Pagina 2 van 6

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 10 jul 2009 22:44
door Honda SS550Z 1973
Honda CB50??

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 10 jul 2009 22:49
door Mandarijn
Honda SS550Z 1973 schreef:Honda CB50??
daar past geen nice blok onder :)

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 10 jul 2009 22:56
door Honda SS550Z 1973
oow sorry niet zo snel gezien :lol:

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 10 jul 2009 23:12
door Marinus84
Kan je op een cb50 niet zo'n oude cb250 tank pas maken?
Wel minder makkelijk een vervangend blok als je motorpech krijgt ivm staande cilinder. Volgensmij zijn er ook geen staande Nice blokken (weet iemand dit?).

Vind het wel een leuk idee, want ik zit ook erg tegen de tankinhoud van mijn Dax te hikken. Het volgende paardje in mijn stal wordt toch wel weer een 17 incher! Ik denk dat ik er een c90 bij wil, ik kan ze alleen niet te koop vinden, ik denk dat ik dan in het buitenland moet zoeken he?

Succes John, ik hou deze topic in de gaten :)

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 10 jul 2009 23:28
door john
nice blokken zijn er niet staande natuurlijk.. (ff googelen naar honda nice en dan had je t zelf ook geweten)
wil ook geen zenuwachtig staand blok..
c90's vind je nog in nederland hoor.. desnoods zoekje er een die niet op kenteken staat. ff papiertjes erbij en met de niewe wetgeving zo op kenteken... maargoed joh.. je heb toch je dax..

het moet uiteindelijk gewoon de ultieme brommer worden voor lange trips en elk soort wegdek.. alles mag aangepast worden zolang t maar een beetje op dat type brommer blijft lijken das toch wel leuk.. nu eerst informeren en bedenken hoe of wat.. en later bouwen...

qua blok weet ik gewoon dat de nice blokken gewoon t beste zijn voor zulke dingen.. (standaard dus niet met 50cc erbij :wink: )
voor de rest twijfel ik dus aan zithouding vs benzine.. ss vs cee.. hoe zit het met scheuren van het frame.. uitgaande dat je begint met een hard frame.. bij een ss de achterste ophanging die slap is en je moet ff een stang maken van je balhoofd naar beneden.. bij de cee een stang door het midden vanaf je luchtfilter.. ter bevordering van je stabiliteit van je frame.. en verder?

wat mijn idee is, (waar ik al een hele tijd mee zit ook, t is niet zomaar een bevlieging) kan het zijn dat je een paar dagen geen tankstation tegen komt.. dan wil je niet zonder benzine komen te staan.. en nee sander geen dakar :lol: duurt nog wel jaar. maargoed ik ben nogal traag in bouwen dus vroeg beginnen :wink:

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 10 jul 2009 23:29
door ciebie
een grotere tank is toch niet zo'n probleem!? de vraag is wil je het mooi en orgineel of beun en functioneel?

bij een ss zit tussen het frame en het achter spatbord toch een soort driehoekige ruimte.. als je een beetje kan lassen kan je daar een extra tank kwijt, of je past een bestaande tank aan! tussen het blok en het frame is ook nog veel ruimte! als je een bestaande tank verder naar onderen doorlast (als een soort 'druppel' die over je frame valt') krijg je ook de nodige extra liters!

maar, waarvoor is het? ben heel benieuwd?! :)

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 11 jul 2009 12:10
door se7ven
Voor binnen Nederland Honda Zoomer benzine/LPG versie:
http://www.teito-co.com/teitosangyou/magazine/pg44.html

:twisted:

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 11 jul 2009 12:37
door ciebie
mss wat inspiratie?

Afbeelding

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 11 jul 2009 15:04
door Spherius

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 11 jul 2009 17:00
door gerbrandicus
Stevigste frame en dus in mijn ogen meeste potentie is SL70 en zijn opvolger XL70.
Dit dubbel wiegframe is echt superstevig, daar stelt een SS/CD frame of C frame niets bij voor.

Standaard 14" achteraan en 16" vooraan, maar 17" is natuurlijk ook geen probleem.
Dan nog even Motra style rekken eraan lassen of schroeven. Zithouding standaard erg fijn.
Tank niet heel groot, maar daar kan je best een daka style tankje op beunen.

Afbeelding

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 11 jul 2009 18:55
door se7ven
is geen brommer?

non Honda, chinees bouwsel 200cc frame (dus sterk) als brommer:
http://link.marktplaats.nl/256839746

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 11 jul 2009 20:16
door Crazy Cavan
haha een nice blok wel dan?? :lol:

een sl70 lijkt mij idd beste optie maarja... ka-ching!

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 11 jul 2009 20:20
door butt head
ik zou zeggen een cs50 met 70cc en snellen nokken as
dat loopt gewoon in 1 woord heerlijk
bultjes en kluiltjes merk je niet eens

anders een ss50 met een niet door gezakt zadel

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 11 jul 2009 23:35
door Marinus84
se7ven schreef:is geen brommer?

non Honda, chinees bouwsel 200cc frame (dus sterk) als brommer:
http://link.marktplaats.nl/256839746
Superding, ik vind hem geil!

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 12 jul 2009 00:38
door hondassfreak
ik zou een motra bouwen met 17inch dikke nopen , john je moet anders maar een x mijn trip around the world serie dvds lenen , daar gaan ewan mcgregor en charly boorman de wereld over met 2 bmw's