Re: Kleine vragen topic
Geplaatst: 11 okt 2012 13:06
Dat kan wel. Het is wel een priegel klusje door dat veertje.
Beetje jammer...
Beetje jammer...
Hét forum voor Honda viertakt bromfiets liefhebbers. Mogelijk gemaakt door de Honda 4-Takt Bromfietsen Vereniging Nederland.
https://www.4takt.net/
Eric schreef:Wincake schreef:Is het mogelijk om 17'' wielen op een bamidax te zetten?
Met een andere achterbug en voorvork moet dat wel lukken. Maar of het mooi is, is weer iets anders.
ik heb ook eens zitten kijken, maar volgens mij moet je dan je timing gaan aanpassen enzo.. omdat ze een stukje korter zijn..toerieteller schreef:iemand een idee of roltuimelaars in een oud type kopje passen??(lijken me wat kort, maar mischien kan het??)
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... s_id=11517
http://gpxengines.com/product_info.php? ... ts_id=1656
Past niet, heb je ook een aangepaste nokkenas voor nodig.ciebie schreef:ik heb ook eens zitten kijken, maar volgens mij moet je dan je timing gaan aanpassen enzo.. omdat ze een stukje korter zijn..toerieteller schreef:iemand een idee of roltuimelaars in een oud type kopje passen??(lijken me wat kort, maar mischien kan het??)
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... s_id=11517
http://gpxengines.com/product_info.php? ... ts_id=1656
niet echt handig dus, maar mocht je er wel zin in hebben om te proberen.. laat maar zien
Midden onder de 'zwanenhals'. In het kunststof van de zwanenhals zitten moertjes waar je m zo aan kan schroeven.Pompelmoes schreef:Iemand die me kan melden waar origineel de toeter/..
zit op een C70?
bvl schreef:Midden onder de 'zwanenhals'. In het kunststof van de zwanenhals zitten moertjes waar je m zo aan kan schroeven.Pompelmoes schreef:Iemand die me kan melden waar origineel de toeter/..
zit op een C70?
Het is een nt, hartelijk dank!butt head schreef:bvl schreef:Midden onder de 'zwanenhals'. In het kunststof van de zwanenhals zitten moertjes waar je m zo aan kan schroeven.Pompelmoes schreef:Iemand die me kan melden waar origineel de toeter/..
zit op een C70?
of het is een nt dan moet hij ergens aan het spruitstuk hangen
oliepomptandwiel kan lang goed gaan, en als je wat vervangt dan meteen alles vervangen(ketting, rolletjes en oliepomptandwiel).Rene77 schreef:Bij de laatste HVN rit ging mijn blok wat gekke geluiden maken. Van de week even de ontsteking eraf gehaald en bleek mijn geleidewieltje van de distributieketting gebroken (kunststof wieltje las los in het blok en stalen ring zat er gelukkig nog). Los van het vernieuwen van dit wieltje, kettingkje en controle van het oliezeefje, viel het mij op de tandjes van de oliepomp niet helemaal fris meer zijn (kleine beschadigingen), ik stel me voor dat dit is gekomen door een gebrek aan spanning op het kettinkje. Zou ik deze moeten vervangen of wordt ie niet extreem belast. Sta niet te springen namelijk want dan moet ik volgens mij het blok splitsen om bij dit tandwiel te komen ..... toch ?