Marktplaats adv
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Marktplaats adv
Die E-Dax was vorig jaar toch te berijden op de HDD? Ik vond het wel een leuk ding eigenlijk, ben niet zo anti-electrisch... Alleen hadden ze de kans gemist om wat extra accu's te plaatsen: ding zat vol met loze ruimte.
@Nix: een E-Chaly biedt voordelen: zwaarder dan een gewone Chaly dus je kunt extra hard vloeken als je 'm moet verplaatsen.
@Nix: een E-Chaly biedt voordelen: zwaarder dan een gewone Chaly dus je kunt extra hard vloeken als je 'm moet verplaatsen.
In the beginning there was nothing, which exploded.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16216
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Marktplaats adv
Bekijk het positief, geen vlindercarbje meer af te stellen.
Re: Marktplaats adv
Bij een Hondadag op het fort reed zo'n e-dax rond. Volgens mij van Loef? Is al anderhalf of tweeëneenhalf jaar geleden.
Ik kan niet wachten om elektrisch te rijden maar daar durf ik bijna niet meer openlijk voor uit te komen.
Ik kan niet wachten om elektrisch te rijden maar daar durf ik bijna niet meer openlijk voor uit te komen.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Marktplaats adv
Weet je dat zeker? Cross-post van een ander forum:
Geschreven door iemand die bij Volvo in de productontwikkeling werkt, en dus regelmatig nieuwe auto's van allerhande pluimage moet beproeven...Vandaag de Tesla Model S model P85 (http://www.teslamotors.com/nl_NL/models) bereden.
Ik had al eerder geschreven over de elektrische C30. Het is niet te beschrijven hoe snel die kracht tevoorschijn komt als je op het gaspedaal drukt. Een turbodiesel voelt aan als een stoommachine waarbij het een eeuwigheid lijkt te duren voordat de stoker de ketel op stoom krijgt. Bij gretige atmosferische benzinemotoren moet je altijd maar net in het juiste toerenbereik zitten. Hier rijd je rustig met 65 (fluisterstil, alsof je in 5 rijdt) in het spitsverkeer en zodra je het gaspedaal vloert wordt je gekatapulteert. Niet 3 versnellingen terugschakelen, geen zorgen over het juiste toerenbereik. Gewoon direct knallen binnen 0.1s. De enige begrenzing is die 600 Nm of de tractie die de wielen kunnen leveren. Zo'n begrenzing merk je natuurlijk niet of nauwelijks, want die tractiecontrole werkt veel te effcient en snel om je het gevoel te geven dat ie ingrijpt.
Dit ding voelde lang niet zo zwaarlijvig aan als ik verwacht had (rijklaar gewicht 2200 kg). De afwerking is vrij goed, al vind ik het grote touchscreen wat erg computerig. Wat mij betreft heeft Volvo met de XC90 een fraaiere integratie. Verder zit er nog een flink baggagevak onder de motorkap. Daar kunnen denk ik 2 opgerolde verstekelingen vervoerd worden of wellicht een brandstofcel. De kofferuimte achter valt ook niet echt tegen.
In the beginning there was nothing, which exploded.
Re: Marktplaats adv
Ze moeten stoppen met die stopcontact hokken en een beetje opschieten met de waterstof voertuigen. Waterstof the bomb
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Marktplaats adv
Ik overweeg een Prius te kopen, mag ik hier dan nog komen?
-
- chaly addict
- Berichten: 18845
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Marktplaats adv
Nee. En laat die prius ook maar uit beeld.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Marktplaats adv
Ja dat zei je laatst ook al, maar waarom? Waterstof en elektrisch geven dezelfde rijervaring, alleen kun je waterstof nog maar op een handjevol plekken tanken en staat inmiddels wel het hele land vol oplaadpalen.Eric schreef:Ze moeten stoppen met die stopcontact hokken en een beetje opschieten met de waterstof voertuigen. Waterstof the bomb
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16216
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Marktplaats adv
De tegenwoordige volvo 30 en 40 serie, hebben die een bagageruimte dan?apae01 schreef:Weet je dat zeker? Cross-post van een ander forum:Geschreven door iemand die bij Volvo in de productontwikkeling werkt, en dus regelmatig nieuwe auto's van allerhande pluimage moet beproeven...Vandaag de Tesla Model S model P85 (http://www.teslamotors.com/nl_NL/models) bereden.
Ik had al eerder geschreven over de elektrische C30. Het is niet te beschrijven hoe snel die kracht tevoorschijn komt als je op het gaspedaal drukt. Een turbodiesel voelt aan als een stoommachine waarbij het een eeuwigheid lijkt te duren voordat de stoker de ketel op stoom krijgt. Bij gretige atmosferische benzinemotoren moet je altijd maar net in het juiste toerenbereik zitten. Hier rijd je rustig met 65 (fluisterstil, alsof je in 5 rijdt) in het spitsverkeer en zodra je het gaspedaal vloert wordt je gekatapulteert. Niet 3 versnellingen terugschakelen, geen zorgen over het juiste toerenbereik. Gewoon direct knallen binnen 0.1s. De enige begrenzing is die 600 Nm of de tractie die de wielen kunnen leveren. Zo'n begrenzing merk je natuurlijk niet of nauwelijks, want die tractiecontrole werkt veel te effcient en snel om je het gevoel te geven dat ie ingrijpt.
Dit ding voelde lang niet zo zwaarlijvig aan als ik verwacht had (rijklaar gewicht 2200 kg). De afwerking is vrij goed, al vind ik het grote touchscreen wat erg computerig. Wat mij betreft heeft Volvo met de XC90 een fraaiere integratie. Verder zit er nog een flink baggagevak onder de motorkap. Daar kunnen denk ik 2 opgerolde verstekelingen vervoerd worden of wellicht een brandstofcel. De kofferuimte achter valt ook niet echt tegen.
Ik kom die electrische dingen en hybrides in de stad niet voorbij met die langzamer stoker bij mij in het vooronder, pas als de motor op stoom is komt er een weerwoord uit het vooronder.
Vorige week nog een tesla op de snelweg in actie gezien, die frommelde hem met instant acceleratie baan voor baan naar links toen die met rechts inhalen vastliep.
Re: Marktplaats adv
Omdat die gene die veel rijden niets hebben aan een full elektrische accu laad auto en vervolgens zorgen voor de meeste vervuiling. Het laden duurt gewoon te lang. Waterstof tank je gewoon en je rijdt weer verder. Ook vraag ik me af hoeveel KW of hoe dat ook heet zo'n elektrische auto verbruikt. Als ik zo kijk naar het snoer, die naar de Volvo van mijn baas gaat, kan het nog best veel zijn. Ook wordt dat dikke snoer nog lekker warm ook en men maar zeuren over een stofzuiger van 1400W die een half uur per week aan staat.... Zo ook maar gaan verbieden om een oude koelkast of vriezer te hebben.Jurrien schreef:Ja dat zei je laatst ook al, maar waarom? Waterstof en elektrisch geven dezelfde rijervaring, alleen kun je waterstof nog maar op een handjevol plekken tanken en staat inmiddels wel het hele land vol oplaadpalen.Eric schreef:Ze moeten stoppen met die stopcontact hokken en een beetje opschieten met de waterstof voertuigen. Waterstof the bomb
Ik wil ook wel elektrisch rijden hoor. Maar als een VW up dan gelijk 25.000 euri kost, gaat dat hem gewoon niet worden.
Hyundai heeft een ws auto. Maar dat ding kost nog een ton en je kan alleen tanken in Friesland ofzo. Ook lekker handig om het daar in te voeren. Het is daar zo dichtbevolkt....
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
Re: Marktplaats adv
Electrische tanken kan ook net zo snel als normaal tanken, maar de methode is onconventioneel.Eric schreef:Omdat die gene die veel rijden niets hebben aan een full elektrische accu laad auto en vervolgens zorgen voor de meeste vervuiling. Het laden duurt gewoon te lang. Waterstof tank je gewoon en je rijdt weer verder. Ook vraag ik me af hoeveel KW of hoe dat ook heet zo'n elektrische auto verbruikt. Als ik zo kijk naar het snoer, die naar de Volvo van mijn baas gaat, kan het nog best veel zijn. Ook wordt dat dikke snoer nog lekker warm ook en men maar zeuren over een stofzuiger van 1400W die een half uur per week aan staat.... Zo ook maar gaan verbieden om een oude koelkast of vriezer te hebben.Jurrien schreef:Ja dat zei je laatst ook al, maar waarom? Waterstof en elektrisch geven dezelfde rijervaring, alleen kun je waterstof nog maar op een handjevol plekken tanken en staat inmiddels wel het hele land vol oplaadpalen.Eric schreef:Ze moeten stoppen met die stopcontact hokken en een beetje opschieten met de waterstof voertuigen. Waterstof the bomb
Ik wil ook wel elektrisch rijden hoor. Maar als een VW up dan gelijk 25.000 euri kost, gaat dat hem gewoon niet worden.
Hyundai heeft een ws auto. Maar dat ding kost nog een ton en je kan alleen tanken in Friesland ofzo. Ook lekker handig om het daar in te voeren. Het is daar zo dichtbevolkt....
TWD for life!
Re: Marktplaats adv
Oké... Ik geef toe... Ik heb gewoon een hekel aan accu's.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: Marktplaats adv
Waarom maak je je nou weer zorgen over het milieu, hippie? Als je in je dikke zescilindermanta boekt boeit het je toch ook niet?Eric schreef:Omdat die gene die veel rijden niets hebben aan een full elektrische accu laad auto en vervolgens zorgen voor de meeste vervuiling. Het laden duurt gewoon te lang. Waterstof tank je gewoon en je rijdt weer verder. Ook vraag ik me af hoeveel KW of hoe dat ook heet zo'n elektrische auto verbruikt. Als ik zo kijk naar het snoer, die naar de Volvo van mijn baas gaat, kan het nog best veel zijn. Ook wordt dat dikke snoer nog lekker warm ook en men maar zeuren over een stofzuiger van 1400W die een half uur per week aan staat.... Zo ook maar gaan verbieden om een oude koelkast of vriezer te hebben.Jurrien schreef:Ja dat zei je laatst ook al, maar waarom? Waterstof en elektrisch geven dezelfde rijervaring, alleen kun je waterstof nog maar op een handjevol plekken tanken en staat inmiddels wel het hele land vol oplaadpalen.Eric schreef:Ze moeten stoppen met die stopcontact hokken en een beetje opschieten met de waterstof voertuigen. Waterstof the bomb
Ik wil ook wel elektrisch rijden hoor. Maar als een VW up dan gelijk 25.000 euri kost, gaat dat hem gewoon niet worden.
Hyundai heeft een ws auto. Maar dat ding kost nog een ton en je kan alleen tanken in Friesland ofzo. Ook lekker handig om het daar in te voeren. Het is daar zo dichtbevolkt....
Nee ik vind het jammer dat het milieu altijd een argument MOET zijn voor elektrisch rijden. Waarom? Ik wil graag elektrisch naar m'n werk op en neer rijden en de uitstoot interesseert me echt minimaal. Het enige wat ik mooi vind is dat het boekt als een malle, je voor een paar cent aan energiekosten op je werk staat, je nooit warm hoeft te rijden, heel weinig onderhoud hoeft uit te voeren en er eigenlijk ook maar heel weinig slijt aan zo'n voertuig.
Wat betreft dat stofzuigergezeik heb je helemaal gelijk. En een half uur per week stofzuigen? Is dat gemiddeld? Oei..