Waarom?Camiel schreef:Ook met het oog op motorkeuring.
Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
Dikker blok, vaak harder rijden dan wat ik nu doe. Meer onvoorspelbare situaties dan op het fietspad. En gevaarlijker.
Honda SS50 125cc 49cc
Re: Kleine vragen topic
Ok, als je dat soort toeren wil uithalen voor een goed rijdende motor... Kun je dan niet beter voor een echte motor gaan? Voor een paar honderd euro heb je al een motor die sneller rijdt, beter rijdt, beter remt en gewoon beter is dan een omgebouwde ss50.
Re: Kleine vragen topic
Fietsers kunnen niet op t ene moment net zo hard gaan als ik en het volgende moment zo hard afremmen dat ik met mijn trommelremmetjes niet meer op tijd kan stilstaan
En daarom vroeg ik ook: is het mogelijk met wat extra euro tjes boven een voorvorkrevisie?
Kijk als het ineens 400-500 euro gaat kosten dan reviseer ik deze voorvork wel.
En Jurrien, waarom ik het zo doe: ik wil geen motor, wel een motorSS, zodat ik me niet altijd zo druk hoef te maken over een rollerbank, te hard rijden of wat dan ook. Maar toch een honda'tje rijden.
Als ik sneller wil gaan ofzo koop ik wel een auto
En daarom vroeg ik ook: is het mogelijk met wat extra euro tjes boven een voorvorkrevisie?
Kijk als het ineens 400-500 euro gaat kosten dan reviseer ik deze voorvork wel.
En Jurrien, waarom ik het zo doe: ik wil geen motor, wel een motorSS, zodat ik me niet altijd zo druk hoef te maken over een rollerbank, te hard rijden of wat dan ook. Maar toch een honda'tje rijden.
Als ik sneller wil gaan ofzo koop ik wel een auto
Honda SS50 125cc 49cc
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
- Locatie: Hof van Twente
Re: Kleine vragen topic
Losgehaalt, schoongemaakt met rode diesel. Met dik, wit vet weer gemonteerd. Gaat weer als een zonnetje . Ook gelijk rondje gereden, zat mijn benzinekraantje verstopt. Kraantje dicht, mond op het slangetje, kraantje open en blazan maar. Ook weer als nieuw.roow schreef:Dekseltje van je koppelingscarter schroeven.
Daarachter zie je de rest van de as, en zit geborgd met een klein pinnetje.
Nu ik toch aan het vragen ben, mijn voorvork/veer is al ver ingeveerd als er niet op zit. Moet ik denken aan alleen een nieuwe veer of kan ik beter de hele voorvork reviseren. En wat zijn de prijzen ongeveer voor een revisie?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
- Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht
Re: Kleine vragen topic
luuk006 schreef: Nu ik toch aan het vragen ben, mijn voorvork/veer is al ver ingeveerd als er niet op zit. Moet ik denken aan alleen een nieuwe veer of kan ik beter de hele voorvork reviseren. En wat zijn de prijzen ongeveer voor een revisie?
Zit er wel genoeg olie in je voorvork?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
- Locatie: Hof van Twente
Re: Kleine vragen topic
oei, dat is een goeie. Dat weet ik niet. zal ik even controleren. Is er specifiek een olie voor of kan ik naar een bromboer en universele olie erin doen. En hoeveel ongeveer?Christiaan schreef:luuk006 schreef: Nu ik toch aan het vragen ben, mijn voorvork/veer is al ver ingeveerd als er niet op zit. Moet ik denken aan alleen een nieuwe veer of kan ik beter de hele voorvork reviseren. En wat zijn de prijzen ongeveer voor een revisie?
Zit er wel genoeg olie in je voorvork?
Re: Kleine vragen topic
Eric schreef: Wil je toch een usd omdat je die mooi vindt, dan moet je waarschijnlijk een t-stuk maken.
Ik heb 0,00 metaalbewerkingskennis of skills, lassen en solderen moet je niet voor bij mij zijn. Iets uitboren of een bestaand iets wat aanpassen kan ik nog wel...
Iemand met ervaring ermee die kan zeggen of ik er beter absoluut niet aan kan beginnen of dat ik het met de goeie materialen wel zou kunnen doen?
Of een andere goede oplossing die geen hoofdprijs kost?
Honda SS50 125cc 49cc
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
- Locatie: Hof van Twente
Re: Kleine vragen topic
Dan ververs ik eerst een keer de olie en vul dan weer bij. Ik las net in het werkplaatshandboek dat je eerst de bouten boven op de poten er uit moet draaien, en dan de onderste 2. Paar keer inveren en de onderste weer vastdraaien. dan 120ml olie in beide poten en bovenste stop vastdraaien. Klopt?Eric schreef:Binnenpoten zijn 99 van de 100x gaar. Set kost dacht ik richting de 80eur, keerringen???, busjes en geleiders gebruik ik vaak nog als die niet te veel speling in de buitenpoot heeft en er zijn stuggere veren te koop bij de toko's. Ook die harmonica rubbers controleren op scheuren,luuk006 schreef:Losgehaalt, schoongemaakt met rode diesel. Met dik, wit vet weer gemonteerd. Gaat weer als een zonnetje . Ook gelijk rondje gereden, zat mijn benzinekraantje verstopt. Kraantje dicht, mond op het slangetje, kraantje open en blazan maar. Ook weer als nieuw.roow schreef:Dekseltje van je koppelingscarter schroeven.
Daarachter zie je de rest van de as, en zit geborgd met een klein pinnetje.
Nu ik toch aan het vragen ben, mijn voorvork/veer is al ver ingeveerd als er niet op zit. Moet ik denken aan alleen een nieuwe veer of kan ik beter de hele voorvork reviseren. En wat zijn de prijzen ongeveer voor een revisie?
gewone olie is goed genoeg en 110/125cc per poot.
Kan ik op het werk ook cheapass olie erin proppen? 10w40 syntheet of mineral?
Alvast bedankt!
Re: Kleine vragen topic
Neem aan dat je het over mij hebt
P&P/eenvoudige/uitbesteedbare oplossingen? Misschien iets met (een deel van) de standaard voorvork? Zal niet kapot gaat van een paar tientjes om iets te laten lassen of weet ik het. Brommer gaat van de zomer toch helemaal uit elkaar dus een paar weekjes bezig is ook geen probleem.
P&P/eenvoudige/uitbesteedbare oplossingen? Misschien iets met (een deel van) de standaard voorvork? Zal niet kapot gaat van een paar tientjes om iets te laten lassen of weet ik het. Brommer gaat van de zomer toch helemaal uit elkaar dus een paar weekjes bezig is ook geen probleem.
Honda SS50 125cc 49cc
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
Re: Kleine vragen topic
setje immi binnenpoten kopen, nieuwe keeringen, nieuwe stalen veren, buitenpoten van binnen goed schoonmaken met wasbezine/benzine, alles in omgekeerde volgorde weer monteren, met ook een paar nieuwe buitenrubbers en alles kan weer 20 jaar mee.
ps: de 120cc olie per poot niet vergeten(inveren en dan langzaam bijvullen en uitveren, kan met gewone motorolie))
ps: de 120cc olie per poot niet vergeten(inveren en dan langzaam bijvullen en uitveren, kan met gewone motorolie))
Laatst gewijzigd door toerieteller op 16 mar 2011 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
cdi for life!