Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Kleine vragen topic

Bericht door john »

dat kan heel goed kloppen.


oudee type van 9jaar geleden had een rondere demper en een schuinere eindtuut

http://img.hondavereniging.nl/fotos/gro ... 934086.jpg (grappig alle 3 deze brommers bestaan niet meer)

zoals deze (zit een singa hitteschild opgelast)


maurijn had een later type van rond jouw tijd en die zag er uit als jouwe dus daarom..
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Re: Kleine vragen topic

Bericht door luuk006 »

zou bij een voorvork revisie van een cd50 dit genoeg zijn, of zijn er nog meer onderdelen die ik moet bestellen?
Afbeelding
Zijn voorvorkpoten ook belangrijk om te vervangen?

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Re: Kleine vragen topic

Bericht door luuk006 »

oke, bedankt. Klopt voor de rest hetgene wat er in het plaatje staat, of moet er meer bij

trouwens, net eens naar de veren gekeken. Ik kon de voorveren zonder veel kracht zo omhoog trekken, lijkt mij kapot!

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: Kleine vragen topic

Bericht door roow »

Loop eerst de binnenpoten even goed na. Vooral over het gedeelte waar hij beweegt over de keerring mag echt geen roest/pit vorming voorkomen, anders zijn je nieuwe keerringen zo weer lek.

nieuwe borg clips lijken me een beetje nutteloos?

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Re: Kleine vragen topic

Bericht door luuk006 »

zal ik dan de poten eruit moeten draaien?

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Re: Kleine vragen topic

Bericht door luuk006 »

Eric schreef:Vaak wordt het al duidelijk al je het rubber boven de onderpoot even omhoog tilt. Als je dan zwarte spikkels of iets in het chrome ziet, weet je genoeg.
Daar had ik al naar gekeken. Het chroom is nog in goede staat. Het viel mij wel op dat het daar vochtig was, maar de rubbers zijn wel goed. Zal wel van het schoonmaken komen.
Maar kan kan ik onderdelen bestellen. Ik gok er dan op dat de binnenpoten goed zijn, anders bestel ik ze later wel.
Bedankt voor de hulp allemaal!

MonkeyG
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:50

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MonkeyG »

Misschien niet helemaal 4takt gerelateerd maar toch een klein vraagje..

Als ik op de rollerbank moet en de agent vraagt hoe die moet schakelen (omhoog/naar beneden) en hoeveel versnellingen de brommer heeft, kan ik dan zeggen 'weet ik niet' of ben ik verplicht te antwoorden?

dit omdat ik een bak heb die alles naar beneden is wat niet gebruikelijk is voor een schakel..

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Re: Kleine vragen topic

Bericht door luuk006 »

ik zou zeggen 3 naar beneden. Als je niks zegt gaan ze er vanuit dat het een 1 naar beneden, 3 omhoog is. Dat heeft mijn brommer ook niet fijn gevonden.

Harry
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 167
Lid geworden op: 03 okt 2010 19:01
Bezit: Honda SS50M (Deluxe)
Honda Z50GZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"
Locatie: Nabij Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Harry »

Allen! Vraagje ik las in een oud bericht van een mede forumgebruiker dat er een hvn magazine is geweest waar gorilla gegevens in staan weet iemand toevallig welk nr dit is of heeft daar een foto van ?

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Thomgun »

Eric schreef:
MonkeyG schreef:Misschien niet helemaal 4takt gerelateerd maar toch een klein vraagje..

Als ik op de rollerbank moet en de agent vraagt hoe die moet schakelen (omhoog/naar beneden) en hoeveel versnellingen de brommer heeft, kan ik dan zeggen 'weet ik niet' of ben ik verplicht te antwoorden?

dit omdat ik een bak heb die alles naar beneden is wat niet gebruikelijk is voor een schakel..

Je bent verplicht om mee te werken aan het onderzoek. En als je zegt dat het 3x naar beneden is, zullen ze toch proberen of er nog een versnelling zit. Ze zijn niet helemaal achterlijk.
Een enkele keer heb ik het wel eens gehoord dat ze de laatste versnelling vergaten, maar de meeste zijn niet op hun achterhoofd gevallen...
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Mano »

Thomgun schreef:
Eric schreef:
MonkeyG schreef:Misschien niet helemaal 4takt gerelateerd maar toch een klein vraagje..

Als ik op de rollerbank moet en de agent vraagt hoe die moet schakelen (omhoog/naar beneden) en hoeveel versnellingen de brommer heeft, kan ik dan zeggen 'weet ik niet' of ben ik verplicht te antwoorden?

dit omdat ik een bak heb die alles naar beneden is wat niet gebruikelijk is voor een schakel..

Je bent verplicht om mee te werken aan het onderzoek. En als je zegt dat het 3x naar beneden is, zullen ze toch proberen of er nog een versnelling zit. Ze zijn niet helemaal achterlijk.
Een enkele keer heb ik het wel eens gehoord dat ze de laatste versnelling vergaten, maar de meeste zijn niet op hun achterhoofd gevallen...
Snel door naar z'n 4e zou bij mij juist goed zijn, zolang ze maar niet doorgassen in de 3e blijft hij "lekker" laag in de toeren/langzaam
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

davidvbss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977.
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door davidvbss50 »

Zit er verschil spietjs voor ori vliegwielen en jincheng vliegwielen?
Ik kom er namelijk achter dat mijn vliegwiel over het spietje heen knalt als ik kickstart.
Vanmiddag heeft me vader een nieuw spietje voor me gehaald met alle info erbij (ori blok en jincheng ontsteking).
Maar nu heb ik even gepast en hij gaat er net zo makkelijk weer over heen.
Als ik nu mijn jincheng vliegwiel vergelijk met een mitsubishi vliegwiel, dan zie ik dat de uitsparing voor het spietje bij het jincheng vliegwiel een stuk dieper is, hoort dit?
...

Plaats reactie