Kenteken

Hier kun je praten over je honda.
xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Kenteken

Bericht door xMARKx »

Kun je een Duitse CF50 of te wel Chaly uit 1975 op bromfiets kenteken krijgen en wat heb je daar voor exact nodig... Tja ik mis mn Chaly nog steeds en overweeg er weer één te kopen maar wil wel zeker weten dat ik hem op kenteken krijg. Vroeger kon je nog alles verzekeren :? Maar ja toen kon oom agent ook nog alles inpikken :wink:

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Je moet het bouwjaar kunnen aantonen en de herkomst en dat ie daar als brommer heeft gereden. Voor een Chaly van '75 betekent dat eigenlijk gewoon dat er een betriebserlaubnis of een GVA met bouwjaarverklaring bij moet zitten. Soms als je een Duitse chaly hebt en behalve een fatsoenlijk nummer het typeplaatje er ook bij zit, kun je van Honda Duitsland een datenblatt krijgen. Dat geven ze op verzoek af als jij kunt aantonen dat het ding nooit gestolen is (verklaring Polizei of Strass&verkehrsamt) en aan Honda ook de gegevens van het plaatje kunt opgeven.

Aan een GVA komen is meestal geen probleem het Datenblatt ook niet maar is wat meer moeite.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gait
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
Locatie: Hengelo (Gld)

Bericht door Gait »

NIX schreef:Je moet het bouwjaar kunnen aantonen en de herkomst en dat ie daar als brommer heeft gereden. Voor een Chaly van '75 betekent dat eigenlijk gewoon dat er een betriebserlaubnis of een GVA met bouwjaarverklaring bij moet zitten. Soms als je een Duitse chaly hebt en behalve een fatsoenlijk nummer het typeplaatje er ook bij zit, kun je van Honda Duitsland een datenblatt krijgen. Dat geven ze op verzoek af als jij kunt aantonen dat het ding nooit gestolen is (verklaring Polizei of Strass&verkehrsamt) en aan Honda ook de gegevens van het plaatje kunt opgeven.

Aan een GVA komen is meestal geen probleem het Datenblatt ook niet maar is wat meer moeite.
Er staat in het blad bromfiets van deze maand, dat per 1 mei je niet meer aan hoeft te tonen waar je bromfiets vandaan komt, als hij maar van voor 1995 is, dan hoeft hij geen type goedkeur meer te hebben. (Bron RDW)
Je zou dus alleen nog maar aan hoeven te tonen dat hij van voor 1995 is
en dat is op zich niet zo moeilijk er zweven lijsten genoeg rond op het net.

Hij moet natuurlijk wel aan de wettelijke eisen voldoen.
Zelfs de Japanse ctjes zouden nu gekeurd kunnen worden.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Kijk dat is positief nieuws... ik denk dat ik weer chaly ga rijden dan :wink:

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Bericht door Lejon »

ik zie alleen dit staan
"Historische bromfiets
Typegoedkeuringen voor bromfietsen worden sinds 1 januari 1974 afgegeven. Bij een bromfiets die ouder is, hoeft dus geen typegoedkeuring aanwezig te zijn."
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Mandarijn
4T-MSB regular
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:52
Locatie: soest

Bericht door Mandarijn »

Gait schreef:
NIX schreef:Je moet het bouwjaar kunnen aantonen en de herkomst en dat ie daar als brommer heeft gereden. Voor een Chaly van '75 betekent dat eigenlijk gewoon dat er een betriebserlaubnis of een GVA met bouwjaarverklaring bij moet zitten. Soms als je een Duitse chaly hebt en behalve een fatsoenlijk nummer het typeplaatje er ook bij zit, kun je van Honda Duitsland een datenblatt krijgen. Dat geven ze op verzoek af als jij kunt aantonen dat het ding nooit gestolen is (verklaring Polizei of Strass&verkehrsamt) en aan Honda ook de gegevens van het plaatje kunt opgeven.

Aan een GVA komen is meestal geen probleem het Datenblatt ook niet maar is wat meer moeite.
Er staat in het blad bromfiets van deze maand, dat per 1 mei je niet meer aan hoeft te tonen waar je bromfiets vandaan komt, als hij maar van voor 1995 is, dan hoeft hij geen type goedkeur meer te hebben. (Bron RDW)
Je zou dus alleen nog maar aan hoeven te tonen dat hij van voor 1995 is
en dat is op zich niet zo moeilijk er zweven lijsten genoeg rond op het net.

Hij moet natuurlijk wel aan de wettelijke eisen voldoen.
Zelfs de Japanse ctjes zouden nu gekeurd kunnen worden.
ik heb net even gekeken en het is zelfs 1januari 1998 :D

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Bericht door ceedee »

Geldt dit dan ook voor engelse cees? Zou erg pretig zijn!

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Ik denk het van wel dan... dit zou een zeer prettige ontwikkeling zijn. :D

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

Wel goed lezen dat artikel , er staat geen typegoedkeuring alleen permanente eisen .
Zie nergens staan dat je niet aan moet tonen waar hij vandaan komt
en hoe je het bouwjaar moet aantonen .
en dat is op zich niet zo moeilijk er zweven lijsten genoeg rond op het net.
Mag dat dan nog met zo'n lijst of van het net of moet het officieel van de
fabrikant

Dat er meer mogelijk is is wel zeker , ook van buiten europa
honda dream van 1997 :idea:
cb125s 1978
SS50M 1973

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

deze jongen pakt promp even het blad de bromfiets er bij, hopende op goed nieuws voor zijn TT-cee...

blader blader blader

lees lees lees

hee maar dat zou dus betekend dat mijn tt-cee vanaf mei gekentekend kan worden, mits die aan de permanente eisen voldoet.

Maar wat die eisen nou precies zijn, constructie snelheid van 45 ? (NT dax heeft b.v op de duitse paieren, bis 50 km/h staan) of gewoon dat ie niet harder als 45 loopt ?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gait
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
Locatie: Hengelo (Gld)

Bericht door Gait »

niek is ik schreef:deze jongen pakt promp even het blad de bromfiets er bij, hopende op goed nieuws voor zijn TT-cee...

blader blader blader

lees lees lees

hee maar dat zou dus betekend dat mijn tt-cee vanaf mei gekentekend kan worden, mits die aan de permanente eisen voldoet.

Maar wat die eisen nou precies zijn, constructie snelheid van 45 ? (NT dax heeft b.v op de duitse paieren, bis 50 km/h staan) of gewoon dat ie niet harder als 45 loopt ?
Goed gezien jochie, er zijn mogelijkheden, eerst wel even contact opnemen met het RDW Arnhem die keurmeesters willen je vast wel even op weg helpen, alleen even aantonen welk bouwjaar < 1998.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

niek knalt binnenkort even naar de RDW, lijkt me allemaal eerlijk gezegd te mooi voor woorden...

dan zou opzich iedere OT dax gekeurd kunnen worden toch ?

neem het artikel wel mee, iets zegt mij dat de gasten van de RDW daar van niets weten of elkaar weer gaan tegen spreken...



we zullen zien, denk dat ik ze morgen ga lastig vallen :D 8-) :lol:
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Is dit het blad van deze maand???

Ik weet wel dat ik vanaf 1 mei op minder dingen hoef te letten bij de APK maar ik ben blij dat ook de keuringen versoepeld worden... Ik hoop dat hier door er binnen kort ook weer lekker veel Ctjes en andere modelen rond rijden 8-)

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

blad is van deze maand, en daarin staat dat het in mei gaat worden ingevoerd...
meer informatie volgd in de volgende uitgave aldus de bromfiets(jammer dat die uitgave nog wel even duurd)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Ik word hier blij van 8-)

Plaats reactie