Pagina 2 van 3

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 17 feb 2014 19:02
door Maxim
dit is tog een K3 type ? :)

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 24 feb 2014 21:08
door Maxim
Van de week motorblok open gehaald :D

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 25 feb 2014 09:32
door gerbrandicus
Wat was er mis met het blok?

Antwoord op je eerdere vraag: Je buddy is K3. Je blok lijkt ook K3, want heeft naaldlagers, maar kan ook van iets anders zijn. Dat zie je alleen aan het bloknummer. Je framenummer ziet er wat vreemd uit, er zit ook rood achter. Ik hoop dat het geen CD frame is. Dat werd vroeger veel gedaan. Kan je je framenummer eens noemen? Laatste paar cijfers kun je vervangen door sterretjes evt.

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 25 feb 2014 11:15
door NIX
Blokje is CD aan het ventiel te zien. Het linkercarter, tenminste, dat zal dan ook wel een glijlager hebben. Carters zijn vaak door elkaar gebruikt.

Vervang de schakelpennen. En misschien de kickas, tenzij die niet doordraait op de tandjes.

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 25 feb 2014 11:31
door Ilja1974
Hallo,
Als ik zelf een blokje zo open heb dan vervang ik meteen ook alle olie keeringen net als het klepsealtje in de cilinderkop.
Je weet niet hoe lang ze er al in zitten en je kunt er nu toch goed bij.
Voor het schoonmaken gebruik ik remmen reiniger en dat werkt perfect.
De lagers even controleren en bij twijfel vervangen spreekt volgens mij ook voor zich.
En natuurlijk de dingen die Nix net ook al aangaf.
Wat ook een goede is en daar ben ik laatst ook door schade en schande achter gekomen is de bus op de krukas(brons/messing?) controleren.
Weet iemand de juiste lengte van een nieuwe bus?(2,5 cm)
Als deze iets te kort is geworden dan ontkoppelt je koppeling wel maar dan gebeurt er niets omdat de boel daar geklemt zit.
Bij mij was die bus een paar tienden korter...
Groetjes Ilja

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 25 feb 2014 12:00
door NIX
Lagers echt alleen maar vervangen als ze slecht zijn, ze worden zo vaak onnodig vervangen. Klepseal alleen een HM gebruiken, niet de groene uit de pakkingsets. Keerringen vervang ik eigenlijk ook alleen als ze lekken, je kunt er altijd bij, in tegensteling tot schakelpennen en kickas...

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 25 feb 2014 16:05
door Eric
Afkeurmaten:

Compressieveren: De los in de cilinder doen, en ze met de zuiger een stuk naar beneden drukken. Heb je nu tussen de slotjes een gat groter dan 0.10mm, zijn ze versleten

Olieschraapveer: Los in de cilinder en dan mag de afstand niet groter zijn dan 0.12mm

Maximale ruimte tussen de cilinderwand en de zuiger: 0.10 (Aan de boven of onderkant)

Klepveren: vervangen als ze korter zijn dan 24.3mm

KOPPELING:

Minimale lengte koppeling veren: 18.2mm

Minimale dikte plaat: 3.1mm

Over die koperen bus in de koppeling kan ik weinig vinden, of ik lees eroverheen. Hij moet in ieder geval langer zijn dan dat tandwiel waar hij inzit. Dus hem daar even in doen, het geheel op een vlakke ondergrond leggen en heven voelen of hij iets uitsteekt.

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 25 feb 2014 17:08
door Maxim
Bedankt voor de goede weetjes :p de kickstarter as zag er niet zo goed meer uit en heb de blok ook opengehaald voor te zien of er niets aan vervanging toe was de lagers zijn nog goed :)

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 25 feb 2014 20:44
door Ilja1974
Goed om te horen.
Dingen vervangen die goed zijn is niet nodig maar alles waarvan je zoiets hebt van... t is niet slecht maar ook niet helemaal...
Je wil ook niet hebben dat je je blok weer helemaal draai klaar of draaiend onder je brom hebt zitten om er dan achter te komen dat ie toch weer open moet omdat er toch iets niet helemaal goed is.
je wil gewoon straks een blok onder je brom hebben waar je de eerste tijd geen omkijken meer naar hebt.
Groetjes

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 25 feb 2014 20:57
door houtie
Vervang je oliepomp tandwiel dan ook even.... Die ziet er nogal afgesleten uit.

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 23 jun 2014 19:59
door Maxim
Hallo allemaal

Heb en lange tijd niets meer gedaan aan mijn
Ssje maar nu ben ik er terug ingevlogen heb mij
En zandstraalkast gekocht :) en heb wat onderdelen gekocht
En de tank is nu ook helemaal geplamuurd :)
Sorry van de omgedraaide foto weet ook niet hoe dit komt :)

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 24 jun 2014 11:47
door butt head
jammer dat je de lasnaad ook weg geplamuurd hebt.
die naad is origineel ook goed zicht baar.

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 24 jun 2014 11:50
door Maxim
Ga proberen om de plamuur een beetje weg te schuren :)

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 25 jun 2014 21:19
door ildert
Een beetje? Ik zou al die plamuur bovenop weer weg halen en de las mooi schoonmaken. Zonde van je spuitwerk anders.

En niet (te veel) schuren aan de las, moet mooi scherp blijven!
Werkt verfabijt op die plamuur? Is het 2k?

Re: Project Honda SS 50z K3

Geplaatst: 05 okt 2014 17:16
door Maxim
het is Nederlands K3 model de lasnaad heb ik min of meer goed gekregen