Pagina 3 van 3

Re: Motorkenteken en kentekencard

Geplaatst: 19 mar 2019 20:03
door plofkop
Wat een paniek om niets...

Re: Motorkenteken en kentekencard

Geplaatst: 28 mar 2019 11:13
door butt head
nielspbr schreef: 26 feb 2019 22:33 Ik ken er eentje met een blauwe dax, die is via de rdw keurig omgeschreven naar 190cc.
(Ik weet alleen niet of Alex die dax nog steeds heeft.)
Die is al een paar jaar terug verkocht.
Ding had ook veel kw meen 22
ReezYard schreef: 28 feb 2019 23:16
NIX schreef: 28 feb 2019 21:23 Ja, maar die remt niet per definitie harder.
Wat bedoel je met dat ie 'niet harder remt' , Nix?
Onze ervaring is in ieder geval dat de Leleux voorrem
bij hoge snelheden (+100 km per uur) beter/sneller afremmen
dan de originele SS/CD remmetjes.
De van Veen Kreidler 50cc fabrieksracers hadden zelfs nog
grotere (Italiaanse) Fontana voorremmen.
En echt niet voor de show!

Afbeelding

De groene zijn van Veen Kreidlers!
Het is naar hoe goed je die Honda rem klaar maakt.
Voor jou is dat ook geen onbekende die zijn voorvork kapot remt met een Honda ss trommeltje.

Re: Motorkenteken en kentekencard

Geplaatst: 28 mar 2019 19:59
door August
Dat is nogal een verschil, stel nu we gaan uit van de gemiddelde 40 jaar oude Honda rem met onbekende historie. Als je hem laat behandelen dan heb ik er inderdaad een stuk meer vertrouwen in.

Re: Motorkenteken en kentekencard

Geplaatst: 31 mar 2019 17:36
door NIX
Precies. Na een behandeling door Martien sta je echt sneller stil dan met een leleu.

Re: Motorkenteken en kentekencard

Geplaatst: 01 apr 2019 13:22
door ReezYard
NIX schreef: 31 mar 2019 17:36 ....... sta je echt sneller stil dan met een leleu.
Oh ja, joh! :idea:

Re: Motorkenteken en kentekencard

Geplaatst: 01 apr 2019 17:34
door NIX
100%.

Re: Motorkenteken en kentekencard

Geplaatst: 19 apr 2019 11:21
door hotroddax
Hee,

hier is de ex eigenaar van de blauwe dax met 190cc.
Ik had ook 50cc op blauwe motorplaat. Inderdaad aangehouden en het verzoek gekregen om hem om te keuren. De agent geloofde niet dat het maar 50cc was, reed 80 op de N weg.
Dit gedaan. Dit was niets meer dan een formeel iets. wijziging op kenteken papieren. ( hij is niet eens gestart bij de RDW.)
Aankoop factuur van het blok mee, en de technische specs mee. (deze nemen ze over voor op het kenteken)
Wel had ik voor de zekerheid de dax technisch goed in orde gemaakt en een orri pijp erop gezet.
Na 55 euro betaald te hebben netjes 189cc en 21kW(28.6 PK) op de kenteken papieren. (dat krijg je als de man van de RDW PK en KW verwisseld.)

Dax verkocht, Gorilla zonder kenteken gekocht.
Keuring bij de RDW maar afgekeurd met 150cc. Ook bij de herkeuring.
Daarna motor gekeurd met 50cc motorblok. (om te voorkomen dat ik weer weggestuurd werd en weer 130 euro kon betalen voor niets)
Ik ben van plan om er binnenkort weer mee naar de RDW te gaan om hem te laten wijzigen naar 150cc.
Als je alles netjes op orde hebt rijdt het voor het gevoel toch fijner. en een gorilla die 100 rijd valt toch best op...

Ik ben nog steeds van mening dat een honda keuren met dik blok geen enkel probleem hoeft te zijn, ook niet in 1 keer.
Alleen moet je wel goed het keuringsstation uitkiezen, en daar ook maar net niet de zeikende RDW man treffen die het allemaal maar niks vindt dat kleine spul wat zo hard rijd. Dan komen ze gewoon met een lulverhaal en die discussie "sprekende uit ervaring" ga je niet winnen.