Kenteken

Hier kun je praten over je honda.
jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

NIX schreef:En dan heb je een gekentekende brommer zonder licht. En dan zeker eerst repareren voordat je gaat rijden? Repareer je licht dan eerst. Het heet niet voor niets permanente eisen. Zulke zaken moeten gewoon altiojd werken. Straks staat hier weer ergens een jammerverhaal over aangehouden en bekeurd wegens rijden zonder licht of platgereden omdat je niet gezien werd door een automobilist.

Hetzelfde geldt overigens voor remmen. Blijkbaar rijdt de helft hier nog steeds rond zonder licht of zonder remmen en zijn ze nu blij dat er niet op gecontroleerd wordt. Maak je brommer gewoon in orde. Ook als ie niet gekeurd hoeft te worden. Wat een onzin allemaal.
mijn licht en remmen doen het!!!! sinds zondag :P Nu nog een accu inbouwen en het contactslot aansluiten!

Tellerverlichting 4 life
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

NIX schreef:En dan heb je een gekentekende brommer zonder licht. En dan zeker eerst repareren voordat je gaat rijden? Repareer je licht dan eerst. Het heet niet voor niets permanente eisen. Zulke zaken moeten gewoon altiojd werken. Straks staat hier weer ergens een jammerverhaal over aangehouden en bekeurd wegens rijden zonder licht of platgereden omdat je niet gezien werd door een automobilist.

Hetzelfde geldt overigens voor remmen. Blijkbaar rijdt de helft hier nog steeds rond zonder licht of zonder remmen en zijn ze nu blij dat er niet op gecontroleerd wordt. Maak je brommer gewoon in orde. Ook als ie niet gekeurd hoeft te worden. Wat een onzin allemaal.
Hoop niet dat je het over mij hebt. Mij ging het er alleen om of het blok moest lopen. Voor mijn lichten en remmen zorg ik wel dat ze in orde zijn.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Nee, wees gerust.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Elvol
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:01
Locatie: Utrecht

Bericht door Elvol »

Ben nog steeds benieuwd naar het verhaal van de eerste die een belgische of duitse dax met papieren (gva, betriebserlaubnis) op bromfietskenteken heeft laten keuren en dat dat gelukt is. Met of zonder technische keuring...

Het klinkt namelijk nog steeds te mooi om waar te zijn.

Zodra de eerste gekeurd is alleen nog even afwachten wat de verzekering zegt over mijn oude dax en dan uitzoeken maar!

Hoor het wel,

Groetsj,

Christoph
Neem alles met een korreltje, morgen hagelt het...

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

Wat houd je tegen?

Anders ga je een keer langs het keuringsstation (best 's middags, dan hebben die mannen het minder druk dan in de ochtend) en maak je een praatje over waar je een moet voldoen).

Bromfiets weet ik niet zeker of ze al dan niet snelheid meten of alleen identiteit vaststellen. Kijk ook goed wat er op de papieren staat van snelheid (er zijn bv. Duitse bromfietsen met 50km/h papieren).

Mooie is, je kunt nu een monkey R, Motra, CY50 en dergelijke relatieve exoten voor de Nederlandse weg laten goedkeuren. Alleen maar mooi.

geewee
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door geewee »

Weet iemand misschien waar je de permanene eisen voor een motorfiets
kan inzien (online)? Ik kan online alleen die voor auto's en andere 4 wielers vinden.

Want ik wil graag weten tot hoeveel CC je zou kunnen keuren met een
schijfrem gemonteerd.

Bedankt voor het vorige anwtwoord.

baass
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2009 17:09

Bericht door baass »

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf

Voor de voertuigtechnische eisen voor motorfietsen.


Aanstaande maandag of dinsdag ga ik met mijn ceetje langs rdw!
:D

baass
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2009 17:09

Bericht door baass »

wel gewoon voor brommer trouwens

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Dus ik kan mijn C50 AT zonder papieren gewoon laten keuren bij de RDW?

Ja ik moet aantonen dat hij van voor 1998 is, maar dat is niet moeilijk.
Gezocht: Honda C50/70 Passport

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

jep kan je gewoon laten keuren.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

rise and shine
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2007 13:47
Locatie: Westervoort

Bericht door rise and shine »

van het fs1forum:
Jeti schreef:Van de RDW:

Een bromfiets moet technisch minimaal aan de permanente eisen uit de Regeling Voertuigen voldoen, voordat de RDW hiervoor een kenteken verstrekt. De belangrijkste aspecten zijn:

* De constructiesnelheid mag maximaal 45 of 25 (snorfiets) km per uur bedragen. De meting gebeurt op een snelheidsmeetbank
* De geluidsproductie mag de waarde, die in de typegoedkeuring is vastgelegd, niet overschrijden. De uitlaat, de motor, de carburateur en het luchtfilter moeten origineel zijn en overeenkomen met de typegoedkeuring.
* De remvertraging moet tenminste 4,0 m/sec2 bedragen. De remmen moeten in goede staat verkeren en op twee wielen werken. Met een rij- en remproef op de weg wordt de remvertraging beoordeeld.
* Een bromfiets moet zijn voorzien van een goed werkende bel of van een goed werkende hoorn met vaste toonhoogte.
* Banden moeten in goede staat verkeren en over de gehele omtrek en breedte van het loopvlak van de banden moet profilering aanwezig zijn. De diepte van de groeven is niet bepaald.

Verlichting
* 1 of 2 achterlichten, kleur: rood
* 1 retroreflector aan de achterzijde, kleur: rood en niet driehoekig
* 1 of 2 dimlichten, wit of geel

Als de bromfiets in gebruik is genomen na 31-12-2006, geldt naast bovenstaande verlichting:
* 1 of 2 remlichten, kleur: rood (geldt niet voor een bromfiets met een vermogen <= 0,5 kW en een maximum snelheid <= 25 km/h.)
* Kentekenplaatverlichting, wit

Als de bromfiets in gebruik is genomen na 31-12-2006, dan moet deze ook zijn voorzien van een linker buitenspiegel en een snelheidsmeter die in het donker afleesbaar is.


Het lijkt me dus dat de brommer gewoon moet rijden, anders kunnen ze het niet testen?
Heb ook nog gevraagd hoe het zit met de typegoedkeur.
We wachten op reactie..
http://www.mijnalbum.nl/Album=IAY8YAZE

''Rats Don't Need Light Man, They've Got Radar''

v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 apr 2009 18:34

Bericht door v1nce76 »

Ah! Dit is wel handig leesvoer, aangezien ik nog bij RDW langs moet.

Valt mee eigenlijk, knipperlichtten zijn dus nog steeds niet verplicht. Grappig ook dat je nog met een bel mag volstaan. Ik monteer er sowieso maar een, mocht mijn claxxon er voor onverklaarbare redenen er opeens mee kappen tijdens keuring ben ik nog altijd goedgekeurd...

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

how, niet te snel uitgaan van zo'n lijstje...


dit lijstje is zowiezo niet kompleet, en knipperlichten moeten bij wet als ze er op zitten het wel doen...

Zoals gezegd word het ene kwestie van even geduld hoe het nou met het keuren zit(wel of niet alles technisch nakijken)

Tegen mij werd echt gezegd dat als het aannemenlijk is dat alles doet zoals het is, ze het niet controleren...

Maar hoe of wat zou moeten blijken

Thijs is de 13e aan de beurt dus die kan het als eerste vertellen.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 apr 2009 18:34

Bericht door v1nce76 »

Ja, het zou mooi zijn als er een vervolg komt op dit uit de praktijk. Daarnaast keuren blijft toch mensenwerk als ik het goed gelezen heb hier. Zelfs al volg je "de" lijst tot in de details, het is net als met agenten, sommige matsen je terwijl anderen,...

Ben benieuwd naar Thijs zijn ervaring.

Over die knipperlichtten, "als ze er op zitten",.. in de zin van als ze normaal gesproken op het specifieke model zitten, of als ze er op zitten ten tijde van keuring,..? Nou ja maakt misschien niet zo veel uit, het beste zou natuurlijk zijn om ze te maken, ga ik proberen.

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

Gewoon permanente eisen , dus wat niet verplicht is hoeft er niet op te zitten . ( bouwjaar voor 1998)
cb125s 1978
SS50M 1973

Plaats reactie