Pagina 2 van 2

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Geplaatst: 16 aug 2020 21:53
door nielspbr
Die koppakking is een speciaaltje, 2sm studspacing en 4sm/csm kettingschacht.

Carters zijn gekotterd, cilinder is verbust, dure takegawa zuiger, metalen koppakking speciaal ontwerp, een of ander speciaalrubber o-ringetje omdat anders de cilinderstud lekt, meer platen in de koppeling.
Die dingen hebben heel wat werk nodig om van 108 naar 175cc te gaan.



ff opgezocht een ori honda koppakking voor mijn aap komt op ~16,50

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Geplaatst: 17 aug 2020 21:28
door NIX
Gietsporen op een carter zijn normaal. Of je getild bent qua revisie weet ik niet. Kan ik zo niet beoordelen en ken de mensen waar je het over hebt niet.

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Geplaatst: 18 aug 2020 15:18
door tjeefke
de carters van mijn NT hebben ook zo een "tekens". Volkomen normaal dus

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Geplaatst: 18 aug 2020 20:34
door RaRe
NIX schreef: 17 aug 2020 21:28 Gietsporen op een carter zijn normaal. Of je getild bent qua revisie weet ik niet. Kan ik zo niet beoordelen en ken de mensen waar je het over hebt niet.
Even voor de duidelijkheid, ik ben/voel me niet getild hoor.

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Geplaatst: 08 jun 2021 10:47
door RaRe
Update: Ik heb nu iets van 100km gereden met het blok (tsja...) en nu blijkt het heldere olie te lekken... nog geen idee waar het vandaan komt, ergens bij het voortandwiel. Hopelijk is het een pakking of zo. Ik zag het al toen ik hem liet warmlopen na weer een jaartje stil staan, ga er een dezer dagen even voor zitten :|

Afbeelding
Afbeelding

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Geplaatst: 08 jun 2021 12:30
door stoterstangen90
keerring?

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Geplaatst: 08 jun 2021 12:39
door RaRe
Hopelijk wel, maar ja, ik heb het blok voor best wat geld laten reviseren. Het rijdt nu echter nog niet eens zoals ik hem kreeg toen ik hem 2ehands kocht destijds... het vermogen is echt niet verbeterd tov voor ik hem wegstuurde. Er zit nu ook een piepklein dood punt in het midden van het gas. Sproeiernaald even verzetten denk ik.

Maakt allemaal niet uit, als het maar iets simpels is ;)

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Geplaatst: 08 jun 2021 14:32
door nielspbr
Is de ontluchting open? (slang open, geen knikken...)

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Geplaatst: 08 jun 2021 14:47
door RaRe
nielspbr schreef: 08 jun 2021 14:32 Is de ontluchting open? (slang open, geen knikken...)
Ook een goeie, ik moet even heel goed nakijken waar die olie nou precies vandaan komt. Ik dacht in eerste instantie nog aan het overloopslangetje van de carburateur, die komt daar pal boven uit. Ik heb er nu even geen zin in want het is te warm buiten...

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Geplaatst: 08 jun 2021 22:46
door lil
de olie zit ook onder aan de kop van die imbusbout, terwijl erboven alles droog lijkt te zijn, eigenaardig... hoe komt die olie daar dan? het lijkt wel alsof de olie langs dat boutgat naar buiten is komen siepelen. is die bout niet te lang? misschien istie door het blinde gat heengedraait en in het oliecarter doorgedrongen.

Re: Ervaringen met TRP-productions.de?

Geplaatst: 09 jun 2021 06:16
door RaRe
Ik denk zelf eerder aan de keerring achter het tandwiel (positief blijven, hè ;) ), de Dax staat nu de andere kant op gekanteld, maar op de standaard zou de olie van daar wel die kan op kunnen kruipen. Ik kan er momenteel even niet naar kijken ivm gezondheidsproblemen en de warmte.

Edit:
Nou, de olie komt ergens achter het vliegwiel vandaan. Het vliegwieldesksel heeft geen pakking (waarom net?) en er sijpelde een klein beetje olie uit. Er bleek een klein plasje achter te zitten die overal naar beneden sijpelde. Ik heb de boel schoongemaakt en ben vandaag even een stukje gaan rijden om te kijken of het alleen dat is. Het is mogelijk dat er iets teveel olie in zit, ook mogelijk dat er teveel druk in het blok zit en er wat olie uitgeduwd wordt ergens. Met een beetje geluk is het anders de oliekeerring of het grondplaatrubber.

Edit 22-9-2021
Ik heb inmiddels de rubberen keerring vervangen van de grondplaat. Daar kwam de meeste olie vandaan. De rest komt van de onderste klepdop. Dit rubber heb ik zelf niet liggen, die moet ik nog scoren ergens.

Zoals ik al schreef: Je stuurt een blok voor volledige revisie, betaalt ook voor volledige demontage en inspectie, maar dan bespaar ik natuurlijk niet op een paar simpele pakkingen... :( Heb nog een paar keer kunnen rijden, moet nu nog weer testen.