Pagina 3 van 3

Re: Honda CD50 Restauratieproject

Geplaatst: 16 aug 2011 11:45
door Thumper
Jurrien schreef:
CB50dude schreef:Mijn oude blok begon met SS50 neet zoals dat jou (maker van het topic).
De verschillen zijn er niet egt qua hoe de motor eruit ziet inwendig en uitwendig maar wat ik wel heb gehoord is dat CD blokjes van ietwat ander metaal waren gemaakt waardoor ze sterker waren.
Dit kan uiteraard een pure fabel zijn want ik heb CD en SS blokken open zien liggen en het verschil niet gezien.
Pure fabel.
Ik denk dat er best een kern van waarheid in kan zitten, waar rook is is vuur :roll:

Re: Honda CD50 Restauratieproject

Geplaatst: 17 aug 2011 11:35
door NIX
Bamiblokken zijn van papier mache, de HM blokjes heb ik nog nooit verschil in materiaal gemerkt.

Re: Honda CD50 Restauratieproject

Geplaatst: 18 aug 2011 11:30
door hendrikpv40
Nog even een vraagje: zijn CD50 carters, koppelingsdeksel en ontstekingsdeksel standaard gelakt of niet?
Bij mij zijn ze gelakt maar dat is duidelijk achteraf overspoten...

Re: Honda CD50 Restauratieproject

Geplaatst: 18 aug 2011 11:34
door jiveassjeff
carters niet
deksels wel

Re: Honda CD50 Restauratieproject

Geplaatst: 26 nov 2011 00:40
door Mr.D
jiveassjeff schreef:carters niet
deksels wel
Weet je dat zeker..?
Volgens mij zijn de middencarters, koppelingscarter en ontstekingsdeksel origineel ge-natlakt..

Mocht je ze bij restauratie weer willen lakken, denk dan aan hittebestendige lak zoals VHT!

Re: Honda CD50 Restauratieproject

Geplaatst: 15 dec 2011 13:37
door cd50-h
Mr.D schreef:
jiveassjeff schreef:carters niet
deksels wel
Weet je dat zeker..?
Volgens mij zijn de middencarters, koppelingscarter en ontstekingsdeksel origineel ge-natlakt..

Mocht je ze bij restauratie weer willen lakken, denk dan aan hittebestendige lak zoals VHT!
Mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen! middencarters zijn nooit gelakt af fabriek. ga beter je husiwerk doen.

Re: Honda CD50 Restauratieproject

Geplaatst: 15 dec 2011 15:27
door gerbrandicus
Thumper schreef:
Jurrien schreef:
CB50dude schreef:Mijn oude blok begon met SS50 neet zoals dat jou (maker van het topic).
De verschillen zijn er niet egt qua hoe de motor eruit ziet inwendig en uitwendig maar wat ik wel heb gehoord is dat CD blokjes van ietwat ander metaal waren gemaakt waardoor ze sterker waren.
Dit kan uiteraard een pure fabel zijn want ik heb CD en SS blokken open zien liggen en het verschil niet gezien.
Pure fabel.
Ik denk dat er best een kern van waarheid in kan zitten, waar rook is is vuur :roll:
Oh dus als iemand die er geen zak verstand van heeft iets roept dan zal er wel een kern van waarheid in zitten?

Ok, jij bent eigenlijk een meisje.

Re: Honda CD50 Restauratieproject

Geplaatst: 15 dec 2011 15:59
door niek is ik
:D

Re: Honda CD50 Restauratieproject

Geplaatst: 15 dec 2011 16:51
door NIX
Waar rook is, is een XL.

Re: Honda CD50 Restauratieproject

Geplaatst: 15 dec 2011 23:00
door hypercub
NIX schreef:Waar rook is, is een XL.
Hear hear!
ook al had ik die XL compleet afgesteld afgeleverd (incl. werkende verlichting, kwestie van een kluns die het zelf dacht beter te kunnen).
:oops: :oops:

Maar de mijne kan er ook wat van ja.
VVVVVuuuuur met 80cc.

Re: Honda CD50 Restauratieproject

Geplaatst: 16 dec 2011 00:06
door schwantz34
butt head schreef:
schwantz34 schreef:En toch echt... ohnee, je hebt geen CD50 achterspatbord..
vertel waarom is dat geen cd50 spatbord?
mijn reactie was over de CD50 van CB50dude bedoelt. die heeft geen ori CD50 achterspatbord.