Namaak brommers
Ik denk dat de grootste vraag moet zijn: kun je sleutelen?!
Of eigenlijk: wil je gaan sleutelen? Of nog anders: heb je de intentie om te willen sleutelen?
Als je sowieso niet wil gaan sleutelen, is een imi met garantie van de dealer (helaas) de beste optie. Of een originele brommer van de dealer, maar dat kost weer erg veel.
In elk ander geval is origineel veel leuker.
Of eigenlijk: wil je gaan sleutelen? Of nog anders: heb je de intentie om te willen sleutelen?
Als je sowieso niet wil gaan sleutelen, is een imi met garantie van de dealer (helaas) de beste optie. Of een originele brommer van de dealer, maar dat kost weer erg veel.
In elk ander geval is origineel veel leuker.
Ik was een beetje laat op gisteravond.
a. ja ik heb een vriendin (ze is op vakantie, is dat te merken uit mijn verhaal?)
b. ik zat idd in mijn blote kont, wilde net mijn bed in stappen.
Nee, ik bedoel te zeggen dat een originele net iets meer charme heeft en als je beetje zoekt vind je echt wat leuks.
Een nieuwe brommer (vespa etc) kost ook al gauw 2000/2500 euro en wat ik merk is dat de tendens hier over het algemeen is dat Honda heeeeeel erg duur is. Ik vind dat wel meevallen, als je naar Johannes gaat heb je idd hele dure, maar dat is bijna net zo nieuw als een vespa.
Het is origineler, behoud zijn waarde en heeft zoveel charme. Het valt achteraf allemaal reuze mee! Dat soort figuren zijn echt belangrijk voor het voortbestaan van dit soort brommerhobby's. Misschien niet direct merkbaar voor de gemiddelde msber, maar indirect heus wel. Ook Matthijs/August en de rest die zich er beetje meer in verdiept, hier en daar leuke spullen te koop zet houd alles leuk echt heel erg binnen bereik. We moeten niet zo snel zeuren om wat euro's voor onderdelen, wees blij dat het er allemaal nog is! Een oude norton opknappen kan ontzettend lang duren en niets is origineel, alles moet je zelf klussen en reproduceren!
Kijk hier eens op en zoek nou eens een goede NT dax als je niet wilt sleutelen. Dat ding houdt het de komende 25 jaar uit met alleen olie verversen. Een ot dax is idd een drama af en toe. Die dingen zijn ook stukje ouder en de techniek is net wat minder. Die 12v dax is heerlijk, echt ik beloof je dat je hem niet stuk gaat krijgen.
http://www.korff-design.com/~honda/
Overigens is deze vent heel grappig om mee te praten en heeft echt een museum van leuke daxen en monkey's. Zo'n mooie japanse A, kleine koplamp voor 1550 is echt niet het einde in vergelijking tot een vespa. Het is allemaal relatief!
O ja, de hobby wordt duurder na mate je meer projectjes start. Ze komen ook nooit af....(ik ben zelf een wereld voorbeeld. Ik heb nog nooit gereden op en project )
Dit rijdt overigens ook als een dijk en niet kapot te krijgen:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3%26fs%3D1
oke de looks zijn wat minder.....
a. ja ik heb een vriendin (ze is op vakantie, is dat te merken uit mijn verhaal?)
b. ik zat idd in mijn blote kont, wilde net mijn bed in stappen.
Nee, ik bedoel te zeggen dat een originele net iets meer charme heeft en als je beetje zoekt vind je echt wat leuks.
Een nieuwe brommer (vespa etc) kost ook al gauw 2000/2500 euro en wat ik merk is dat de tendens hier over het algemeen is dat Honda heeeeeel erg duur is. Ik vind dat wel meevallen, als je naar Johannes gaat heb je idd hele dure, maar dat is bijna net zo nieuw als een vespa.
Het is origineler, behoud zijn waarde en heeft zoveel charme. Het valt achteraf allemaal reuze mee! Dat soort figuren zijn echt belangrijk voor het voortbestaan van dit soort brommerhobby's. Misschien niet direct merkbaar voor de gemiddelde msber, maar indirect heus wel. Ook Matthijs/August en de rest die zich er beetje meer in verdiept, hier en daar leuke spullen te koop zet houd alles leuk echt heel erg binnen bereik. We moeten niet zo snel zeuren om wat euro's voor onderdelen, wees blij dat het er allemaal nog is! Een oude norton opknappen kan ontzettend lang duren en niets is origineel, alles moet je zelf klussen en reproduceren!
Kijk hier eens op en zoek nou eens een goede NT dax als je niet wilt sleutelen. Dat ding houdt het de komende 25 jaar uit met alleen olie verversen. Een ot dax is idd een drama af en toe. Die dingen zijn ook stukje ouder en de techniek is net wat minder. Die 12v dax is heerlijk, echt ik beloof je dat je hem niet stuk gaat krijgen.
http://www.korff-design.com/~honda/
Overigens is deze vent heel grappig om mee te praten en heeft echt een museum van leuke daxen en monkey's. Zo'n mooie japanse A, kleine koplamp voor 1550 is echt niet het einde in vergelijking tot een vespa. Het is allemaal relatief!
O ja, de hobby wordt duurder na mate je meer projectjes start. Ze komen ook nooit af....(ik ben zelf een wereld voorbeeld. Ik heb nog nooit gereden op en project )
Dit rijdt overigens ook als een dijk en niet kapot te krijgen:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3%26fs%3D1
oke de looks zijn wat minder.....
Over het kunnen sleutelen, ja dat kan ik wel.
Ik heb op dit moment nog een Puch Maxi S (zo goed als verkocht, omdat ik dus 4takt-Schakel wil).
Hieraan ook erg veel gesleuteld.
En Olvert, die Honda uit Soest die CY50, vind ik ook wel wat. Misschien kan ik beter gewoon een originele Honda kopen en dan misschien geen Dax.
Wat ik wel wil is een Semi-automaat, vooral omdat ik veel door de stad etc. rij en eigenlijk niet zo veel zin heb in stress tijdens
het rijden en toch eigenlijk wel de schoonheid van een schakelbrommer inzie.
Conclusie 3 bak semi-automatisch.
Ik denk dat mijn budget ook wel iets groter wordt (tot zo'n €1000,-) dus dan
kan ik daar ook weer iets meer uithalen dan de €700,-.
Mijn gevoel zegt dat ik zoiets moet kopen:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... a-dax.html
Is deze toevallig van iemand van 't forum?
Ik heb op dit moment nog een Puch Maxi S (zo goed als verkocht, omdat ik dus 4takt-Schakel wil).
Hieraan ook erg veel gesleuteld.
En Olvert, die Honda uit Soest die CY50, vind ik ook wel wat. Misschien kan ik beter gewoon een originele Honda kopen en dan misschien geen Dax.
Wat ik wel wil is een Semi-automaat, vooral omdat ik veel door de stad etc. rij en eigenlijk niet zo veel zin heb in stress tijdens
het rijden en toch eigenlijk wel de schoonheid van een schakelbrommer inzie.
Conclusie 3 bak semi-automatisch.
Ik denk dat mijn budget ook wel iets groter wordt (tot zo'n €1000,-) dus dan
kan ik daar ook weer iets meer uithalen dan de €700,-.
Mijn gevoel zegt dat ik zoiets moet kopen:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... a-dax.html
Is deze toevallig van iemand van 't forum?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
deze knakker zit niet op het forum.RickB schreef:Over het kunnen sleutelen, ja dat kan ik wel.
Ik heb op dit moment nog een Puch Maxi S (zo goed als verkocht, omdat ik dus 4takt-Schakel wil).
Hieraan ook erg veel gesleuteld.
En Olvert, die Honda uit Soest die CY50, vind ik ook wel wat. Misschien kan ik beter gewoon een originele Honda kopen en dan misschien geen Dax.
Wat ik wel wil is een Semi-automaat, vooral omdat ik veel door de stad etc. rij en eigenlijk niet zo veel zin heb in stress tijdens
het rijden en toch eigenlijk wel de schoonheid van een schakelbrommer inzie.
Conclusie 3 bak semi-automatisch.
Ik denk dat mijn budget ook wel iets groter wordt (tot zo'n €1000,-) dus dan
kan ik daar ook weer iets meer uithalen dan de €700,-.
Mijn gevoel zegt dat ik zoiets moet kopen:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... a-dax.html
Is deze toevallig van iemand van 't forum?
volgens mij is deze dax van een kennis/familie van pim en elco.
was nieuw en goed toen ik hem gezien heb.
en reed ok.
was een jaartje mee naar lux op dat ding, drie jaar terug.
was geen toprijder en dat is waarschijnlijk de reden dat het weer weg gaat.
cdi for life!
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
- Locatie: regio Amersfoort
Garantie.... Heb je dat nodig dan?
Nieuw doet een DX 999 euro Vraagprijs adv 950 euro.
Maar die uit de adv. is opnieuw gespoten, heeft een andere uitlaat en honda delen.
Of dit 950 euro waard is is de vraag natuurlijk.
Er word vaak gedaan of imi dramatisch slecht is . Mijn ervaring is dat dat reuze mee valt. Mijn singa bj 2001 en nieuw gekocht in 2002 rijdt nog goed. 1x ontstekingspoel en kmteller worm kapot. thats all.
Er zit sinds kort wel een nieuw 70cc blok met handkoppeling op.
Nieuw doet een DX 999 euro Vraagprijs adv 950 euro.
Maar die uit de adv. is opnieuw gespoten, heeft een andere uitlaat en honda delen.
Of dit 950 euro waard is is de vraag natuurlijk.
Er word vaak gedaan of imi dramatisch slecht is . Mijn ervaring is dat dat reuze mee valt. Mijn singa bj 2001 en nieuw gekocht in 2002 rijdt nog goed. 1x ontstekingspoel en kmteller worm kapot. thats all.
Er zit sinds kort wel een nieuw 70cc blok met handkoppeling op.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
garantie bij die imitatie hokken is juist het enige postieve aan een imitatie..se7ven schreef:Garantie.... Heb je dat nodig dan?
Nieuw doet een DX 999 euro Vraagprijs adv 950 euro.
Maar die uit de adv. is opnieuw gespoten, heeft een andere uitlaat en honda delen.
Of dit 950 euro waard is is de vraag natuurlijk.
Er word vaak gedaan of imi dramatisch slecht is . Mijn ervaring is dat dat reuze mee valt. Mijn singa bj 2001 en nieuw gekocht in 2002 rijdt nog goed. 1x ontstekingspoel en kmteller worm kapot. thats all.
Er zit sinds kort wel een nieuw 70cc blok met handkoppeling op.
fs1tom schreef:Enige tot nu toe positieve aan die imi-dx van ons, is dat de kettingspanner meteen dol was. Verder valt het allemaal wel tegen