Pagina 2 van 3

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 05 jun 2020 10:25
door jnijkamp
Deze link kwam ik nog tegen over dit onderwerp.

Toch maar Euro 98 erin kieperen dan ;-) Ach, die 7 liter overleef ik ook wel.

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 05 jun 2020 17:54
door butt head
dus je hebt gelijk zo'n flesje e10 fighter gekocht?

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 27 dec 2020 18:36
door jnijkamp
MrSinga schreef: 28 mei 2020 19:48
Lucrafc schreef: 28 mei 2020 19:39 Ik heb er zelf al problemen met gehad! Een runner 125cc die goedrijdent was weggezet na twee jaar terug in gebruik genomen en ultrasoon nog staaldraad of hoge druk wou niet helpen.
Nieuwe carburator en het was opgelost.
Voor het opstarten hadden we preventief eerst tank leidingen en pomp uitgekuist. ( geen roest want kunststof tank)
Nu laat ik altijd de carburator leeglopen.
Gewoon Aspen 4 erin gieten. Lost het bederven op en maakt ook dat alles ‘properder’ blijft
Inderdaad, Aspen 4 hoor ik uit meerdere hoeken. Zeker als je heel weinig rijdt, je kant dat jaaaaren lang wegzetten en dan vergomd het nog niet. Bovendien start je klep ook veel gemakkelijker omdat het veel zuiverder benzine met heel weinig rommel toegevoegd. Ook maar eens een jerrycannetje bestellen :mrgreen:

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 27 dec 2020 20:59
door wim V8
Ja mensen, koopt u allen de brandstof van bijna 4 á 5,- euro de liter.

De meneren van Ecomaxx en Aspen varen er wel bij. Hoe makkelijk, haha.

Brandstof kost 1,50 de liter!

Gr. Wim.

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 27 dec 2020 21:23
door Oscar
Hmm er staan ook heel wat brommertjes voornamelijk stil de garage en dan is het wel fijn die niet verouderende en niet stinkende brandstof. Ik vond het eerder een nadeel dat die Aspen veel vluchtiger is dus bij 1 brommer die met benzine niet stonk was binnen een maand de inhoud verdampt en een ander ging lekken terwijl die dat met benzine niet deed,

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 27 dec 2020 21:46
door wim V8
Tja, ik heb ook nooit problemen met 98 maar ook niet met 95, beide in 2 en 4 takt brommer/motor.
Ik denk dat een brommer eerder al een achterliggend probleem/vervuiling heeft en dat de nieuwe benzine dan alle troep losweekt ofzo, dat alles steeds verstopt.

Maar met die eco brandstof komt dat probleem ook voor, zij adviseren volgens mij(iemand schreef dat eens) dat je eerst je brandstofsysteem helemaal moet reinigen eer je met hun spul begint.

Gr. Wim.

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 27 dec 2020 22:14
door KiP
Ik zou gaan voor goeie zelfgestookte wodka, met loodvervanger natuurlijk.

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 27 dec 2020 22:43
door wim V8
Pff, dan ga je hard man.

Gr. Wim.

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 28 dec 2020 12:30
door nielspbr
Altijd je carb leegdraaien als je je brommer langere tijd wegzet, e10 laat meer residu achter bij het verdampen.

(Ik tank altijd 98 of wat daarvoor door moet gaan. Zoveel verbruikt een brommer niet en ik ben geen veelrijder.)

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 28 dec 2020 16:14
door 4-takter
wat ook kan is ecomax is gelijk aan aspen maar met wat aromaten om de pakkingen/rubbers niet uit te drogen
en natuurlijk 98 benzine wel van shell Vpower of BP ultimate of firestone 100, volgens de vehac zit daar geen ethanol in

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 28 dec 2020 21:28
door MrSinga
wim V8 schreef: 27 dec 2020 20:59 Ja mensen, koopt u allen de brandstof van bijna 4 á 5,- euro de liter.

De meneren van Ecomaxx en Aspen varen er wel bij. Hoe makkelijk, haha.

Brandstof kost 1,50 de liter!

Gr. Wim.
Ge doet dat er gewoon in bij stallen. En moet zelfs niet compleet leeg. Bij m’n laatste werk als technieker van allerhande tuinbouwmachines werd er voor de winter altijd aspen 2 of 4 (naar gelang) in/bij gedaan. Perfect na de winter te starten

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 29 dec 2020 09:30
door jnijkamp
MrSinga schreef: 28 dec 2020 21:28
wim V8 schreef: 27 dec 2020 20:59 Ja mensen, koopt u allen de brandstof van bijna 4 á 5,- euro de liter.

De meneren van Ecomaxx en Aspen varen er wel bij. Hoe makkelijk, haha.

Brandstof kost 1,50 de liter!

Gr. Wim.
Ge doet dat er gewoon in bij stallen. En moet zelfs niet compleet leeg. Bij m’n laatste werk als technieker van allerhande tuinbouwmachines werd er voor de winter altijd aspen 2 of 4 (naar gelang) in/bij gedaan. Perfect na de winter te starten
Kijk, dat zijn de betere tips! Prima te gebruiken als additief als je geen dagelijks verkeer rijdt met je klep?!

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 29 dec 2020 21:16
door MrSinga
jnijkamp schreef: 29 dec 2020 09:30
MrSinga schreef: 28 dec 2020 21:28
wim V8 schreef: 27 dec 2020 20:59 Ja mensen, koopt u allen de brandstof van bijna 4 á 5,- euro de liter.

De meneren van Ecomaxx en Aspen varen er wel bij. Hoe makkelijk, haha.

Brandstof kost 1,50 de liter!

Gr. Wim.
Ge doet dat er gewoon in bij stallen. En moet zelfs niet compleet leeg. Bij m’n laatste werk als technieker van allerhande tuinbouwmachines werd er voor de winter altijd aspen 2 of 4 (naar gelang) in/bij gedaan. Perfect na de winter te starten
Kijk, dat zijn de betere tips! Prima te gebruiken als additief als je geen dagelijks verkeer rijdt met je klep?!
We hadden alvast geen probleem met heropstarten en aanslag in de carbu. Ik spreek me niet uit over wat er gebeurt als je op 100% Aspen gaat rijden. Ik heb idd nog gelezen dat er dan dichtingen kunnen sneuvelen.

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 30 dec 2020 10:03
door wim V8
Veel afdichtingen in en rond brandstofsystemen werden altijd (vaak) gedicht met fiber ringen en pakkingen.

Afbeelding

Tegenwoordig is dat (bijna) allemaal rubber, voor zover je het nog zo kan noemen, het wordt synthetisch rubber genoemd,
maar voornamelijk is het natuurlijk gewoon slap kunststof.

Afbeelding

Die zwarte plastic (rubber) afdichtingen kunnen onder brandstof en hitte, dik worden, uitdrogen, week en slap worden, en ook krimpen.

Fiber uiteraard heeft ook zijn voor en nadelen.
Dus, terug naar fiber?

Gr. Wim.

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 30 dec 2020 10:14
door Lacsap
Dat gebeurt alleen als je ethanol-meuk tankt; bij Vpower, Ultimate en meerdere 98-peut heb je daar geen of nauwelijks last van.