Pagina 2 van 2

Re: Honda cb blok

Geplaatst: 01 okt 2020 21:31
door mr.Lux
Rommel .Mislukte probeersel ...Sorry wil niet negatief zijn maar dit is voor de oudijzer boer ...

Re: Honda cb blok

Geplaatst: 02 okt 2020 20:14
door butt head
cor schreef: 01 okt 2020 08:57 Oké, maar wat voor voordelen geeft dat?
twinspark zou voor een betere ontbranding van het brandstof mengsel moeten zorgen om dat je op 2 plekken het te gelijk aan steekt.
al zie je tegenwoordig maar weinig tot geen fabrikanten dit gebruiken.
waarschijnlijk een kosten plaatje en een opbrengst kwa vermogen dat het niet interessant is

als je houd van heel veel fijn afstellen kan je er misschien is een minimaal beetje vermogen mee winnen.


dit is de eerste keer dat ik het op een cb blokje zien. voor de liggende cilinder blokken zie je het vaker onderandere bij de c310/320/c100/110 blokken maar ook voor de ss50 en consoorten daar zie je van takegawa nog wel eens van zulke setjes voorbij komen.

Re: Honda cb blok

Geplaatst: 02 okt 2020 20:27
door NIX
Het helpt bij hele grote cilinders waar de bougie niet in het midden zit. Bij Harleys kan met twinspark de ontsteking flink later gezet en trilt de motor aanzienlijk minder en is een stuk zuiniger en heeft meer koppel en pk. Het vlamfront dat anders 12 of 13cm of meer moet overspannen wordt dan gehalveerd. Bij een mini cilindertje als een CB ga je er niets mee winnen.

Re: Honda cb blok

Geplaatst: 03 okt 2020 21:35
door gerbrandicus
hypercub schreef: 01 okt 2020 18:46 lijkt idd een huisvlijt twinspark. alleen een tweede pick-up kan ik niet helemaal plaatsen. `t is maar een 1-pitter.
Ohja je hebt gelijk. Tweede pickup zou nonsens zijn. Grondplaat die er nu op zit heeft ook puntje natuurlijk, dus wie weet werd die gewoon gebruikt.
Misschien had deze knutselaar wel een compressor in de planning staan?