Pagina 4 van 6

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 10 apr 2014 16:47
door Nicoscub
butt head schreef:
MG70 schreef:De wielen zijn gericht en gebalanceerd bij Loef
Was daar totaal 96,50 voor kwijt

Ook had ik mijn achterband (M45) verkeer gemonteerd,deze heeft een looprichting.
De band zit t.o.van het voorwiel andersom.
Alles is nu in orde het gemaakt
Het is een groot verschil, veel minder getril!

Morgen naar Harlingen over de Afsluitdijk
vanuit Utrecht is dat 168 over de snelweg
Zondagavond weer terug.
Mooie test voor het net ingereden blokje!
en maandag weer een nieuw blokje kopen?

zo veel kilometers vol gas vinden die bami blokken niet tof.
Je moet ook gewoon cruisen met een snelheid van 60km/pu

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 10 apr 2014 19:17
door Nicoscub
Trouwens wel een leuk stukje rijden, ga je alleen?

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 10 apr 2014 19:28
door butt head
Nicoscub schreef:
butt head schreef:
MG70 schreef:De wielen zijn gericht en gebalanceerd bij Loef
Was daar totaal 96,50 voor kwijt

Ook had ik mijn achterband (M45) verkeer gemonteerd,deze heeft een looprichting.
De band zit t.o.van het voorwiel andersom.
Alles is nu in orde het gemaakt
Het is een groot verschil, veel minder getril!

Morgen naar Harlingen over de Afsluitdijk
vanuit Utrecht is dat 168 over de snelweg
Zondagavond weer terug.
Mooie test voor het net ingereden blokje!
en maandag weer een nieuw blokje kopen?

zo veel kilometers vol gas vinden die bami blokken niet tof.
Je moet ook gewoon cruisen met een snelheid van 60km/pu
maar rustig cruisen doe je niet op de afsluitdijk en of snelweg.

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 10 apr 2014 19:31
door Nicoscub
butt head schreef:
Nicoscub schreef:
butt head schreef:
MG70 schreef:De wielen zijn gericht en gebalanceerd bij Loef
Was daar totaal 96,50 voor kwijt

Ook had ik mijn achterband (M45) verkeer gemonteerd,deze heeft een looprichting.
De band zit t.o.van het voorwiel andersom.
Alles is nu in orde het gemaakt
Het is een groot verschil, veel minder getril!

Morgen naar Harlingen over de Afsluitdijk
vanuit Utrecht is dat 168 over de snelweg
Zondagavond weer terug.
Mooie test voor het net ingereden blokje!
en maandag weer een nieuw blokje kopen?

zo veel kilometers vol gas vinden die bami blokken niet tof.
Je moet ook gewoon cruisen met een snelheid van 60km/pu
maar rustig cruisen doe je niet op de afsluitdijk en of snelweg.
Okee 80km/pu dan, ik rij meestal met mijn loncin 70cc voluit, hij is laatst helemaal uit elkaar geweest en geen enkele slijtage gevonden ;-)

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 15 apr 2014 20:12
door MG70
Vrijdag heen en zondag avond teruggereden naar Harlingen voor vriendenweekend op Terschelling.
Rit ging perfect motor rijdt het lekkerst met 80 km/u
Beetje langzaam op een snelweg maar als je netjes rechts blijft rijden
is er weinig aan de hand.
T/m de A8 is alles 100 km/u op op drie rijbanen of meer en dat is heel
relax, het snelheidsverschil is dan niet zo groot.
Daarna de A7 + Afsluitdijk waar 130 op twee rijstroken gereden wordt,
dat is wel even wennen.
Terug op de afsluitdijk vol tegenwind ,toen maar even op t fietspad gereden..65-70
op de snelweg werd me wel een beetje te gek....daarna lekker terug getoerd,ring Amsterdam
via west is heel leuk,lekker schuin door de bochten!

Ik heb op de totale rit exact 200 Miles gereden=321,8 km
Dit gedeeld over 12,38 L benzine = 1:26
Beetje tegenvaller,komt in de buurt van zuinige auto,hoopte op iets van 1:35...
Verder geen veranderingen met het blokje,geen rammel ,roken ,vermogensverlies of slecht
stationair lopen, hij kan er volgens mij prima tegen lange ritten op vol vermogen te maken.
100 ml olie verbruik schat ik.

Prima dus!

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 15 apr 2014 23:21
door nielspbr
Met een 140cc blok rij je zuiniger (omdat je minder vol gas rijdt)
Maar ja, die zijn er niet als semi.

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 15 apr 2014 23:22
door Eric
Dan maak je hem semi.

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 16 apr 2014 06:01
door Nicoscub
Die 125cc Skyteam van Hildo (twolefthands) liep al 1 op 45 en dus een 125cc semi (die wel bestaat) was ook een optie!

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 16 apr 2014 07:36
door dax61
met mijn 125 bij rustig rijden 1 op ruim50 en 80+ continu 1op35
is dan een vierbak handkopeling

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 16 apr 2014 15:00
door fs1tom
Continu volgas met mijn skyteam 125cc blok resulteert ook op 1:35

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 16 apr 2014 15:34
door Nicoscub
Kan je toch beter een 70cc hebben, de mijne rijdt makkelijk 1:50 als ik op topsnelheid rij en als ik zo rond de 60km/pu rij dan is hij nog zuiniger.
Oh en hij is niet eens vervroegd ;-)

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 16 apr 2014 22:57
door Eric
Nicoscub schreef:Oh en hij is niet eens vervroegd ;-)
Daardoor gaat het verbruik omhoog?

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 07:03
door Nicoscub
Eric schreef:
Nicoscub schreef:Oh en hij is niet eens vervroegd ;-)
Daardoor gaat het verbruik omhoog?
ben ik het niet mee eens, denk dat het eerder aan je rechterhand ligt 8-)

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 08:47
door ildert
Nicoscub schreef:
Eric schreef:
Nicoscub schreef:Oh en hij is niet eens vervroegd ;-)
Daardoor gaat het verbruik omhoog?
ben ik het niet mee eens, denk dat het eerder aan je rechterhand ligt 8-)
het is een vraag van eric over jouw eigen statement, dus je bent het niet met jezelf eens?

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 08:49
door Nicoscub
ildert schreef:
Nicoscub schreef:
Eric schreef:
Nicoscub schreef:Oh en hij is niet eens vervroegd ;-)
Daardoor gaat het verbruik omhoog?
ben ik het niet mee eens, denk dat het eerder aan je rechterhand ligt 8-)
het is een vraag van eric over jouw eigen statement, dus je bent het niet met jezelf eens?
Ow was nog niet helemaal wakker, maar nee je verbruik word minder als je niet continu vol gas geeft.