tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Hier kun je praten over je honda.
alblas
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2011 20:59

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door alblas »

Nexus6 schreef:
alblas schreef:ja, ik heb er één op het oog, ga na mijn vakantie kijken.

of heb jij nog tips voor de aankoop?

groet

gerard
Is dit wat voor jouw Gerard? http://link.marktplaats.nl/464010861
jazeker, ik heb al een bod gedaan op deze

alblas
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2011 20:59

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door alblas »

bedankt, ik zal voorzichtig gaan poetsen

Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 923
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door Midnight Creations »

Als die tank echt zo zeldzaam is zou ik 'm naar een special painter brengen die goed is in z'n vak en 'm laten restaureren op de plekken waar het nodig is, daar zie je dan niks meer van...
Als je jong blijft, sterf je nooit

NIX
chaly addict
Berichten: 18902
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door NIX »

Als ik beide tanks bekijk, dan denk ik dat je met groene commandant een heel eind komt. Rond de dop is de tank helemaal wit, dus de losse lagen en roest met wat waterproof schuurpapier wegnemen en met een lakstift of bus wit en daarna blanke lak weer repareren. Als je het wit met wat laagjes doet, die steeds goed laat drogen en even weer gladschuurt, dan is het ook zelf behoorlijk te repareren. Voor de blanke lak geldt hetzelfde, die is nog makkelijker glad te schuren en daarna te polijsten met commandant. Wel steeds de rest goed afdplakken, daar wil je geen witte lak overheen zien. Blank is minder een probleem.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Online
butt head
moppersmurf
Berichten: 8909
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door butt head »

je kan altijd nog een 2e tankje ergens vandaan toveren en je origineele tank als voor beeld gebruiken. dan kan je het oude tankje laten zo als hij is.
dat ben ik ook nog van plan met 2 apparte tankjes die ik heb liggen. 1 is een beetje cheap gespoten warschijnelijk door een doe het zelfer. die is met palm bomen en een cameel. dan het ik nog een tank die lijkt op de bekenje rood goude jubuleum tank aleen dan met meer lijnen en goudkleurig.

moet enkel nog 1 tank en achter spatbord scoren 1 tank een klein scheurtje laten lassen. en financieele middelen vinden
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door Mano »

butt head schreef:je kan altijd nog een 2e tankje ergens vandaan toveren en je origineele tank als voor beeld gebruiken. dan kan je het oude tankje laten zo als hij is.
dat ben ik ook nog van plan met 2 apparte tankjes die ik heb liggen. 1 is een beetje cheap gespoten warschijnelijk door een doe het zelfer. die is met palm bomen en een cameel. dan het ik nog een tank die lijkt op de bekenje rood goude jubuleum tank aleen dan met meer lijnen en goudkleurig.

moet enkel nog 1 tank en achter spatbord scoren 1 tank een klein scheurtje laten lassen. en financieele middelen vinden
Afbeelding
:mrgreen:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Online
butt head
moppersmurf
Berichten: 8909
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door butt head »

Mano schreef:
butt head schreef:je kan altijd nog een 2e tankje ergens vandaan toveren en je origineele tank als voor beeld gebruiken. dan kan je het oude tankje laten zo als hij is.
dat ben ik ook nog van plan met 2 apparte tankjes die ik heb liggen. 1 is een beetje cheap gespoten warschijnelijk door een doe het zelfer. die is met palm bomen en een cameel. dan het ik nog een tank die lijkt op de bekenje rood goude jubuleum tank aleen dan met meer lijnen en goudkleurig.

moet enkel nog 1 tank en achter spatbord scoren 1 tank een klein scheurtje laten lassen. en financieele middelen vinden
Afbeelding
:mrgreen:
er zit meer groen en rood op. ook een zon en geen piramide als ik mijn niet vergis ook geen mislukte k1 stikker dat k3 tank klopt volgens mij wel.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16278
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door nielspbr »

Mano heeft snel een stencil van een k1 tank over het logo van een pakje camel gelegd Thijs. :mrgreen:

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door Mano »

Kijk, jij begrijpt het Niels 8-)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Online
butt head
moppersmurf
Berichten: 8909
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:Mano heeft snel een stencil van een k1 tank over het logo van een pakje camel gelegd Thijs. :mrgreen:
dat had ik dan weer net niet door. maar volgens mij is dat stencil ban die k1 tank van matijs0001 of zo aan die mooie witte k1 strepen tezien. :)

en ik gaf maar een paar dingen die anders waren aan mijn tank. volgens mij verveeld die jongen zich vaak en maakt nog wel eens van zulke mooie dingen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

B@RT
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 dec 2010 14:10
Bezit: honda cb50j 2x, honda amigo 2x, zundapp m50 bergsteiger, citroën ami8 1972, toyota tercel 1981 5speed, citroën 2cv6 (in onderdelen) 2x dkw rt 125 (incompleet), bmw r60/6,.....
Locatie: Kapellen
Contacteer:

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door B@RT »

wat ik zou doen is hem eerst met autopolish eens een keertje goed opkuisen zodat al de roest en vuile plekjes er af zijn , dan zou ik eens gaan zoeken naar iemand die proffesioneel kan airbrushen, die kunnen dat kapje perfect bijwerken en dan is je tank nog meer waard
Als het niet loskomt is uw hamer te klein

B@RT
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 dec 2010 14:10
Bezit: honda cb50j 2x, honda amigo 2x, zundapp m50 bergsteiger, citroën ami8 1972, toyota tercel 1981 5speed, citroën 2cv6 (in onderdelen) 2x dkw rt 125 (incompleet), bmw r60/6,.....
Locatie: Kapellen
Contacteer:

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door B@RT »

ik heb een paar dagen gelden op een beurs een ss gezien met witte zijkapjes en een arend er op, had wel een blauwe tankt met van die lijntjes, zouden die bij die tank kunnen horen?
Als het niet loskomt is uw hamer te klein

SS50-Maarten
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
Bezit: Honda SS50 K1

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door SS50-Maarten »

American Eagle Amerikaanse vlag benzinetank tank Honda SS50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Chalopy Blogspot


Honda SS50 "factory" special paint

There is a interesting story concerning a large amount of Dutch SS50's forgotten and taking up space in storage being unsold (still) in 1981 since nobody seemed to be interested in buying them.
The Dutch Honda headquarters decided to mimic a 'new' SS50 model by having the gastanks repainted with a "custom" paintjob to make them more desirable to the eye and hopefully attract buyers. Those tanks are known as "Jubilee" gastanks and were painted by GL Paints from Oud-Beijerland, a Dutch special paint shop.
The 4 versions of the Jubilee special paint gastanks that were offered to the public can be seen in the sales ad below the green "racing colour" gastank.

A design study that was only made in low numbers and never made it into the sales brochures was the US flag & eagle design that you see pictured below.
According to some there was also a flamed gastank design (black with red flames I believe).There also seems to be some variation in the 4 Jubilee versions using the same designs albeit with different colours.
Pictures of the US style gastank below are made by owner Mr. Gerard Alblas.

And look what's in Johannes' showcase...
(Pic by Johannes, proprietor of the 4stroke bikecentre..)


Labels: ss50 special paint

1 View comments

Anonymous, March 6, 2022 at 1:52 AM
I bought a ss50 brandnew with that American eagle tank in Amsterdam in the late seventies early eighties. I loved it.
Heppie met kleppie! :D

SS50-Maarten
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
Bezit: Honda SS50 K1

Re: tank honda ss 50 amerikaanse vlag

Bericht door SS50-Maarten »

Prachtige verzameling tanks benzinetanks

Afbeelding
Heppie met kleppie! :D

Plaats reactie