Pagina 5 van 6

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 09:01
door ildert
Nicoscub schreef:
ildert schreef:
Nicoscub schreef:
Eric schreef:
Nicoscub schreef:Oh en hij is niet eens vervroegd ;-)
Daardoor gaat het verbruik omhoog?
ben ik het niet mee eens, denk dat het eerder aan je rechterhand ligt 8-)
het is een vraag van eric over jouw eigen statement, dus je bent het niet met jezelf eens?
Ow was nog niet helemaal wakker, maar nee je verbruik word minder als je niet continu vol gas geeft.
ohw dus het vliegwiel statement klopt niet dan?

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 09:06
door Jurrien
Het wordt wel erg verwarrend nu. Maar ik denk dat door een vervroegende ontsteking je verbruik juist omlaag gaat. Want je motorblok krijgt er een hoger rendement door.
Je krijgt er alleen ook meer vermogen door, waardoor je harder kunt rijden, waardoor je aan het einde van het verhaal misschien toch een hoger verbruik per kilometer krijgt.

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 10:17
door Nicoscub
Jurrien schreef:Het wordt wel erg verwarrend nu. Maar ik denk dat door een vervroegende ontsteking je verbruik juist omlaag gaat. Want je motorblok krijgt er een hoger rendement door.
Je krijgt er alleen ook meer vermogen door, waardoor je harder kunt rijden, waardoor je aan het einde van het verhaal misschien toch een hoger verbruik per kilometer krijgt.
HJ jij verwoord het beter dan ik, wat ik bedoelde was dus ook dat als je een ver vroegen de ontsteking erop heb zitten dat je dan zuiniger kan rijden dan zonder vervroegende ontsteking.

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 11:11
door ml03zl
Over verwarring gesproken...

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 11:23
door butt head
onze forum hippy al gepromoveerd tot hj :lol: :lol:

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 12:24
door gerbrandicus
Nico zegt toch ook gewoon dat hij vervroegend nog zuiniger zou zijn, dus jullie letten allemaal niet op:
Nicoscub schreef:Kan je toch beter een 70cc hebben, de mijne rijdt makkelijk 1:50 als ik op topsnelheid rij en als ik zo rond de 60km/pu rij dan is hij nog zuiniger.
Oh en hij is niet eens vervroegd ;-)

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 12:27
door ml03zl
gerbrandicus schreef:Nico zegt toch ook gewoon dat hij vervroegend nog zuiniger zou zijn, dus jullie letten allemaal niet op:
Nicoscub schreef:Kan je toch beter een 70cc hebben, de mijne rijdt makkelijk 1:50 als ik op topsnelheid rij en als ik zo rond de 60km/pu rij dan is hij nog zuiniger.
Oh en hij is niet eens vervroegd ;-)
Hij begon inderdaad goed, de verwarring kwam pas later.

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 12:56
door Nicoscub
ml03zl schreef:
gerbrandicus schreef:Nico zegt toch ook gewoon dat hij vervroegend nog zuiniger zou zijn, dus jullie letten allemaal niet op:
Nicoscub schreef:Kan je toch beter een 70cc hebben, de mijne rijdt makkelijk 1:50 als ik op topsnelheid rij en als ik zo rond de 60km/pu rij dan is hij nog zuiniger.
Oh en hij is niet eens vervroegd ;-)
Hij begon inderdaad goed, de verwarring kwam pas later.
Uhm ja.

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 19:26
door Nicoscub
Nicoscub schreef:
Jurrien schreef:Het wordt wel erg verwarrend nu. Maar ik denk dat door een vervroegende ontsteking je verbruik juist omlaag gaat. Want je motorblok krijgt er een hoger rendement door.
Je krijgt er alleen ook meer vermogen door, waardoor je harder kunt rijden, waardoor je aan het einde van het verhaal misschien toch een hoger verbruik per kilometer krijgt.
HJ jij verwoord het beter dan ik, wat ik bedoelde was dus ook dat als je een ver vroegen de ontsteking erop heb zitten dat je dan zuiniger kan rijden dan zonder vervroegende ontsteking.
@NIX: Een sorry is wel op z'n plaats :?
ps: ben inmiddels wakker :wink:

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 20:06
door stoterstangen90
welterusten.

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 20:08
door Nicoscub
stoterstangen90 schreef:welterusten.
Ja dank je ga zo, morgen om 5uur gaat de wekker weer :roll:

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 17 apr 2014 20:13
door Jurrien
Nicoscub schreef:
Nicoscub schreef:
Jurrien schreef:Het wordt wel erg verwarrend nu. Maar ik denk dat door een vervroegende ontsteking je verbruik juist omlaag gaat. Want je motorblok krijgt er een hoger rendement door.
Je krijgt er alleen ook meer vermogen door, waardoor je harder kunt rijden, waardoor je aan het einde van het verhaal misschien toch een hoger verbruik per kilometer krijgt.
HJ jij verwoord het beter dan ik, wat ik bedoelde was dus ook dat als je een ver vroegen de ontsteking erop heb zitten dat je dan zuiniger kan rijden dan zonder vervroegende ontsteking.
@NIX: Een sorry is wel op z'n plaats :?
ps: ben inmiddels wakker :wink:
Nouja bedankt

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 04 sep 2014 14:56
door MG70
Update

Inmiddels 1940 km gereden deze zomer vanaf montage YX110 cc blok en geen enkel probleem gehad.
1x aantrappen en lopen en nog steeds 80-90 km/u (ligt een beetje hoe de wind waait)
Bij 300 km inloop olie vervangen en na 1500 weer + 2x kleppen gesteld.
Ketting 1x gesteld en af en toe gesmeerd
Ik denk dat 60 % van deze kilometers over de snelweg is geweest, voluit dus.
Vaak ook met duopassagier.
Verbruik blijf voluit 1:26
Kortom tot nu toe een prima blok , nauwelijks olieverbruik en betrouwbaar.

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 04 sep 2014 15:22
door hotroddax
op zich niks gek dat een blok het nog goed doet na 2000 km.
Ik ben zelf pas verbaast als het langer als 10000 km meegaat.

Ik ben nu zelf op ong 4500 km met mijn daytona 190.

Rijd ook nog steeds super, 1 kick en lopen.
Begint wel een heel klein beetje olie te verbruiken naar mijn idee. maar zolang het een heel klein beetje is is het niet erg.

enige nadeel is dat ik gister kickstarter nummer 4 heb besteld. heb al 3 verschillende kickstarters er door heen gejaagd met dat blok.

Re: 110 cc YX semi onder C70

Geplaatst: 04 sep 2014 15:57
door nielspbr
Alex, Volgens manual zou je om de 500 km zuiger en veren moeten inspecteren ;)