Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MaiXiaM »

Afbeelding
Iemand die meteen ziet wat dit is? khad mijn koppelingsdeksel en cilinder van mijn ss50 gehaald en dit schoot over bij het terug ineen steken :lol: Kvind het niet meteen terug op de de tekeningen van cmsnl...

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ciebie »

Is dat niet de drukpen voor de koppeling, die in het lager gaat?

Kan het niet heel goed zien op de foto

MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MaiXiaM »

ah bedankt! kheb het gevonden, paste er in langs de binnenkant van het deksel, daar had ik nog niet gekeken...

MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MaiXiaM »

Achteraan in de uitlaat van mijn ss50 zit een stuk los. Ik vermoed de demper? Maakt dit iets uit?

En nog een vraagje gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe komt het dat er één andere moer gebruikt wordt op de cilinderkop? Dacht eerst dat dit enkel bij mij zo was maar uit cmsnl leek het tegendeel :)

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Stoel »

Wat doe je aan een trage gas reactie?

Ik heb de zoek functie gebruikt maar kon niets vinden. Kan liggen aan het feit dat ik het op m'n telefoon probeerde ipv computer.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Licht vliegwiel, lichte oliecentrifuge en de krukas porkchoppen. Ofwel de draaiende onderdelen lichter maken.
Nadeel, gaat ten koste van rustig lopen op lage toerentallen.

laurensrs
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jul 2009 20:33
Bezit: Honda C50
Locatie: Zwolle/Enschede

Re: Kleine vragen topic

Bericht door laurensrs »

Ik heb met mijn blok een aantal warmlopers gehad.
Mijn cilinder en kop eraf getrokken, er zaten flinke krassen in mijn cilinder en zuiger.
Toen ik de zuigerpen eruit wilde schuiven lukte dit niet. Ik heb hem er met een lange bout en moer uit moeten drijven.
Toen ik mijn small-end bekeek zacht ik dat het oppervlak ingevreten was, het weggesleten materiaal zit aan mijn zuigerpen.
Is dit small-end nog te gebruiken of kan ik beter op zoek naar een andere krukas?

Afbeelding

Afbeelding

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ciebie »

Ziet er niet heel tof uit, ik zou er een ander krukje in stoppen.. Maar kijk voordat je allemaal nieuwe spullen er op schroeft even je oliepomp en kanalen na, want ergens gaat er iets niet goed! En niet meer doorrijden na een warmloper ;)

Erik..
Official HVN procrastinator
Berichten: 360
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
Locatie: Nijmegen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Erik.. »

Stoel schreef:Wat doe je aan een trage gas reactie?

Ik heb de zoek functie gebruikt maar kon niets vinden. Kan liggen aan het feit dat ik het op m'n telefoon probeerde ipv computer.
Staat je ontsteking een tikkeltje te laat?
had vroeger ook een gasreactie van een tractor, heel het blok reed lui. Ontsteking goed gesteld en er ging een wereld voor me open.
Afbeelding

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Kleine vragen topic

Bericht door stoterstangen90 »

iok denk eerder aan een totaal gladgesleten oliepomptandwiel.
Afbeelding

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Stoel »

Erik.. schreef:
Stoel schreef:Wat doe je aan een trage gas reactie?

Ik heb de zoek functie gebruikt maar kon niets vinden. Kan liggen aan het feit dat ik het op m'n telefoon probeerde ipv computer.
Staat je ontsteking een tikkeltje te laat?
had vroeger ook een gasreactie van een tractor, heel het blok reed lui. Ontsteking goed gesteld en er ging een wereld voor me open.
Ik heb een jincheng CDI ontsteking op een SS blok, 50 kop 70cc cilinder, bami carb, had ik misschien er bij moeten zetten.
Ik ga er van uit dat de ontsteking dan niet te vroeg of te laat kan staan, maar hoe check ik dit voor de zekerheid?

stoterstangen90 schreef:iok denk eerder aan een totaal gladgesleten oliepomptandwiel.
Shit, dat betekend openhalen.. ik heb er niet op gelet met het opbouwen van het blok, ik zal het uitzoeken als ik een keer vrij ben... dat wordt twee blokken op de snijtafel.. straks moet ik weer gaan fietsen.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Ontsteking controleer je met een stroboscoop. Vragen bij een garage of er een kopen bij de Brezan.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ciebie »

Stoel schreef:
stoterstangen90 schreef:iok denk eerder aan een totaal gladgesleten oliepomptandwiel.
Shit, dat betekend openhalen.. ik heb er niet op gelet met het opbouwen van het blok, ik zal het uitzoeken als ik een keer vrij ben... dat wordt twee blokken op de snijtafel.. straks moet ik weer gaan fietsen.
Dat gaat niet over jou trage gasreactie, maar de kapotte krukas.. tenzij dat bij jou ook het geval is?

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Stoel »

Ah oke gelukkig maar!
Maar dan weet ik nog niet wat ik kan doen om m'n blok beter te laten lopen. Mijn oude 50cc gorilla trok vele malen harder dan mijn Ss met 70cc met 50kop.
Hij komt pas heel laat op gang in de 1.

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Soop »

carb goed afgesteld? Gasnaald?

Plaats reactie