remleiding laten maken

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

remleiding laten maken

Bericht door B&DHC »

Hey,

Voor me bakbrommer heb ik een remleiding nodig, deze heeft nogal een ongewone maat, hij moet namelijk helemaal naar de voorwielen en daar splitsen naar de twee remklauwen.
Weet iemand toevallig waar ik een remleiding zou kunnen laten maken?
Of is dit ook zelf te doen?

Alvast bedankt!

racefreak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 apr 2007 22:14
Locatie: apeldoorn
Contacteer:

Bericht door racefreak »

Als fundamentalisten nou eens wisten wat ze misten. kijk op http://www.ve-racing.com

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

een goed autobedrijf kan dat ook.. een vriend van mij heeft er zo'n speciale tang voor, alleen is dat een beetje uit de buurt voor jou.
TWD for life!

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

het is niet heel goedkoop om te laten maken, simpelweg omdat de koperen leiding duur is

maar mensen die alles voor je kunnen maken op dat gebied: remservice utrecht. Zitten vlakbij de Europalaan. Superaardige lui.

Ze maken die koperen leiding zo voor je op maat.
Voor op je zwenkbak?
Eerst een stuk koperen leiding, dan een stukje flexibel vanwege de draaiing van het balhoofd, aansluiten op een T-stukje en weer koperen leiding.
Zeg erbij dat jet sukje flexibele slang van elk type auto af mag komen als het maar gaat passen met de nippels. Da's een stuk goedkoper dan laten maken.

Ik kan ook koperen leiding voor je op maat maken, maar dan moet je nog steeds nar de remservice om leiding te kopen en nippels enzo. Ik denk niet dat het veel duurder is om de koperen leiding bij de remservice op maat te laten maken. En dan heb je het veel sneller want ik heb vooropig geen tijd.

Succes
cracque frontal

B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Bericht door B&DHC »

Ik heb geen koperen leidingen nodig, ik heb namelijk geen hydraulische trommels maar ik ben bezig met er schijfremmen op te bouwen. Het zijn 2 nissin 4 zuigers die van een remleiding voorzien moeten worden.

De link die racefreak gaf kan ik wel wat mee.
Ik ga het ook even vragen aan een vriend van me die werkt bij een garagebedrijf, wie weet kan hij het.

Bedankt!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

Bij autoschijfremmen is ook alleen het lattste stukje slang en de rest koper. ;)

B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Bericht door B&DHC »

sorry voor de onduidelijkheid,

het gaat om motorschijven met motorklauwen.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Bericht door ildert »

das toch het zelfde...flexibel is gewoon duurder dan vast...ik zou zo veel mogelijk vast koper gebruiken en alleen daar waar nodig flex.
grote klappen, snel thuis

DR Monkey
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:42
Locatie: Hamamatsu

Bericht door DR Monkey »

ildert schreef:das toch het zelfde...flexibel is gewoon duurder dan vast...ik zou zo veel mogelijk vast koper gebruiken en alleen daar waar nodig flex.
Indd anders worden het wel erg lange slangen,en duur ook.
Zeker voor het geen wat je aan het bouwen bent.
Alles slang kan in toekomst wel eens problemen geven.

B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Bericht door B&DHC »

oke bedankt voor de reacties! ik ga binnenkort even lang bij de remservice in utrecht.

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Bericht door thijsperdok »

Ja, ja maakt gewoon het eerste en het laatste stuk van je leiding flexibel. En het stuk dat niet beweegt, pak je koper leiding en die klem je aan je frame!
Die koper leidingen kun je prima zelf buigen. Heb een paar weken geleden geholpen met het vervangen van remmen op een Spitfire,

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Even naar de sloop voor een boel leiding en een T-stukje om te splitsen. De garage op de hoek past de uiteinden wel aan zodat je je wartels weer overal in kunt draaien.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

geurvreter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:09
Locatie: Alkmaar

Bericht door geurvreter »

Bij dergelijke lange leidingen is het btw niet verstandig alleen maar slang te nemen. Daar zit toch meer flex in dan koperen leiding. Je zou dan een heel sponzige rem zonder fatsoenlijk drukpunt krijgen. Vandaar koper als het kan en slang als het moet.

Plaats reactie