Re: Kleine vragen topic
Geplaatst: 23 feb 2015 21:02
draden los halen
Hét forum voor Honda viertakt bromfiets liefhebbers. Mogelijk gemaakt door de Honda 4-Takt Bromfietsen Vereniging Nederland.
https://www.4takt.net/
Hoe is dit verder afgelopen. Heb hetzelfde probleem met een SS50. Omgebouwd met een oude Singha 12v CDI, starten en lopen. Alleen het vliegwiel blijft speling houden en na verloop van tijd is ie van tijd!Soop schreef:als ik hem op t (goedlopende) singa blokje pas heeft ie geen speling... Er is iets met de combinatie van de spie en t vliegwiel die niet werkt op mijn cd kruk. Spie leek niet ver genoeg uit te steken/ dieper te vallen op mn cd kruk. Zijn er andere spietjes die ik zou kunnen proberen ofzo?
uiteindelijk een vliegwiel van een andere brommer gepikt en daarmee geen problemen. (maar die zal ik ooit eens terug moeten geven ben ik bang..
De lichtopbrengst is trouwens wel een wereld van verschil! Lekker, hoor.
Hi Jorgen, ik zit net ook weer een hele avond oude topics door te lezen over ontstekingen. Heb je hem zonder spie gemonteerd of schuift ie er overheen ofzo?firestone schreef:Hoe is dit verder afgelopen. Heb hetzelfde probleem met een SS50. Omgebouwd met een oude Singha 12v CDI, starten en lopen. Alleen het vliegwiel blijft speling houden en na verloop van tijd is ie van tijd!Soop schreef:als ik hem op t (goedlopende) singa blokje pas heeft ie geen speling... Er is iets met de combinatie van de spie en t vliegwiel die niet werkt op mijn cd kruk. Spie leek niet ver genoeg uit te steken/ dieper te vallen op mn cd kruk. Zijn er andere spietjes die ik zou kunnen proberen ofzo?
uiteindelijk een vliegwiel van een andere brommer gepikt en daarmee geen problemen. (maar die zal ik ooit eens terug moeten geven ben ik bang..
De lichtopbrengst is trouwens wel een wereld van verschil! Lekker, hoor.
Probeer eerst maar eens wat 15/39 doet (ori C90 verhouding: 2,6). Die zou ik niet megaveel zwaarder maken. 14/34 is al 2,43.KiP schreef:ik heb een tandwiel vraag.
set-up is 110cc nt c90 kop nt c90 teur 18mm? nt c90 3v onderblok 17'' wielen.
welke tandwiel verhouding zou wenselijk zijn 15/34?
dus 13/34 is ook prima? ik heb nog een nagel nieuwe 34 liggenNIX schreef:Probeer eerst maar eens wat 15/39 doet (ori C90 verhouding: 2,6). Die zou ik niet megaveel zwaarder maken. 14/34 is al 2,43.KiP schreef:ik heb een tandwiel vraag.
set-up is 110cc nt c90 kop nt c90 teur 18mm? nt c90 3v onderblok 17'' wielen.
welke tandwiel verhouding zou wenselijk zijn 15/34?
Lijkt mij een prima keuze. En een 14 is zo geplaatst als jij denk dat die dat kan hebben. Als je je ketting al te enthousiast hebt ingekort.KiP schreef:dus 13/34 is ook prima? ik heb nog een nagel nieuwe 34 liggenNIX schreef:Probeer eerst maar eens wat 15/39 doet (ori C90 verhouding: 2,6). Die zou ik niet megaveel zwaarder maken. 14/34 is al 2,43.KiP schreef:ik heb een tandwiel vraag.
set-up is 110cc nt c90 kop nt c90 teur 18mm? nt c90 3v onderblok 17'' wielen.
welke tandwiel verhouding zou wenselijk zijn 15/34?