Namaak brommers

Hier kun je praten over je honda.

Namaak of echt (ga uit van prijs/kwaliteit verhouding)

Namaak
21
23%
Echt
71
77%
 
Totaal aantal stemmen: 92

B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Bericht door B&DHC »

Marinus84 schreef:Conclusie: betaal geen nieuwprijs voor een tweedehands immi dax. Ook al heeft 'ie er duur spul op zitten.

Ik verkoop al mijn nieuwe spullen voor de helft als het tweedehands is, en dat verwacht ik ook van anderen. Anders koop ik het niet.
vertel dat even aan de belg die mijn dax heeft gekocht

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

Eric schreef:
chaly-dude schreef:
se7ven schreef:Garantie.... Heb je dat nodig dan?

Nieuw doet een DX 999 euro Vraagprijs adv 950 euro.
Maar die uit de adv. is opnieuw gespoten, heeft een andere uitlaat en honda delen.
Of dit 950 euro waard is is de vraag natuurlijk.

Er word vaak gedaan of imi dramatisch slecht is . Mijn ervaring is dat dat reuze mee valt. Mijn singa bj 2001 en nieuw gekocht in 2002 rijdt nog goed. 1x ontstekingspoel en kmteller worm kapot. thats all.
Er zit sinds kort wel een nieuw 70cc blok met handkoppeling op.
garantie bij die imitatie hokken is juist het enige postieve aan een imitatie..
Jij loopt al weet ik het hoelang te kloten met die chaly van jou. Na die blok revisie was er toch een imitatie kruk, bak ontsteking in gekomen? Nou, als hij het dan eindelijk doet, rijd je ook met een imi ding rond.
Zelf geen schroefje aan kunnen draaien en wel kunnen bepalen wat nou beter of slechter is.
Neem je een imi dax en iedereen loopt te klagen dat die blokken oow zo slecht zijn.... Wat eigenlijk onzin is. Zet je er echt kwaliteit spul, maar de prijs moet gewoon hetzelfde blijven. Bouw maar eens een blokje met echt perfecte onderdelen die inderdaad weer weet ik hoeveel kilometers kan draaien. Dan piep je wel anders over de prijs.

Conclusie: Vind je die ene Dax helemaal het einde qua uiterlijk? Gewoon erheen gaan en afdingen.
Zelfs barft heeft een immi kopje etc..
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

vorig jaar heb ik een immi blokje onder m'n ss gehangen.
het schakelen gaat inmiddels kut.
ik ga m'n ss blokje er weer onder knopen als dit blokje helemaal klaar is (ik hoop niet zondag tijdens de rit :P )

voor m'n CD laat ik het originele blokje dat ik heb reviseren. kost effe een hoop knaken maar dat heb ik liever dan ieder jaar een immi blokje afschrijven.
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

arnold-d schreef:
Eric schreef:
chaly-dude schreef:
se7ven schreef:Garantie.... Heb je dat nodig dan?

Nieuw doet een DX 999 euro Vraagprijs adv 950 euro.
Maar die uit de adv. is opnieuw gespoten, heeft een andere uitlaat en honda delen.
Of dit 950 euro waard is is de vraag natuurlijk.

Er word vaak gedaan of imi dramatisch slecht is . Mijn ervaring is dat dat reuze mee valt. Mijn singa bj 2001 en nieuw gekocht in 2002 rijdt nog goed. 1x ontstekingspoel en kmteller worm kapot. thats all.
Er zit sinds kort wel een nieuw 70cc blok met handkoppeling op.
garantie bij die imitatie hokken is juist het enige postieve aan een imitatie..
Jij loopt al weet ik het hoelang te kloten met die chaly van jou. Na die blok revisie was er toch een imitatie kruk, bak ontsteking in gekomen? Nou, als hij het dan eindelijk doet, rijd je ook met een imi ding rond.
Zelf geen schroefje aan kunnen draaien en wel kunnen bepalen wat nou beter of slechter is.
Neem je een imi dax en iedereen loopt te klagen dat die blokken oow zo slecht zijn.... Wat eigenlijk onzin is. Zet je er echt kwaliteit spul, maar de prijs moet gewoon hetzelfde blijven. Bouw maar eens een blokje met echt perfecte onderdelen die inderdaad weer weet ik hoeveel kilometers kan draaien. Dan piep je wel anders over de prijs.

Conclusie: Vind je die ene Dax helemaal het einde qua uiterlijk? Gewoon erheen gaan en afdingen.
Zelfs barft heeft een immi kopje etc..
Maar Eric... Wat zit je nou op mijn Chaly zeiken?
Dat heeft toch geen ene ruk ermee te maken dat de garantie van een immi-bak juist een van de positieve dingen is van een immibak!?

Rv51
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
Bezit: Honda ST70
Locatie: Utrecht.

Bericht door Rv51 »

juist het enige postieve aan een imitatie
juist een van de positieve dingen is van een immibak
Honda st70

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

Rv51 schreef:
juist het enige postieve aan een imitatie
juist een van de positieve dingen is van een immibak
jaja, dat was misschien een beetje uit z'n verband gerukt...
Waar het om gaat is dat ik 50 euro meer zou betalen en een nieuwe immibak zou kopen ipv een tweedehandsje.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Namaak brommers

Bericht door niek is ik »

:D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Namaak brommers

Bericht door chaly-dude »

Volgens mij kan ik nog een keertje stemmen omdat het board is geüpdatet?
Of had ik gewoon nog niet gestemd :P ?

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Namaak brommers

Bericht door niek is ik »

volgens mij zijn deze toppis vrij zinloos.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Re: Namaak brommers

Bericht door arnold-d »

inderdaad.
En wat bart allemaal lult, ik snap het zelf niet meer.
immi is kut, dan is een immi bak weer goed? en zal hij voor 50euro meer een immi bak kopen? :? :D
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

RickB
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 jun 2009 19:37
Locatie: Enschede

Re: Namaak brommers

Bericht door RickB »

Dus eigenlijk moet ik uit deze discussies afleiden:

- Een imitatie is alleen goed als je er garantie op hebt.
- Een imitatie met een hoop originele Honda onderdelen is wel oké.
- Een originele Honda is niet oké als je geen zin hebt om 'm eerst helemaal in orde te maken.
- Als je een originele Honda hebt, moet je toch op een gegeven moment wel aan de imitatie onderdelen omdat de originele onderdelen óf niet te krijgen zijn óf te duur zijn.


Nou dan ga ik maar op zoek naar een imitatie met een paar originele Honda onderdeeltjes. Er zit niks anders op. :roll:

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Namaak brommers

Bericht door Kippenverver »

Nee hoor, je mogelijkheden te over. Je kunt een Honda dax kopen, of een Honda monkey, of een Honda ss50, of een Zb, of je koop een imitatie van een van die (of van een ander model), maar je zult altijd een kwaliteitsverschil tegenkomen.

Dat is ook zo met die zogenaamd gereviseerde bromfietsen, als je voor 1200een bromfiets koopt waar echt heel erg veel aan gedaan is heb je geluk, als je voor 1500een bromfiets koopt waarvan gezegd is dat er heel veel aan gedaan is, heb je pech.

Het beste ga je gewoon kijken wat jij er voor over hebt en zoek dan een leuke goede brommer voor dat geld. Maar als je zelf niet kunt/wil/gaat sleutelen is het misschien slim om er een bij een van de Toko's te halen.. Dan betaal je wat meer, maar kun je gewoon splinternieuwe kopen voor een kleine 900euro.. Dan heb je ook altijd een plek om naar terug te gaan voor service en garantie. (indien aanwezig, uiteraard)
Ga heen en vereenvoudig u!

jeroen.k
4T-MSB addict
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18

Re: Namaak brommers

Bericht door jeroen.k »

Origineel kopen, gaat er over 10 jaar iets kapot, dan gewoon vervangen voor originele onderdelen, kan je er weer meer vooruit. En mijn ervaring met immi is dat er veel sneler iets kapot gaat, en dus meer/vaker onderdelen moet vervangen.

Plaats reactie