Marktplaats adv

Hier kun je praten over je honda.
apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Marktplaats adv

Bericht door apae01 »

Die E-Dax was vorig jaar toch te berijden op de HDD? Ik vond het wel een leuk ding eigenlijk, ben niet zo anti-electrisch... Alleen hadden ze de kans gemist om wat extra accu's te plaatsen: ding zat vol met loze ruimte.
@Nix: een E-Chaly biedt voordelen: zwaarder dan een gewone Chaly dus je kunt extra hard vloeken als je 'm moet verplaatsen.
In the beginning there was nothing, which exploded.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Marktplaats adv

Bericht door nielspbr »

Bekijk het positief, geen vlindercarbje meer af te stellen.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Marktplaats adv

Bericht door Jurrien »

Bij een Hondadag op het fort reed zo'n e-dax rond. Volgens mij van Loef? Is al anderhalf of tweeëneenhalf jaar geleden.

Ik kan niet wachten om elektrisch te rijden maar daar durf ik bijna niet meer openlijk voor uit te komen.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Marktplaats adv

Bericht door NIX »

En terecht.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Marktplaats adv

Bericht door apae01 »

Weet je dat zeker? Cross-post van een ander forum:
Vandaag de Tesla Model S model P85 (http://www.teslamotors.com/nl_NL/models) bereden.

Ik had al eerder geschreven over de elektrische C30. Het is niet te beschrijven hoe snel die kracht tevoorschijn komt als je op het gaspedaal drukt. Een turbodiesel voelt aan als een stoommachine waarbij het een eeuwigheid lijkt te duren voordat de stoker de ketel op stoom krijgt. Bij gretige atmosferische benzinemotoren moet je altijd maar net in het juiste toerenbereik zitten. Hier rijd je rustig met 65 (fluisterstil, alsof je in 5 rijdt) in het spitsverkeer en zodra je het gaspedaal vloert wordt je gekatapulteert. Niet 3 versnellingen terugschakelen, geen zorgen over het juiste toerenbereik. Gewoon direct knallen binnen 0.1s. De enige begrenzing is die 600 Nm of de tractie die de wielen kunnen leveren. Zo'n begrenzing merk je natuurlijk niet of nauwelijks, want die tractiecontrole werkt veel te effcient en snel om je het gevoel te geven dat ie ingrijpt.

Dit ding voelde lang niet zo zwaarlijvig aan als ik verwacht had (rijklaar gewicht 2200 kg). De afwerking is vrij goed, al vind ik het grote touchscreen wat erg computerig. Wat mij betreft heeft Volvo met de XC90 een fraaiere integratie. Verder zit er nog een flink baggagevak onder de motorkap. Daar kunnen denk ik 2 opgerolde verstekelingen vervoerd worden of wellicht een brandstofcel. De kofferuimte achter valt ook niet echt tegen.
Geschreven door iemand die bij Volvo in de productontwikkeling werkt, en dus regelmatig nieuwe auto's van allerhande pluimage moet beproeven...
In the beginning there was nothing, which exploded.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Marktplaats adv

Bericht door Eric »

Ze moeten stoppen met die stopcontact hokken en een beetje opschieten met de waterstof voertuigen. Waterstof the bomb
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Marktplaats adv

Bericht door ciebie »

Ik overweeg een Prius te kopen, mag ik hier dan nog komen? :D

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Marktplaats adv

Bericht door NIX »

Nee. En laat die prius ook maar uit beeld.

Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Marktplaats adv

Bericht door apae01 »

In the beginning there was nothing, which exploded.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Marktplaats adv

Bericht door Jurrien »

Eric schreef:Ze moeten stoppen met die stopcontact hokken en een beetje opschieten met de waterstof voertuigen. Waterstof the bomb
Ja dat zei je laatst ook al, maar waarom? Waterstof en elektrisch geven dezelfde rijervaring, alleen kun je waterstof nog maar op een handjevol plekken tanken en staat inmiddels wel het hele land vol oplaadpalen.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Marktplaats adv

Bericht door nielspbr »

apae01 schreef:Weet je dat zeker? Cross-post van een ander forum:
Vandaag de Tesla Model S model P85 (http://www.teslamotors.com/nl_NL/models) bereden.

Ik had al eerder geschreven over de elektrische C30. Het is niet te beschrijven hoe snel die kracht tevoorschijn komt als je op het gaspedaal drukt. Een turbodiesel voelt aan als een stoommachine waarbij het een eeuwigheid lijkt te duren voordat de stoker de ketel op stoom krijgt. Bij gretige atmosferische benzinemotoren moet je altijd maar net in het juiste toerenbereik zitten. Hier rijd je rustig met 65 (fluisterstil, alsof je in 5 rijdt) in het spitsverkeer en zodra je het gaspedaal vloert wordt je gekatapulteert. Niet 3 versnellingen terugschakelen, geen zorgen over het juiste toerenbereik. Gewoon direct knallen binnen 0.1s. De enige begrenzing is die 600 Nm of de tractie die de wielen kunnen leveren. Zo'n begrenzing merk je natuurlijk niet of nauwelijks, want die tractiecontrole werkt veel te effcient en snel om je het gevoel te geven dat ie ingrijpt.

Dit ding voelde lang niet zo zwaarlijvig aan als ik verwacht had (rijklaar gewicht 2200 kg). De afwerking is vrij goed, al vind ik het grote touchscreen wat erg computerig. Wat mij betreft heeft Volvo met de XC90 een fraaiere integratie. Verder zit er nog een flink baggagevak onder de motorkap. Daar kunnen denk ik 2 opgerolde verstekelingen vervoerd worden of wellicht een brandstofcel. De kofferuimte achter valt ook niet echt tegen.
Geschreven door iemand die bij Volvo in de productontwikkeling werkt, en dus regelmatig nieuwe auto's van allerhande pluimage moet beproeven...
De tegenwoordige volvo 30 en 40 serie, hebben die een bagageruimte dan?

Ik kom die electrische dingen en hybrides in de stad niet voorbij met die langzamer stoker bij mij in het vooronder, pas als de motor op stoom is komt er een weerwoord uit het vooronder.
Vorige week nog een tesla op de snelweg in actie gezien, die frommelde hem met instant acceleratie baan voor baan naar links toen die met rechts inhalen vastliep.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Marktplaats adv

Bericht door Eric »

Jurrien schreef:
Eric schreef:Ze moeten stoppen met die stopcontact hokken en een beetje opschieten met de waterstof voertuigen. Waterstof the bomb
Ja dat zei je laatst ook al, maar waarom? Waterstof en elektrisch geven dezelfde rijervaring, alleen kun je waterstof nog maar op een handjevol plekken tanken en staat inmiddels wel het hele land vol oplaadpalen.
Omdat die gene die veel rijden niets hebben aan een full elektrische accu laad auto en vervolgens zorgen voor de meeste vervuiling. Het laden duurt gewoon te lang. Waterstof tank je gewoon en je rijdt weer verder. Ook vraag ik me af hoeveel KW of hoe dat ook heet zo'n elektrische auto verbruikt. Als ik zo kijk naar het snoer, die naar de Volvo van mijn baas gaat, kan het nog best veel zijn. Ook wordt dat dikke snoer nog lekker warm ook en men maar zeuren over een stofzuiger van 1400W die een half uur per week aan staat.... Zo ook maar gaan verbieden om een oude koelkast of vriezer te hebben.
Ik wil ook wel elektrisch rijden hoor. Maar als een VW up dan gelijk 25.000 euri kost, gaat dat hem gewoon niet worden.

Hyundai heeft een ws auto. Maar dat ding kost nog een ton en je kan alleen tanken in Friesland ofzo. Ook lekker handig om het daar in te voeren. Het is daar zo dichtbevolkt....
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: Marktplaats adv

Bericht door nitelife »

Eric schreef:
Jurrien schreef:
Eric schreef:Ze moeten stoppen met die stopcontact hokken en een beetje opschieten met de waterstof voertuigen. Waterstof the bomb
Ja dat zei je laatst ook al, maar waarom? Waterstof en elektrisch geven dezelfde rijervaring, alleen kun je waterstof nog maar op een handjevol plekken tanken en staat inmiddels wel het hele land vol oplaadpalen.
Omdat die gene die veel rijden niets hebben aan een full elektrische accu laad auto en vervolgens zorgen voor de meeste vervuiling. Het laden duurt gewoon te lang. Waterstof tank je gewoon en je rijdt weer verder. Ook vraag ik me af hoeveel KW of hoe dat ook heet zo'n elektrische auto verbruikt. Als ik zo kijk naar het snoer, die naar de Volvo van mijn baas gaat, kan het nog best veel zijn. Ook wordt dat dikke snoer nog lekker warm ook en men maar zeuren over een stofzuiger van 1400W die een half uur per week aan staat.... Zo ook maar gaan verbieden om een oude koelkast of vriezer te hebben.
Ik wil ook wel elektrisch rijden hoor. Maar als een VW up dan gelijk 25.000 euri kost, gaat dat hem gewoon niet worden.

Hyundai heeft een ws auto. Maar dat ding kost nog een ton en je kan alleen tanken in Friesland ofzo. Ook lekker handig om het daar in te voeren. Het is daar zo dichtbevolkt....
Electrische tanken kan ook net zo snel als normaal tanken, maar de methode is onconventioneel.
TWD for life!

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Marktplaats adv

Bericht door Eric »

Oké... Ik geef toe... Ik heb gewoon een hekel aan accu's.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Marktplaats adv

Bericht door Jurrien »

Eric schreef:
Jurrien schreef:
Eric schreef:Ze moeten stoppen met die stopcontact hokken en een beetje opschieten met de waterstof voertuigen. Waterstof the bomb
Ja dat zei je laatst ook al, maar waarom? Waterstof en elektrisch geven dezelfde rijervaring, alleen kun je waterstof nog maar op een handjevol plekken tanken en staat inmiddels wel het hele land vol oplaadpalen.
Omdat die gene die veel rijden niets hebben aan een full elektrische accu laad auto en vervolgens zorgen voor de meeste vervuiling. Het laden duurt gewoon te lang. Waterstof tank je gewoon en je rijdt weer verder. Ook vraag ik me af hoeveel KW of hoe dat ook heet zo'n elektrische auto verbruikt. Als ik zo kijk naar het snoer, die naar de Volvo van mijn baas gaat, kan het nog best veel zijn. Ook wordt dat dikke snoer nog lekker warm ook en men maar zeuren over een stofzuiger van 1400W die een half uur per week aan staat.... Zo ook maar gaan verbieden om een oude koelkast of vriezer te hebben.
Ik wil ook wel elektrisch rijden hoor. Maar als een VW up dan gelijk 25.000 euri kost, gaat dat hem gewoon niet worden.

Hyundai heeft een ws auto. Maar dat ding kost nog een ton en je kan alleen tanken in Friesland ofzo. Ook lekker handig om het daar in te voeren. Het is daar zo dichtbevolkt....
Waarom maak je je nou weer zorgen over het milieu, hippie? Als je in je dikke zescilindermanta boekt boeit het je toch ook niet? :D

Nee ik vind het jammer dat het milieu altijd een argument MOET zijn voor elektrisch rijden. Waarom? Ik wil graag elektrisch naar m'n werk op en neer rijden en de uitstoot interesseert me echt minimaal. Het enige wat ik mooi vind is dat het boekt als een malle, je voor een paar cent aan energiekosten op je werk staat, je nooit warm hoeft te rijden, heel weinig onderhoud hoeft uit te voeren en er eigenlijk ook maar heel weinig slijt aan zo'n voertuig.

Wat betreft dat stofzuigergezeik heb je helemaal gelijk. En een half uur per week stofzuigen? Is dat gemiddeld? Oei..
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Plaats reactie