Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Edo »

Volgens mij is de reden dat die oliepomptandwieltjes harder dan de rest slijten omdat het kettinkje slechts over een kwart van het tandwiel draait. Gewoon een ontwerpfout van meneer Honda ;) Daarom ben ik ook van mening dat je prima alleen DAT tandwieltje (en het geleiderolletje uiteraard) kan vervangen. Meestal zie je ook dat tandjes heel schuin afslijten en niet invreten zoals bij een kettingwiel van je eindoverbrenging.

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Rene77 »

De boel zit dus helaas muurvast, en heb uit armoede maar alleen het geleidewieltje vervangen. Tandjes zijn inderdaad iets scheef maar kreeg de boel gewoon niet los en. De ketting loopt er nog best goed over heen. Op een of andere manier zit alles in dit blok gewoon muurvast en heb daarom al menig schroefkopje gesloopt, deze keer dus maar ff niet.
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door robertsp »

Probeer eens een slagschroevendraaier? Kost geen drol bij de juiste zaak.

M'n eigen vraag:

Twee componenten plamuur...twee a vier procent verharder. Kan ik ook te weinig verharder gebruiken waardoor het niet hard meer wordt, of wordt het sowieso hard, maar dan heel langzaam?
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Op exopybasis kan het wel eens niet meer hard worden...

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door robertsp »

Getsie.
Dan zorg ik maar dat ik in ieder geval genoeg verharder heb.
Heb ik denk ik ook wel, maar vrij lastig in te schatten :/

Edit:
Hmm, lijkt er toch op van niet op sommige stukken (in meerdere keren geplamuurd uiteraard vanwege het oppervlak). Nu wat verharder erop gesmeerd, merk wel of dat werkt met schuren straks als ik het even het laten uitharden.
Er zal allicht toch íets gebeuren, aangezien het plamuur zelf maar 12 maanden houdbaar is na opening.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Rene77 »

robertsp schreef:Probeer eens een slagschroevendraaier? Kost geen drol bij de juiste zaak.
Zal eens kijken dit weekend, heb alleen wel wat moeite om op de koppeling te gaan lopen meppen, kan dat geen kwaad ?
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jurrien »

Is het geen polyesterplamuur? Ik vermoed van wel. Dat wordt gewoon hard, alleen wat langzamer. Verwarmen kan helpen.

Met epoxy kun je beter geen verharder er op smeren, te veel verharder is net zo slecht als te weinig.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door robertsp »

Polyesterplamuur is het ja. Thanks!

@Rene; Je mept op een schroef, niet op de koppeling ;-) Maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. Behalve dan een schroef die alsnog niet los wilde, daar een platkop van gemaakt en díe met de slagschroevendraaier gedaan.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Rene77 »

robertsp schreef:Polyesterplamuur is het ja. Thanks!

@Rene; Je mept op een schroef, niet op de koppeling ;-) Maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. Behalve dan een schroef die alsnog niet los wilde, daar een platkop van gemaakt en díe met de slagschroevendraaier gedaan.
Nou dan zal ik wel niet snappen, zie vier schroeven op de koppeling. Die moeten eruit toch ? Maar da's voor een volgende keer. Blokje zit inmiddels in elkaar en zoemt weer netjes ;) joehoe !!
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Edo »

Ik moet zeggen dat ik je wel gelijk geef Rene, dat het niet zo flex is om op de koppeling te gaan beuken. Ik kies dan meestal voor boren. Bij een M5 bout gewoon met 4,5mm recht door het midden en dan met de koudbeitel lostikken als de spanning eraf is.

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Rene77 »

Edo schreef:Ik moet zeggen dat ik je wel gelijk geef Rene, dat het niet zo flex is om op de koppeling te gaan beuken. Ik kies dan meestal voor boren. Bij een M5 bout gewoon met 4,5mm recht door het midden en dan met de koudbeitel lostikken als de spanning eraf is.
Misschien als het blok echt een keer helemaal uit elkaar moet, voorlopig doet ie het weer. Morgen nog even wat dingen checken (carb loopt ineens over) en dan even de koppeling stellen.
Is het btw een probleem om synthetische en minerale olie door elkaar te gebruiken ? Beiden overigens 10w40 (heb verschillende flessen staan met 300ml erin namelijk)
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Ik leg meestal een dus sleuteltje oid tussen de koppeling en het primaire tandwiel(anders dempt de koppeling de klap). Tikje de slagschroevendraaier en de schroef komt vaak meteen los.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jurrien »

Ben bezig met de Tomos van m'n broertje, die heeft een ongelukje gehad.. Eén voorvorkpoot is iets krom, is rechtbuigen te doen? Hoe? In de bankschroef zetten en met AL m'n kracht er aan hangen haalt weinig uit, heb ik al door.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

hydraulische pers.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Mano »

Jurrien schreef:Ben bezig met de Tomos van m'n broertje, die heeft een ongelukje gehad.. Eén voorvorkpoot is iets krom, is rechtbuigen te doen? Hoe? In de bankschroef zetten en met AL m'n kracht er aan hangen haalt weinig uit, heb ik al door.
Goed vastzetten , kabel er omheen, andere kant aan je motor knopen en,... :mrgreen:

Of je voed hem gelijk goed op, gooit die tomos in de verkoop en smeert hem een ss of zo aan.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Plaats reactie