Pagina 2 van 3

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 13 jan 2013 16:48
door hypercub
niba schreef:kan het zijn dat mijn noktandwiel fout is gemonteerd?
Afbeelding

als ik hem op T heb staan dan zit mijn tandwiel zoals boven en mijn merkt teken op O kop merk ook gelijk.

als ik nu nogmaals rond draai dan zit het merk teken O ineens niet bij de kop maar bij de voet van cilinder?????

welke moet ik nou aanhouden?Volgens mij moet O kop staan en dan de zuiger in hoogste stand???
Met de "T" op het cartermerkteken, zuiger in de bovenste positie, "O" merkteken naar voren.
De nokkenas draait 180 graden als de kruk 360 draait, dus de verwarring is te begrijpen.

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 13 jan 2013 16:53
door niba
maar hoe weet ik dan zeker of de zuiger in de hoogste positie staat?? ter controle

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 13 jan 2013 17:19
door ciebie
Als het vliegwiel op t staat, staat de zuiger bovenin (als de spie niet doorgeslagen is)

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 13 jan 2013 18:02
door hypercub
niba schreef:maar hoe weet ik dan zeker of de zuiger in de hoogste positie staat?? ter controle
Bougie eruit draaien, en met een schroevendraaier voorzichtig voelen of de zuiger in bovenste dode punt staat.

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 13 jan 2013 20:16
door NIX
hypercub schreef:
NIX schreef:Dat zijn vervroegende.

Poelie van Niba is echt een verlatende Mitsubsidie.

Zit de nok grotendeels aan de kant van de spiebaan? Dat kan ik zo niet zien.

De foto`s van Barts vliegwiel verzameling laten helemaal links een verlatende zien.
Klopt, maar dat is een Hitatsie. Die is anders dan en mitsuubsiedie. Echt waar.

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 13 jan 2013 20:22
door hypercub
Je hebt gelijk,
zat weer eens te suffen..

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 15 jan 2013 11:14
door robertsp
hypercub schreef:
Met de "T" op het cartermerkteken, zuiger in de bovenste positie, "O" merkteken naar voren.
De nokkenas draait 180 graden als de kruk 360 draait, dus de verwarring is te begrijpen.
Been there bro!

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 19 jan 2013 17:34
door niba
Moet het vliegwiel niet op F staan en dan merkteken tandwiel op O en zuiger hoogste stand.
Dan gaan ook de cont,puntje open !!!

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 19 jan 2013 17:53
door Eric
Nee. f en de zuiger in hoogste stand is eigenlijk ook onmogelijk. Of je vliegwiel zit verkeerd.

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 19 jan 2013 18:29
door niba
F is voor ontstekings tijdstip !!

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 19 jan 2013 19:01
door Eric
Ik ben je kwijt denk ik. Wat is nu je vraag en wat is je doel? Wil je je kleppen of je punten stellen?

Als de punten op 'F' of een paar mm voor 'F' open gaan, staat de ontsteking goed.

Staat je vliegwiel op 'T', het rondje op het tandwiel bij de inkeping in de kop, dan zit dat ook goed. Wijst hij naar de voet van cilinder, dan moet je nog een keer aan het vliegwiel draaien. Het moet gewoon zo zijn dat het vliegwiel op 'T' staat en het rondje voor of net iets boven de inkeping komt te staan,

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 19 jan 2013 21:31
door criminalmindz
Kleppen stellen is:
In : 0,05
Uit: 0,08

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 19 jan 2013 21:45
door Edo
Kleppen stellen is:
In: 0,05
Uit: 0,05

Volgens Honda tenminste. Ik weet niet wat Masai hanteert binnen de kantoren.

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 19 jan 2013 22:21
door NIX
Wat een fluttopic is dit weer, zeg. Niba, download een manual en als je het beter weet, hou dan op de mensen hier te vervelen.

Re: kleppen stellen

Geplaatst: 19 jan 2013 22:24
door criminalmindz
Masai hanteert 0,05 in, 0,08 uit.
Heb net zelf dat blok gloednieuw gekocht en kreeg dat bijgeschreven op een blaadje door Erik (Brinkmotoren)