Let op je rijbewijs!!!!

Hier kun je praten over je honda.
CbBas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 jan 2007 09:03
Locatie: Indegat
Contacteer:

Bericht door CbBas »

Zoals de personenauto op het rijbewijs categorie B heet, zo gaan bromfiets, snorfiets en brommobiel categorie AM heten. Ook met een geldig A- of B-rijbewijs mag een bromfiets/snorfiets/brommobiel worden bestuurd; bij vernieuwing komt de categorie AM er automatisch bij op het rijbewijs. Bromfietscertificaten die zijn afgegeven voor 1 oktober 2006 blijven nog geldig tot 1 oktober 2009. Tot 1 oktober 2009 kunnen de bromfietscertificaten bij de gemeente omgewisseld worden voor een rijbewijs AM.
Ok, doen we gewoon lekker niks.
Ik zat al diep na te denken wat er precies met de reactie van de gemeente bedoeld werd:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw vraag het volgende. Indien u nu uw rijbewijs vernieuwt komt daar automatisch de categorie AM bij de staan. De kosten zijn €48,-. Zogauw u uw rijbewijs in 2016 vernieuwt is dit ook het geval. Als het van belang is dat de categorie AM zichtbaar op uw rijbewijs is kunt u het beter nu vernieuwen anders kunt u gewoon wachten tot 2016.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Monique van den Brekel
Medewerkster Burgerzaken
Gemeente Boxtel
You live and learn. At any rate, you live.

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Bericht door plofkop »

Zo zie ik maar weer, niet direct luisteren naar de uitleg van oom agent, eerst zelf staven wat klopt.
Je suis Chaly!

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Bericht door bart beekhuizen »

irmin schreef:tjongejonge
wat is nederland toch een bizar land.
Krijgen we nu dit weer.
ze moeten ergens geld uit knijpen.

prachtig land dit nederland.
Afbeelding

jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

voor de mensen die alle rijbewijzen sparen... dat belang bedoelen ze :P
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

Gebruikersavatar
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door Mike Mechanic »

Goed dat je 't rijbewijs even onder de aandacht brengt, kom er net achter dat mijn rijbewijs al enige tijd is verlopen . . . dus hoog tijd voor zo'n pasje.
ホンダ

Basdb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2007 16:02
Locatie: Zwolle

Bericht door Basdb »

Dat hele rijbewijs gebeuren is echt geld klopperij...hier in Zwolle staan we in de top 5 volgens mij qua prijs, >50 euro betaal je voor zo'n pasje...

En als ik straks mijn B-rijbewijs haal moet je een nieuw pasje aanvragen, ze kunnen niet eens een lettertje erbij schrijven...en zo gaat het bij elk rijbewijs wat je haalt :P

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Een tijdje terug heb ik het zelfde verhaal verhaal gehoord van een agent wat Plofkop in de eerste post van dit topic ook schreef. Alleen was bij mij de datum 1 oktober 2009, als ik daarna mijn rijbewijs zou verlengen zou ik er geen rijbewijs AM (brommer) meer bij krijgen, en om dan nog brommer te mogen rijden zou ik examen moeten doen voor rijbewijs AM. Dus hij adviseerde mij mijn rijbewijs voor 1 oktober 2009 om te wisselen zodat ik AM er gewoon gratis bij zou krijgen.

Maar uiteraard geloof ik niet zomaar alles wat een agent mij verteld, en lijkt het mij sterk dat ik jaren lang gewoon met een rijbewijs B brommer heb mogen rijden en dat dat na een bepaalde datum ineens niet meer zou mogen.

Dus ik heb mijn vraag maar bij het CBR neer gelegd, en dit kreeg ik als antwoord:
CBR schreef:Geachte heer Brommert,

Het verhaal wat de agent vertelt is niet helemaal juist. Indien iemand alleen in het bezit is van een bromfietscertificaat moet diegene dat certificaat voor 1 oktober 2009 laten omwisselen in een bromfietsrijbewijs omdat de geldigheid van het bromfietscertificaat per 1 oktober 2009 komt te vervallen.

Indien iemand in het bezit is van een autorijbewijs mag diegene met dat rijbewijs een bromfiets besturen, ongeacht of het een '"oud" of "nieuw" model rijbewijs is. Wanneer u in de toekomst (ook na 1 oktober 2009) uw rijbewijs laat verlengen zal de categorie AM automatisch worden bijgeschreven.

Wat bovenstaand verhaal van de agent betreft denk ik dat de agent een beetje in de war was met het bromfietscertificaat die zijn geldigheid per 1 oktober 2009 verliest.

Met vriendelijke groet,

Ingrid Barclay
CBR Servicelijn Regio Zuid
Niks aan de hand dus, en ik kan mijn rijbewijs gewoon in 2013 verlengen en krijg dan gewoon AM er bij. Alleen voor de mensen met alleen een certificaat veranderd er iets, die moeten dat voor 1 oktober 2009 omwisselen.

Maar dit wederom weer een bewijs dat de politie er af en toe echt niks van snapt.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Martijn ss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 179
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:27
Locatie: Ommen

Bericht door Martijn ss50 »

ik heb nu nog een bromfietscertificaat maar haal hopelijk over 6 weken mijn autorijbewijs, dan is er voor mij ook niks aan het handje als ik dit alles goed begrijp?

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Neeeeen, want jij krijgt gewoon een datum achter het brommer-icoontje.
Ga heen en vereenvoudig u!

HarleyD
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:01
Locatie: Omgeving Amsterdam

Bericht door HarleyD »

Ik ben helemaal niet blij met het toevoegen van het bromfiets certificaat gedeelte aan het rijbewijs .

Aangezien ik nog wel eens stevig door rijd , heb ik mijn rijbewijs al eens een tijdje in mogen leveren ............. nu kon ik in de tijd dat ik mijn rijbewijs kwijt was nog op de Vespa scooter rond karren ........... maar ook dit is verleden tijd als straks de bromfiets op het rijbewijs vermeld wordt .
Laatst gewijzigd door HarleyD op 04 jan 2009 02:00, 1 keer totaal gewijzigd.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Bericht door butt head »

je hebt ook nog altijd zie iets on nuttigs wat openbaar vervoer word genoemt
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie