Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
four_stroker
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:45
Locatie: alphen a/d rijn

Re: Kleine vragen topic

Bericht door four_stroker »

four_stroker schreef:Zou iemand die in het bezit is van een accukapje voor een ss deze voor mij willen omtrekken, voorzien van maten en inscannen? Kan ik eens kijken of ik daar iets digitaals van kan maken en een mooi plaatje uit alu kan frezen..
:mrgreen:

Bangbrosbode
4T-MSB regular
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:46
Bezit: CD50 + PC50
Locatie: Hengelo/Groningen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Bangbrosbode »

Brommert schreef:
Bangbrosbode schreef:
four_stroker schreef:
Bangbrosbode schreef:Ik heb zelf een CD50 met een SS achterbrug, past gewoon goed hoor ;)
Dan heb je ook een ss achterwiel?
Wat is het verschil tussen een SS en CD achterwiel dan? Ik heb een losse tandwieldrager
Dan heb je dus een CD of een Cee wiel.
Maar ik heb wel een SS brug, en het past wel gewoon?
They call it home, i call it house

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Edo »

Neen,

De achterbrugas van een SS moet 12mm zijn, en die van een Cee/Cd is 10 mm. Die bussen kun je dus opboren naar 12mm, heb je vlees genoeg voor. Anders heb ik ook nog wel 12mm bussen voor je, om in je Cee/CD achterbrug te zetten.

En je achterwielas heeft geloof ik ook 12mm assen, alleen zit je met die holle as voor je tandwieldrager die NIET in een SS achterbrug past; maar wel aan te passen is.

Christiaan
4T-MSB addict
Berichten: 689
Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Christiaan »

Edo schreef:Neen,

De achterbrugas van een SS moet 12mm zijn, en die van een Cee/Cd is 10 mm. Die bussen kun je dus opboren naar 12mm, heb je vlees genoeg voor. Anders heb ik ook nog wel 12mm bussen voor je, om in je Cee/CD achterbrug te zetten.

En je achterwielas heeft geloof ik ook 12mm assen, alleen zit je met die holle as voor je tandwieldrager die NIET in een SS achterbrug past; maar wel aan te passen is.

Ik heb nu een benly achterbrug op een van mijn ss`jes.
Om dat de laten passen heb ik een koperbuisje met binnendiameter 10, en buiten 12 afgezaagd zodat deze precies in het frame past waar de as doorheen gaat.

En voor de tandwieldrager gewoon een oud busje van een Cee gepakt en daar een heel klein stukje afgezaagd.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door butt head »

butt head schreef:heeft iemand een paar tips om een zb voor vork te demonteren zonder dat alles uit elkaar springt of zo iets?
of een makkelijke methode om de keringen te vervangen.

het gaat om zoon vork
Afbeelding
niemand een ervaring met zoon voor vork :|

ik ben bang als ik veertje nummer 19 weg haal dat de hele voorvork uit elkaar springt
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Re: Kleine vragen topic

Bericht door honda sleutelaar »

ziet er uit al een ordinaire motorfiets voorvork
ik zou nr 15 ook even los als je hem wil demonteren.
denk trouwens niet dat je bang hoeft te zijn dat ie uit me kaar springt.
anders een beetje druk uitoefenen op de binnenpoot als je de zegering loshaalt. dan springt niet alles uit elkaar
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: Kleine vragen topic

Bericht door roow »

Eerst nummer 15 eruit. (hopen dat de plunjer niet meedraait, of de bout dol draait)
Daarna 16 eruit, wel even opletten de veer drukt deze eruit.
daarna veer eruit.
nummer 19 los en de boel uit elkaar trekken

Netlus c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125
Locatie: Veghel

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Netlus c50 »

Vraagje,
Ik haal van daxforum.be uit de faq dat er 800 ml in een semi blok hoort. Nu heb ik mijn olie even ververst(van 5w40 naar 10w40) en als ik met de peilstok de hoeveelheid olie meet staat de olierand ver boven de kruisjes met 800.
Bovenaan de kruisjes is ongeveer met 700 ml.

Moet ik nu dat peilstokje negeren en er 800 inkiepen of toch volgens het peilstokje?

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Brommert »

Netlus c50 schreef:Vraagje,
Ik haal van daxforum.be uit de faq dat er 800 ml in een semi blok hoort. Nu heb ik mijn olie even ververst(van 5w40 naar 10w40) en als ik met de peilstok de hoeveelheid olie meet staat de olierand ver boven de kruisjes met 800.
Bovenaan de kruisjes is ongeveer met 700 ml.

Moet ik nu dat peilstokje negeren en er 800 inkiepen of toch volgens het peilstokje?
In een vers blok wat net in elkaar is gezet moet altijd wat meer dan in een blok waar je de olie alleen ververst want er blijft altijd een beetje olie achter. Verder moet je gewoon je pijlstok gebruiken om het olie pijl te bepalen.

Misschien overbodig, maar ik meld het toch maar even, pijlen doe je door de pijlstok er alleen in te duwen en niet te draaien, en je brommer moet recht staan.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Staat er 700 of 800 op het carter? Dat is bepalend. Verder lijkt de boel altijd voller dan het is als je net hebt bijgevuld, wacht dus even met de brommer rechtop of op de middenbok. Peil je wel goed? Peilen doe je door de stok eruit te draaien, schoon te vegen, in de vulopening te steken en dan af te lezen. De veelgemaakt fout de stok erin te draaien levert een te hoog peil op. Gewoon erin steken en aflezen is de enige goede manier.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Netlus c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125
Locatie: Veghel

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Netlus c50 »

Op mijn blok staat niks, dat staat normaal boven dat vulgat toch?
En ja ik wist al dat je de peilstok er niet in moet draaien.
Had het een uurtje geleden gedaan en heb net weer ff gecheckt.
Had er toen 700ml in gedaan en staat zo goed als bovenaan de kruisjes.
Dit lijkt me in orde of niet?

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Onderaan de kruisjes is ook ok. Ja, dus.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Netlus c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125
Locatie: Veghel

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Netlus c50 »

Oke, danku allen voor de snelle reacties!

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Re: Kleine vragen topic

Bericht door luuk006 »

hallo,
ik hoor geratel/getik uit mijn blok dat mee gaat met het toerental, en dat verdwijnt wanneer je het gas loslaat. ik heb het idee dat het de bak is. iemand anders een idee?

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Kleppen of nokkenas/ketting.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie