen leggen als hoe die zat, want de tandwielen zijn op hun beurt op de ketting ingesleten, dus om de andere tand is er meer van de tand weggesleten(behalve als het aantal tanden oneven is, dan maakt het niet uit en is ook de ketting gelijker gesleten en langer meegegaan dan anders).
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Guggenheimer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 132
Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc
Locatie: Blaricum

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Guggenheimer »

nielspbr schreef: 14 jun 2024 17:11 nix zou zeggen blad omdraaien.
Ik zou er gezien die schuine stukkies op de tanden van het achtertandwiel gewoon een nieuw setje tandwielen en een nieuwe ketting omleggen.

ps. ik ben nog nooit tussen de rollen gemeten, ik check hoever ik de ketting van het kettingblad kan lichten.
iemand een aankoop advies. Ik zal de tanden tellen die er nu opzitten. Kom ik op terug!

Gebruikersavatar
lil
4T-MSB zombie
Berichten: 2009
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door lil »

je hebt een 14 tands. ik zou als je nieuwe ketting en tandwielen koopt gaan voor een 15 tands en een O-ringenketting, dat is het mooiste. voorlopig kan je je oude setup blijven gebruiken tot het helemaal niet meer gaat, en dan alles in 1 keer vernieuwen, inclusief achtertandwiel.
Laatst gewijzigd door lil op 14 jun 2024 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Plaats reactie