Pagina 4 van 5

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 22 jan 2010 19:48
door Jurrien
Dat zou de mooiste oplossing zijn... Maar die ideeën doen het niet zo goed bij het grote publiek volgens mij.

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 22 jan 2010 19:52
door Bart
...Daar heb je het een beetje he? Als je dat grote publiek nu wegneemt... Scheelt dat ook weer kamervragen! :mrgreen:

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 22 jan 2010 19:54
door Kippenverver
En als je de kamer wegneemt, gebeurd er tenminste nog eens wat!

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 22 jan 2010 20:03
door Bart
Kippenverver schreef:En als je de kamer wegneemt, gebeurd er tenminste nog eens wat!
Nee, dan heet het een monarchie....
Neem je die weg, heet het een staatsgreep
Heb je een staatsgreep kan dat resulteren in massa rellen, en anarchie.

En nu staat dit forum waarschijnlijk op een soort lijstje bij de aivd... :P

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 22 jan 2010 20:35
door nitelife
dan wil ik bij deze even vragen of ze willen stoppen met het lezen van mijn gedachtens!

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 22 jan 2010 20:41
door Bart
Heb jij nog geen aluminium hoed?

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 22 jan 2010 20:54
door nitelife
volgens mij kijkt de aivd zo door je aluminium hoed heen.

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 22 jan 2010 20:58
door Bart
Ja klopt, momenteel hebben ze ongeveer een half A4-tje aan gedachtes van mij... 10 jaar levenswerk van een aivd-er...

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 22 jan 2010 22:24
door john
he maar even serieus, zullen we een staatsgreep plegen... lijkt mij wel een leuke grap.

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 23 jan 2010 01:13
door Bart
John filmt alles! (Leuk voor het nageslacht)
Hmm, ik denk dat we dan wel heel wat pullbrommers nodig hebben :mrgreen:

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 23 jan 2010 01:16
door Kippenverver
Wat dat betreft is een dictatuur zo gek nog niet, weet iedereen tenminste meteen hoe het gaat gebeuren.

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 23 jan 2010 14:13
door hondaap
Jurrien schreef:
hondaap schreef:Even tussendoor: brandstofcellen zijn wel regelbaar en reageren net als accu's op vermogensvraag, het is niet zo dat ze altijd aan staan. Hoewel het wel weer slecht is om ze heel laag te belasten, en slecht voor het rendement om ze zwaar te belasten.
Hoe weet je dat? De laatste keer dat ik met brandstofcelontwikkelingen heb meegekeken is anderhalf jaar geleden, dus er kan natuurlijk veel veranderd zijn.. Maar toen was het allemaal nog behoorlijk stationair.

Sterker nog, in Apeldoorn rijdt een of meer stadsbussen rond op waterstof, met grote platen weerstanden op het dak. Als de bus stilstaat (ook 's nachts in de stalling) staat die brandstofcel vrolijk door te pruttelen en wordt de energie weggegooid als warmte door de weerstanden op het dak...
Ik hou me er op mijn opleiding redelijk mee bezig. Een brandstofcel kan gewoon uitgeschakeld worden, maar niet voor langere tijd, maar dat hangt ook weer sterk van het type cel af. Geen vermogensvraag = geen geleverd vermogen, heel simpel.

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 23 jan 2010 15:13
door DAX6
Roelof schreef:De laatste zin in het artikel is volgens mij de hele gedachte waar het om draait: ,,Het gaat niet zo slecht met de tweewielerbranche, het is een milieumaatregel.'' De rest tja, televaag :wink:
Dit is een mooie opmerking. We hebben 2 vrouwelijke ministers van verkeer en waterstaat gehad die voor de invoering van het kenteken al bezig waren die gevaarlijke 2 wieler van de weg te krijgen.( "ik ben ze liever kwijt dan rijk",was de uitspraak van een van de bewindslieden)
Ook toen had Bovag, die eigenlijk in het hele proces nog nooit iets positiefs had gezegd, een grote mond en zeer zeker geen tegenstander. Toen kwam, ook via hen, het gevleugelde woord "APK" al naar voren. Op het gebied van analoge 4 takt waren nog maar weinig dealers over en al gauw werd dat idee in de ijskast gezet. Regelmatig komt men er toch weer op terug. De bedoeling van APK was ,afkeuring van opgevoerde machines en uitbannen van lawaaipapagaaien.
Ook de oldtimers moesten er aan geloven en was er bv geen originele uitlaat meer te vinden dan moest hem maar slopen.......zo was de redenering.
Met Motoren heeft men hetzelfde proberen uit te halen, gelukkig heeft de Fehac en de MAG + de ANWB hier een stokje voor gestoken.
Dat nieuwe machines aan de E4/E5 milieu norm moeten voldoen lijkt mij op zijn plaats, dat je strafbaar bent door het aanbrengen van verandering is een logisch gevolg.
Het aanpakken van oude machines , op een totaal van ca 900.000 machines misschien 250.000 , mag zonder meer belachelijk genoemd worden. Neem bijvoorbeeld een Honda TS50.
Daaraan zou je de eisen moeten leggen die er voor stonden in die periode. Decibel 97 en uitlaat fijnstof....... ja daar had men nog nooit van gehoord.
Laten er nu van die 250.000 hooguit 1000 dagelijks op de weg rijden (lijkt mij nogal veel) dan is de uitstoot van fijnstof in verhouding tot het fijnstof van alle voer-vaar- en vliegtuigen + fabrieken te reduceren tot 0.00
Dat is realiteit, helaas wordt die principe meting er niet op losgelaten.
De Nederlandse overheid kan heel makkelijk de grenzen sluiten voor nieuwe 2 takt machines in plaats van bezitters van legendarische machines te pesten.
De macht van de industrie reikt echter over de grenzen heen........het is dus makkelijker je ingezeten te belasten en op kosten te jagen met je eigen falende beleid.................
:idea:

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 23 jan 2010 20:28
door se7ven
fijnstof ... Iets van 80% van de fijnstof komt van en uit zee.

Er zijn heveel mensen die brommers haten. Zelfs mijn eigen moeder haat brommers.
Bovenstaand artikel bewijst dat maar weer eens.



alu hoedje op: oneindige energie
http://www.youtube.com/watch?v=uKYSs18oVts