Replica C50

Hier kun je praten over je honda.
Jacob
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:30
Locatie: Drachten

Re: Replica C50

Bericht door Jacob »

Kippenverver schreef:Lijkt er aardig op vind je niet:

Afbeelding

Dat is een Honda Wave 110.
Oké het is een Honda die Wave, maar ik vind 'm persoonlijk niet mooi. Er zit trouwens nog altijd iets van het C50 concept in. de (veredelde) beenschilt, en de 17 inch spaakwielen. Hij doet mij denken aan een kruisbestuiving tussen een Scoopy en de moderne (sportieve) scooter. T.a.v. de C50 is de Wave qua profiel een mutant. Wel één die het waarschijnlijk goed doet in vooral Aziatische landen.
Al is die tweetakt nog zo snel...

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nexus6 »

Jacob schreef:
Kippenverver schreef:Lijkt er aardig op vind je niet:

Afbeelding

Dat is een Honda Wave 110.
Oké het is een Honda die Wave, maar ik vind 'm persoonlijk niet mooi. Er zit trouwens nog altijd iets van het C50 concept in. de (veredelde) beenschilt, en de 17 inch spaakwielen. Hij doet mij denken aan een kruisbestuiving tussen een Scoopy en de moderne (sportieve) scooter. T.a.v. de C50 is de Wave qua profiel een mutant. Wel één die het waarschijnlijk goed doet in vooral Aziatische landen.
Ik denk dat''kippenverver' doelt op de Symba.
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

Fast Eddie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2010 14:30
Locatie: Buriram

Re: Replica C50

Bericht door Fast Eddie »

T.a.v. de C50 is de Wave qua profiel een mutant. Wel één die het waarschijnlijk goed doet in vooral Aziatische landen.
Deed, het straatbeeld wordt hier nu bepaald door de scootermodellen, vandaar dat ik buiten de Wave ook maar zijn scooter heb aangeschaft.

Jacob
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:30
Locatie: Drachten

Re: Replica C50

Bericht door Jacob »

[/quote]Ik denk dat''kippenverver' doelt op de Symba.[/quote]

Klopt Nexus6, hier had ik ook al even op gereageerd (op het Symba-bericht van john), en ging daarna verder op de 'Wave' waar Kippenverver mee kwam.
Al is die tweetakt nog zo snel...

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nexus6 »

ger schreef:
Maar i.i.g. niet dat jij niet een liefhebber zou zijn van het 'klassieke viertakje'.
Sterker nog , Ik heb mijn originele SS50 nog :D ( die zit inmiddels in een meerdere jaren restauratie plan :D )
Verder kan ik me 100% in je verhaal vinden, het typeert ook het karakter van de eerste uur Hondarijder.
Ik heb nooit wat anders gereden dan Honda, ook mijn auto's.
Ik zie deze Super niet als een misbaksel maar als een offspring van het origineel ;)
Tja ook de afwerking van het origineel was niet zo denderend , de lak zat meteen op het metaal gespoten zonder primer, dus jah roesten deden ze wel ;)
Maar goed , we noemen het maar karakter denk ik :lol:
Hoi Ger, Succes met je nieuwe Super50. Ik rij er nog steeds met groot plezier op. inmiddels al ruim 4500 km op de klok. Ik lees dat jij ook een SS50 hebt en deze nog in een restauratie plan zit. Sinds kort heb ik ook een SS50 erbij en deze verkeerd in (orginele) nieuwstaat. De SS50 gebruik ik puur voor plezierritten en algemene Hondaritten. Dit jaar ben ik ook naar Hondadag te Zwolle geweest en heb daar erg van genoten. Even een plaatje van mijn SS50. Het witte (afzichtelijke) spatlapje is reeds verwijderd.
Afbeelding
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

ger
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Replica C50

Bericht door ger »

Dank je :wink: , Ben er ook heel blij mee :D
Ik heb voor de 25 gekozen , want wilde zonder helm hier in de buurt rond rijden , maar het ding haalt bijna 50 op de teller :o .
Afwerking van de machine valt me niet tegen, sommige dingetjes zijn wat slordiger , maar sommige dingetjes weer wat beter/netter dan het origineel, zeker gezien de prijs ( inflatie meegerekend is hij niet duur)
Verder rijdt hij heerlijk :D
Ben intussen al 2 x aangesproken bij het stoplicht , met de vraag waar je hem kan kopen :lol:

Afbeelding

Je ss50 ziet er fantastisch uit ongerestaureerd en vrijwel helemaal origineel, een zeldzaamheid denk ik :wink:

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nexus6 »

ger schreef:Dank je :wink: , Ben er ook heel blij mee :D
Ik heb voor de 25 gekozen , want wilde zonder helm hier in de buurt rond rijden , maar het ding haalt bijna 50 op de teller :o .
Afwerking van de machine valt me niet tegen, sommige dingetjes zijn wat slordiger , maar sommige dingetjes weer wat beter/netter dan het origineel, zeker gezien de prijs ( inflatie meegerekend is hij niet duur)
Verder rijdt hij heerlijk :D
Ben intussen al 2 x aangesproken bij het stoplicht , met de vraag waar je hem kan kopen :lol:

Afbeelding

Je ss50 ziet er fantastisch uit ongerestaureerd en vrijwel helemaal origineel, een zeldzaamheid denk ik :wink:
Geweldige foto Ger :!: Gaaf met die achtergrond..geeft echt het 'Cub' gevoel weer..
Afbeelding
..gewoon eindeloos.. :wink:
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nexus6 »

Sinds gisteren 6000km op de klok van de Super. Ik heb de Super nu twee winters en nog geen spatje roest kunnen vinden. Ik heb mijn Super geen speciale antiroest behandeling gegeven. Elke keer is het starten en lopen.

Afbeelding
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

smc
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2012 12:33
Bezit: super 100

Re: Replica C50

Bericht door smc »

Beste allen,

Na bijna alle 22 pagina's te hebben bekeken dacht ik laat ik maar eens een reactie plaatsen. Allereerst ben ik zeer blij dat er een heleboel positieve reacties tussen zitten van mensen die inmiddels een Super hebben aangeschaft en er veel plezier mee beleven. Waar ik nog blijer van word is dat niemand echte noemenswaardige problemen heeft ondervonden. En de kwaliteit toch zeer redelijk blijkt te zijn. Let wel wij zijn 24/7 bezig om de kwaliteit te monitoren en te verbeteren. En dat is nog steeds een enorme klus die nooit op zal houden.

Toen we net begonnen wisten we dat het een lange weg zou worden. Vooral de scepsis en conservatieve domheid waar we maken mee kregen bleek/blijkt erg moeilijk te counteren. En die bestaat nog steeds in sommige anale kringen. En dat zal waarschijnlijk ook zo blijven jammer genoeg. Het zij zo...

Gelukkig krijgen we ook genoeg bijval van de zogenaamde echte Honda rijder. Tot onze verbazing heeft zelfs de Honda vereniging ons opgenomen. We zijn dus officieel paria af, denk ik dan maar.

Heel veel mensen denken of dachten dat wij vroeger ook op een 4 takt Honda reden. Maar niets is minder waar. Wel Honda MB & MBX 2 takten. Maar ook Laverda 3c 1000, Yamaha R1, Yamaha YZF 600, Vespa 50 special, Vespa pk 50, Yamaha DT 400, Ducati 900 sport, Morini 2 1/2 sport, Benelli 500. Je kunt het eclectisch noemen. Wij houden van vele soorten benzineverbruikende apparaten met een gashendel of gaspedaal. 2 takt of 4 takt.

Wij zijn eigenlijk begonnen met SMC en de Super omdat we zelf nooit C50 hebben gehad. Wel op gereden maar nooit een in bezit gehad. Maar altijd een leuk ding gevonden. Wij komen dus uit een heel andere hoek dan de meesten hier. De discussies tussen de preciezen en de rekkelijken blijven ons verbazen. En wij mengen ons dan ook zeer wijselijk niet in die debatten. Het enige wat wij wel willen is een goed product bieden tegen een goede prijs. En het oog wil natuurlijk ook wat. Bami brommers, Chinese rommel ... whatever... het zal allemaal wel. Dat soort geouwehoer laten we gewoon van ons afglijden. Af en toe denk ik is dat nou afgunst, kinnesinne of jalousie? Of alle drie? Rijk worden we hier namelijk nog lang niet van.

Wat ik ook heb gezien is dat sommigen van jullie zijn gaan zoeken naar andere oosterse remakes van de Supercub. Als je goed kijkt zijn die anders qua uiterlijk maar vooral qua kwaliteit. Flyscooters in de USA is niet voor niets failliet gegaan. De remake van Flyscooters komt dus ook niet uit dezelfde fabriek als waar die van ons vandaan komt. Sowieso zou de cub van flyscooters niet door de EU typegoedkeuring komen. En met een aangescherpte regels van de EPA ( de Amerikaanse typegoedkeuring) komt dit ding ook niet meer in aanmerking voor registratie in de US. En die van ons wel. Wij zullen dan ook zeer binnenkort landen op de grond van dit continent.

Dat was 'm wel even. Wij groeten iedereen, ook de preciezen. Wij wensen verder een ieder veel rijplezier. Of dat nou op een Super is, een Honda of welk ander merk.

Dimitri Hettinga
Super Motor Company

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nexus6 »

....beste 4-strokers.. Als ik deze Topic opnieuw lees dan voel ik duidelijk een stukje geschiedenis in mijn 'tijdslijn'.. Tjonge ..jonge.. wat is dit leuk om dit 'alles' weer even Her-Te-Beleven...

Gelukkig is nu de rust wedergekeerd en plof ik heden ten dagen regelmatig op één van mijn plofpony's door de polders en kuststreken.. :wink:

Afbeelding
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

Michel26
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 apr 2011 20:15

Re: Replica C50

Bericht door Michel26 »

Had ik al gezegd dat ik die kleurstelling supervet vind?

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nexus6 »

Michel26 schreef:Had ik al gezegd dat ik die kleurstelling supervet vind?
Dank je wel :!: Volgende week ga ik kijken hoe de Super oogt met zwarte zijkapjes. Lijkt mij net even wat mooier. Ik maak er dan wel even een paar foto's van. :wink:
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

jandeman63
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2012 13:58
Bezit: 2x honda pf50 oftewel type novio,2x honda pc50 1x met onderliggende nokkenas en eenmaal bovenliggend.
2x Honda Amigo.
honda ps 50,2x honda p50 en een remake C50 van supermotorcompagny.

Re: Replica C50

Bericht door jandeman63 »

Sinds 2 weken heb ik supercub c50. De immi dus. toen ik 16 werd was de C50 mijn eerste brommer. Ik heb toen bewust voor een C50 gekozen omdat.....tja dat weet ik eigenlijk niet precies maar het geluid van de viertakt heeft zeker meegespeeld. In apeldoorn werd je nog net niet afgeschoten als je op een koffiemolen reed maar zoals je zo vaak hoort hoe meer weerstand des te fanatieker je wordt.
Nu vele honda`s en 32 jaar later heb ik dus een immi C50 gekocht. Vloeken in de kerk?? Z`on ding kopen of juist de C50 legende levend houden? Ik ga voor het laatste en nu al geen spijt van de aankoop. Al 4x aangesproken en iedereen vind hem lief. Met lief bedoel ik niet agressief overkomend zoals de petjes scooters.
Na aankoop heb ik hem half gesloopt om elk boutje en moertje in te vetten want uit ervaring houd je hierdoor roest en narigheid langer weg.
2 slordigheden vielen mij op. De stofkap op het bovenste balhoofdlager zat omhoog geschoven,ging met een duwtje netjes op de plek,en er zat een kapot stopje op de vacuumaansluiting op het spruitstuk. Dit heb ik goed afgedopt en de carb. opnieuw afgesteld. Ook de kleppen gesteld maar die stonden al bijna goed.
Voor de rest niets tegen gekomen wat raar was. Nu 2 weken verderen de olie ververst bij 500km.
Mijn verbruik zit tussen de 1:65 en 1:70 dus ik heb geen klagen.
Ik las iets over zwaarder schakelen dan de originele C50 en dat klopt. Het is niet onoverkomelijk zwaarder. Ik heb wel de heel and toe schakeling vervangen door een gewoon versnellingspookje. Ik kon niet met dat ding overweg maar dat kan aan mijn 1.90 meter liggen.
Bijlagen
dit is mijn super
dit is mijn super

ger
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Replica C50

Bericht door ger »

Ook heb ook dat heel and toe vervangen voor een normaal pookje , ik kon er ook niet mee overweg :P , en ik ben niet zo lang hehe, anyway dat schakelen gaat vanzelf soepeler als hij is ingereden ;)
Dat van de boutjes en moertjes invetten is een hele goeie ( dat zou iedereen moeten doen) ;) doe ik ook altijd, is tegen vastroesten , en smeert de schroefdraad meteen zodat je boutjes en moertjes niet vast vreten ;)
Heb hem nu een jaar , en geen problemen mee ;)
Dat aanspreken en hoge aaibaarheidsfactor kan ik alleen maar beamen ( zelfs een politie agente lachte me vriendelijk toe hehe )

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nexus6 »

Jan heel veel plezier met je Supercub50.
Laatst gewijzigd door Nexus6 op 13 jun 2013 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

Plaats reactie