Probleem

Hier kun je praten over je honda.
butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Probleem

Bericht door butt head »

met mijn ss reed ik wel vaak langzaam net iets meer dan stationair daar op gingen die dingen telkens kapot
volgens mij zit er ook nog zoon cr8 in mijn motor dax die is aan het eind van de straat wel warm :roll: daar gaat dus veelte snel het gas er op. heeft al wel zijn tol geëist hij bonkt nu behoorlijk moet ik van de week maar is even kijken wat dat bonken veroorzaakt.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

ernstvz94
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:51
Locatie: Dalfsen

Re: Probleem

Bericht door ernstvz94 »

je raad het nooit , me bougie weer naar de knoppen:S 100km er mee gereden...

wat kan hier de oorzaak van zijn? te weinig lucht... zacht rijden,, slechte bougie??

rikkieh
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
Bezit: ss50.
Locatie: Ede, gld

Re: Probleem

Bericht door rikkieh »

Wel de goeie bougie? Ingewikkeld verhaal met hittegraad heb ik te weinig verstand van, dus dat doe ik ook niet.
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...

ernstvz94
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:51
Locatie: Dalfsen

Re: Probleem

Bericht door ernstvz94 »

ik had van de week voor nood ff een chinese er in maar nu een japanse ngk er in zitten,
maar zou dit het probleem wel zijn ....
mijn spanningsregelaar doet het ook niet meer heeft dit er misschien iets mee temaken?

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Probleem

Bericht door Kippenverver »

Het kan natuurlijk zijn dat je hele bedrading gaar is, maar dat is op zich niet echt logisch. Dus dan zijn het waarschijnlijk gewoon 2 toevalligheden.
Ga heen en vereenvoudig u!

ernstvz94
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:51
Locatie: Dalfsen

Re: Probleem

Bericht door ernstvz94 »

ooh oke maar de bedrading kan lastig gaar zijn er staat pas 850 km op teller

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Probleem

Bericht door Kippenverver »

Dan moet je gewoon even teruggaan voor de garantie.
Ga heen en vereenvoudig u!

ernstvz94
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:51
Locatie: Dalfsen

Re: Probleem

Bericht door ernstvz94 »

ga ik denk ik ook even doen

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Probleem

Bericht door Kippenverver »

Als je zelf dingen gaat veranderen/vervangen kunnen ze soms al moeilijk gaan doen. Dus als er iets is gewoon meteen teruggaan. Zolang je nog garantie hebt natuurlijk.
Ga heen en vereenvoudig u!

ernstvz94
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:51
Locatie: Dalfsen

Re: Probleem

Bericht door ernstvz94 »

hij is wel opgevoerd, is dat een probleem met de garantie ?

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Probleem

Bericht door ciebie »

ernstvz94 schreef:hij is wel opgevoerd, is dat een probleem met de garantie ?
heb je dat zelf gedaan, en wat is er precies opgevoerd?

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Probleem

Bericht door Kippenverver »

Als je een voertuig koopt met garantie, dan is het eigenlijk altijd een voorwaarde dat je er zelf niets aan gaat doen zolang die garantie nog loopt.
Ga heen en vereenvoudig u!

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Probleem

Bericht door Edo »

Lejon schreef:Weet je het zeker de verschillen zijn miniem. Het enige verschil is dat er op de originele japan op het doosje staat en op de bougie zelf
Dit klopt, bij ons op het werk gingen de Chineese 4-taktjes altijd kapot vanwege de bougie. Een belletje naar China met de vraag of ze er fabriek-af NGK'tjes in wilde stoppen leek bij de nieuwe lichting goed te zijn gegaan. Totdat al die scooters ook kapot gingen door de bougie.

Bleek; die Chinezen hadden hun eigen prul belabeled met NGK, het enige wat miste was de inscriptie "JAPAN" op de rand van de bougie.

Kutchinezen.

Als iemand het interessant vind kan ik de twee bougies naast elkaar leggen en een foto maken.

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: Probleem

Bericht door Thomgun »

Edo schreef:
Lejon schreef:Weet je het zeker de verschillen zijn miniem. Het enige verschil is dat er op de originele japan op het doosje staat en op de bougie zelf
Dit klopt, bij ons op het werk gingen de Chineese 4-taktjes altijd kapot vanwege de bougie. Een belletje naar China met de vraag of ze er fabriek-af NGK'tjes in wilde stoppen leek bij de nieuwe lichting goed te zijn gegaan. Totdat al die scooters ook kapot gingen door de bougie.

Bleek; die Chinezen hadden hun eigen prul belabeled met NGK, het enige wat miste was de inscriptie "JAPAN" op de rand van de bougie.

Kutchinezen.

Als iemand het interessant vind kan ik de twee bougies naast elkaar leggen en een foto maken.
Als je de moeite wilt doen, graag...
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Probleem

Bericht door Edo »

Thomgun schreef:
Edo schreef:
Lejon schreef:Weet je het zeker de verschillen zijn miniem. Het enige verschil is dat er op de originele japan op het doosje staat en op de bougie zelf
Dit klopt, bij ons op het werk gingen de Chineese 4-taktjes altijd kapot vanwege de bougie. Een belletje naar China met de vraag of ze er fabriek-af NGK'tjes in wilde stoppen leek bij de nieuwe lichting goed te zijn gegaan. Totdat al die scooters ook kapot gingen door de bougie.

Bleek; die Chinezen hadden hun eigen prul belabeled met NGK, het enige wat miste was de inscriptie "JAPAN" op de rand van de bougie.

Kutchinezen.

Als iemand het interessant vind kan ik de twee bougies naast elkaar leggen en een foto maken.
Als je de moeite wilt doen, graag...
Morgen kom ik op me werk, zal ik zo'n bami ding even meenemen. Even een waarschuwing trouwens; als ik me niet vergis had Lejon ooit nog eens NGK'tjes bij Rovaza gekocht die ook stuk gingen. Toen ik de bougie zag herkende ik hem meteen. Bami.

Plaats reactie