Ik ben een wiel met 71 spaken aan het maken, foto!

Hier kun je praten over je honda.
Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Ik ben een wiel met 71 spaken aan het maken, foto!

Bericht door Dennis »

Afbeelding

Ik heb een oude velg gepakt als proef, omdat ik niet wist hoe alle gaatjes geboord moesten worden en of het uberhaupt kan om ook kruislings
in te spaken, in plaats van altijd recht van de naaf naar de velg!

En voila! Het lukt dus inderdaad. De richting van de gaatjes klopt niet, maar dat zal niet anders zijn bij die wielen die je op ebay koopt. Ik denk dat het wel goed zal gaan, aangezien er veel meer spaken zijn waar samen een bepaalde kracht op staat. Gemiddeld per spaak minder kracht, dus dat de richting van het gaatje in de velg niet klopt, zal wel goed gaan.

Ik heb zelf nog niet eerder kruislings gespaakte 71 spaaks wielen voor C50/CD50 (met kleine aanpassing in SS50) gezien, daarom moest ik het proberen :D

Voor de liefhebber die het mooi vindt, ik heb dus 1 setje naven, splinternieuw gekocht, supermooi gepolijst. Ik kan hier een setje wielen van maken, met kruislings gespaakte spaken.

Het gaat je wel een godsvermogen kosten want in elk wiel moeten 2 setjes spaken en de naven kosten geld, en ik moet velgen verboren en kost gewoon allemaal veel tijd om te maken. Maar het KAN dus als iemand het wil.

prijs voor de set, als ik er nieuwe velgen/spaken/lagers in zet: 400 euro.
En dan kan ik je ook nog eens GEEN garantie geven, aangezien ik er verder geen ervaring mee heb. Maar dan heb je wel iets echt heel erg unieks en mijn verwachting is dat het gewoon goed zal gaan.

Groetjes,
Dennis
''UNOX MAN''

Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 214
Lid geworden op: 12 jun 2007 14:27
Locatie: Groningen

Bericht door Jolijn »

Tof!

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Nu wil ik weleens een foto zien van het eindresultaat en gemonteerd op een ss50/c50 :D

Het idee is erg mooi, en ik heb het weleens ergens gezien, een velgpimp. Maar die persoon had normaal aantal spaken, maar dan hele dikke spaken. Stond ook erg mooi!

Ga zo door!

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

Helaas, ik ga niet van tevoren al wielen maken. Als iemand deze set wil, zal hij/zij me van tevoren moeten betalen. Ik heb geen 400 euro op de plank liggen om even te investeren in een set wielen die misschien niemand wil.

Hele dikke spaken is inderdaad ook mooi, maar minder pimp. Sowieso is een mooie nieuwe velg, met nieuwe spaken en gepolijste naaf al erg mooi! Jammer dat veel mensen dit vergeten bij een ''restauratie''.

De C50 van Snelwyn had hele dikke spaken. (ook door mij gemaakte wielen)

Groetjes!
Dennis
''UNOX MAN''

Tommi-3
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 mei 2008 12:46
Locatie: Bennekom

Bericht door Tommi-3 »

Ziet er vet uit maar het bestaat <-- avatar alleen ik moet deze ook nog opnieuw spaken. De stand van de spaken is niet ideaal.

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

Zoals ik dus al zei, de wielen die bestaan met 71 spaken, hebben geen kruislings gespaakte spaken :wink:

Zoals die op je foto. Mijn spaken staan wel ideaal kwa kracht overbrenging. Dat is het verschil en dat wilde ik proberen aangezien
niemand dat heeft gedaan om wat voor reden dan ook.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

Tommi-3
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 mei 2008 12:46
Locatie: Bennekom

Bericht door Tommi-3 »

Vet!! zijn ze klaar op de HDD?

B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Bericht door B&DHC »

Tommi-3 schreef:Vet!! zijn ze klaar op de HDD?
lees eens gast

Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

Hij zegt toch dat ie ze niet afmaakt, tenzij iemand geinteresseerd is en betaald :?

Zullen ze dan met de HDD af zijn?

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Tjah ik vraag me ten zeerste af als iemand nu even 400euro investeerd in velgen waarvan die niet eens weet hoe ze er uiteindelijk uit zien en wat de kwaliteit is. Maar ja als jij denkt dat je een gat in de markt hebt gevonden, succes :D

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

Tsja, het is geen ''gat'' in de markt, maar het is wel uniek. En als er niemand komt die het er voor over heeft, ook prima.

Een voorbeeld van hoe het eruit zal zien heb ik je gegeven met mijn foto.
En het zal niet slechter zijn dan een wiel met 71 spaken waarvan de spaken rechtstreeks naar de velg gaan.

Groetjes,
Dennis
''UNOX MAN''

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 664
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

Waarom eigenlijk 71 spaken en niet 72 spaken? Een normale velg heeft 36 spaken, 2x36=72
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

Een gokje: ventiel?

(Weet niet zeker hoor)

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

jep het ventielgat. Daar kan geen extra spaak.

Groetjes!
Dennis
''UNOX MAN''

Plaats reactie