Pagina 3 van 6

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 12 jul 2009 10:44
door Berry
Ik weet niet wat je van plan bent, maar ik hoor:

- off the road
- dagen geen benzinestation

Sahara? Midden-oosten? :roll:

Maar goed, daar van uit gaande, gewoon motorrijbewijs halen en een dakar-achtige motorfiets kopen. Je gaat toch niet met 0 comfort dat soort delen van de wereld in?

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 12 jul 2009 15:31
door Hondac71
Wij gaan komende woensdag op pad naar Zweden (1300 km) met een CM91 en een CT90 (weliswaar geen 17 inch en allebei geen brommer, maar goed het scheelt niet veel)
CT90 heeft een extra tankje aan de zijkant met anderhalve liter benzine, en verder wordt het gewoon regelmatig tanken denk ik zo..
Ben in het verleden met een dax 70 cc naar zuid frankrijk geweest, en dat ging eigenlijk ook al prima, alleen hadden we toen wel 5 liter extra benzine in een jerrycan die achter het stuur vastgebonden zat (past precies)

iedereen succes gewenst met de andere vakantieritten die ondernomen worden!

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 12 jul 2009 16:09
door Viperdax
john, als ik het zo hoor, kan je het beste voor een simpele opknap ss50je gaan(beter budgetwaardig?), en zoals geopperd een extra tank tussen frame en spatbord, ondanks dat je niet graag een extra tank wilt.
is op die plek wel redelijk makkelijk te maken+vast te maken aan het frame op meerdere punten

nice blok is wel een super basis ja, 2e hands nice blokje blijft het ook gewoon goed doen.

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 13 jul 2009 23:19
door Marinus84
Of een MT50 in de Dakar uitvoering ;)
Grote tank, helaas geen viertakt... En elke 5-10.000 km je zuiger vervangen.

Bestaan er echt geen vergrote tanks voor een ss/cd?

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 14 jul 2009 10:58
door ciebie
Marinus84 schreef:Of een MT50 in de Dakar uitvoering ;)
Grote tank, helaas geen viertakt... En elke 5-10.000 km je zuiger vervangen.

Bestaan er echt geen vergrote tanks voor een ss/cd?
off-the-road motoren (met veel cc's) hebben vaak ook grote tanken!
laatst zag ik er nog ergens een met 22 liter tank (lijkt me ruim voldoende :shock: )
als je zo'n tank kan krijgen, en aanpassen dat ie op (een ss/c50) past heb je wel genoeg voor een flink ritje!

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 14 jul 2009 11:23
door nielspbr
Hmm, een cb blokje in zo'n oude aprilia tuareg wind...

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 14 jul 2009 12:07
door Dezelfde Jasper
1000km zonder tankgelegenheid? Waar wil je heen, oost-Rusland?

Haal je motorrijbewijs en koop een BMW GS met grote tank
Afbeelding

Maar misschien projecteer ik mijn eigen droom nu in je topic :P

Als je van plan bent zo lang geen tankstation te vinden, ga je denk ik ook niet altijd over de reguliere wegen. Ik zou dan niet op een honda 4takt brommer gaan, een paar 100km aan hobbelsteenwegen met volle bepakking en je iele framepje scheurt door, je achterbrug neemt afscheid of je blok dat maar op 2 punten vast zit trilt eronderuit. in de oude Sovjetlanden reizen ze stad en land af op oude Jawa achtigen, en die zijn in het hele ex-Sovjet gebied makkelijk te (laten) repareren. Of een Ural/Dnepr. Voor Afrika zou ik toch echt een serieuze offroad kiezen, als het dan een bromfiets moet zijn, iets dat gebaseerd is op een echte offroad. Maarja, kan niet uit ervaring spreken :P die Belg op die Dax is ook ver gekomen.

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 14 jul 2009 12:45
door stof
Mijn eigen droom is een honda cy met xr80 of 100 blok (of iets dergelijks), en grotere tank van een XL250r ofzo erop.
Zou degelijk moeten zijn... :)

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 14 jul 2009 17:19
door Marinus84
Die Ural Dnepr vind ik ook wel leuk. Alleen zou ik hem in een iets moderner jasje willen zien. Goedkoop en ze schijnen het toch best lang uit te houden :)

Afbeelding

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 14 jul 2009 21:53
door Roxanne
Marinus84 schreef:Die Ural Dnepr vind ik ook wel leuk. Alleen zou ik hem in een iets moderner jasje willen zien. Goedkoop en ze schijnen het toch best lang uit te houden :)

Afbeelding
Deze is wel gaaf. Maar ik zou het persoonlijk zonde vinden van deze mooie motor om er een trip mee te maken door de wereld of door europa.

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 14 jul 2009 22:02
door Crazy Cavan
Roxanne schreef:
Marinus84 schreef:Die Ural Dnepr vind ik ook wel leuk. Alleen zou ik hem in een iets moderner jasje willen zien. Goedkoop en ze schijnen het toch best lang uit te houden :)

Afbeelding
Deze is wel gaaf. Maar ik zou het persoonlijk zonde vinden van deze mooie motor om er een trip mee te maken door de wereld of door europa.
zonde?? daar zijn die krenge voor gemaakt :D

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 14 jul 2009 23:24
door Dezelfde Jasper
Crazy Cavan schreef:
Roxanne schreef:
Marinus84 schreef:Die Ural Dnepr vind ik ook wel leuk. Alleen zou ik hem in een iets moderner jasje willen zien. Goedkoop en ze schijnen het toch best lang uit te houden :)

Afbeelding
Deze is wel gaaf. Maar ik zou het persoonlijk zonde vinden van deze mooie motor om er een trip mee te maken door de wereld of door europa.
zonde?? daar zijn die krenge voor gemaakt :D
Ik heb verhalen gelezen waarbij eerst de helft werd vervangen bij een nieuwe Ural om er een beetje betrouwbaar mee te kunnen rijden. Kun je misschien beter het minder goed betaalbare origineel van BMW kopen. ori <-> bami verhaal. Aan de andere kant worden ze wel al jaren in het Russische leger gebruikt, en die boeken echt als idioten :D
De Chinezen hebben de Ural weer gekopieerd, bamibamibmw dus. Als ze die nou ook hier voor 500 euro in krat verkopen 8-)

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 15 jul 2009 10:24
door Glasbak
Wat mij betreft toch gewoon een C50-70-90, tijdens onze noordkaap reis hadden we allebei een extra tank op de frmaebuis van een Zundapp, ofroad ook redelijk goed te doen. In noord lapland kwamen we een keer per dag een tankstation tegen, en we rden de hele dag....

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 16 jul 2009 17:52
door Coole
Wat volgens mij het ideale plan is: koop een Honda XL50, koop een Honda CRF100 motorblok, crossbandjes, rekkie achterop! Dat ding is door Honda bedoeld als crossmodel en met een CRF100 blok heb je naar mijn weten ook wel genoeg kracht

Re: de ideale lange reis hondabrommer

Geplaatst: 16 jul 2009 19:01
door broodkorst
Deze gast rijdt met een R1 rond de wereld! Fucking vet
http://www.youtube.com/watch?v=ThO-w9SCM8I

check ook de video responses, ook wel tof