65cc op c320s

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
andre562
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:15
Locatie: Rottum (nederland)

65cc op c320s

Bericht door andre562 »

heb hier nog een c320s blokje liggen, leek me wel leuk om er een 65cc op te zetten
en dit te monteren onder één van c320a's..

heeft iemand hier ervaring mee? en eventueel welke carburateur monteren?

vr.gr. andré..

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: 65cc op c320s

Bericht door niek is ik »

Carb, belgisch 19mm tje nemen... in combi met een belgische allu kop...
Geen ervaring(ben nog steeds onderdelen aan het verzamelen voor een snelle stoterstanger)
Wel is big-end van een 310/320 blok erg zwak, dus kan kwa meer cc weinig hebben, evenals hitte ontwikkeling, ceker met de gietijzer kop....

Voor een a ? daar heb ik weinig kaas van gegeten, weet wel dat een c100 carb daar al een hoop op doet...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

andre562
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:15
Locatie: Rottum (nederland)

Re: 65cc op c320s

Bericht door andre562 »

het a-blok wil ik origineel laten, op de verlater na..

is zo'n allu kop, nog makkelijk te verkrijgen?
wat ben jij aan het verzamelen dan, als ik vragen mag, zijn er nog meer mogelijkheden dan?

sarcus
4T-MSB regular
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:12
Locatie: België

Re: 65cc op c320s

Bericht door sarcus »

Niek verzamelt de onderdelen van een III "s" moter .

Anders Dennis eens pm'en . Die was bezig met een snel ( +65cc) c320 blok voor zijn c320a
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

andre562
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:15
Locatie: Rottum (nederland)

Re: 65cc op c320s

Bericht door andre562 »

dat is standaard het snelste blok, als ik het goed heb..

zal dennis een pm sturen.. thx.

Abraham_c310Power
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:15
Locatie: Tiel

Re: 65cc op c320s

Bericht door Abraham_c310Power »

Heb zelf een keer op een S blokje 70cc gehad met alu kop en c100 carb. liep best wel lekker.
Maar op een A blok kan je het beste er niet meer dan 60cc opzetten anders word je kop idd te heet en je krukas vind dat niet fijn. Want ook je compressie word meer. En je carb kun je ook gewoon standaard laten. Met 60cc loopt hij gewoon wat fijner zonder alteveel problemen.

andre562
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:15
Locatie: Rottum (nederland)

Re: 65cc op c320s

Bericht door andre562 »

je hebt over een 60cc op een a...

zijn die er te krijgen dan? of zijn die erg zeldzaam?

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: 65cc op c320s

Bericht door ciebie »

als ik me niet vergis hebben of hadden ze die bij rovaza!

dacht dat ik daar eens iemand over hoorde praten, maar op de site kan ik het niet vinden!
dus even bellen :wink:

Abraham_c310Power
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:15
Locatie: Tiel

Re: 65cc op c320s

Bericht door Abraham_c310Power »

Wat die mensen gedaan hebben om 60cc op een A te krijgen. Gewoon je oude 50cc cilinder laten opboren tot 60cc.
En dan even een mooi zuigertje van een cb 125 ofzoiets erin zetten en dan heb je 60cc.

Maar of die zuiger van een cb komt weet ik niet. Eerst moet je btw een zuiger hebben en dan pas kan de tuner je cilinder uitboren naar die maat. Dus dat is even speuren.

Maar orgineel heb je niet meer dan 50cc op een A of een S.
Dat bestaat niet.

andre562
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:15
Locatie: Rottum (nederland)

Re: 65cc op c320s

Bericht door andre562 »

ben al wat aan het zoeken, inmiddels ook voor het a-blok..

had al een goede zuiger gevonden met een diameter van 42mm, dan kom ik op 54cc uit..dan hou
je ook nog een redelijke cilinder wand dikte over..

ik zoek nog even door..

p.s. bij leertouwer staat een 65cc voor een s, op de site..
maar ben bang dat je dan een zeer dunne cil wand hebt..

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: 65cc op c320s

Bericht door niek is ik »

uit een A schijnt inderdaad meer snelheid te halen te zijn, maar de snelle onderdelen ervoor zijn lastiger....

Voor een S, heb je meer mogelijkheden dus(kop(c110 b.v die zijn er zat op ebay)), cilinder(c105, 55cc) enz.) en kun je ook zeer snel maken.
Over het er aan komen, tja uhm. Lastig, ben begonnen met verzamelen toen ik per ongelijk een dikke c320 teur(belgisch, 19mm) had gekocht tussen een party carbs... Toen nog eens een keer iets van MP gevonden, paar keer iets van Sarcus gekocht(waaronder een compleet blok, die hij had opgestuurd met olie en al, parket was ook gelijk gevet :mrgreen: ) en ook op een beurs wel eens wat tegen gekomen. Je moet het weten te herkennen, en bereid zijn te betalen...

Maar het hoeft niet duur te zijn, zo liep ik laats op (dax meeting)vise, zie ik een wrak van een c310 onderblok blok liggen... maar ik dacht hee belgie eens even goed kijken... je weet maar nooit, en ja hoor er zat een VVV op, ik kon het complete blok niet mee nemen, dus met veel moeite frans nederlands engels gevraagd wat enkel het vliegwiel kosten. Ik kreeg 5 vingers omhoog, ik dacht 5 tientjes, wilde net gaan afdingen, totdat een belg het voor mij vertaalde naar 5 euro.
Dus niet moeilijk gedaan gelijk gekocht. Dus het kan wel goedkoop, met wat geluk en kennis....

inmiddels heb ik er nu aardig wat van verzamelt en flink wat dubbel, nu enkel nog goede krukassen.(iemand met goede kruk die eventueel wat wil ruilen ? pb maar) het schijnt dat het lepeltje van een snel(type 3 dus) blok groter is als die van een normale...
Heb helaas enkel belgische krukassen dus kan het niet vergelijken, voordat ik een verkeerde kruk koop...

Dus iemand die hier met zekerheid meer over kan vertellen, graag(mag PB) evenals de nokkenassen, daar gaan ook diverse verhalen over, of ze nou wel of niet sneller zijn. Weet je hier meer over, graag meer info(mag PB)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

sarcus
4T-MSB regular
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:12
Locatie: België

Re: 65cc op c320s

Bericht door sarcus »

Toen nog eens een keer iets van MP gevonden, paar keer iets van Sarcus gekocht(waaronder een compleet blok, die hij had opgestuurd met olie en al, parket was ook gelijk gevet
:mrgreen: :oops:


Iemand in zeeland reviseert krukassen . Ik heb je een pb gestuurt met zijn e-mailadres.
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: 65cc op c320s

Bericht door niek is ik »

geen pb ontvangen, maar volgens mij ken ik het adres wel...

Ook die man kon mij er niks over vertellen kwa lepel grote, wel had hij een verhaal van de eerste serie krukassen, de later door honda gereviceerde krukassen en de replica drijfstang krukassen waaraan je die kon herkennen...
ben het alleen een beetje vergeten :oops:


Maar de prijzen die hij rekende, was je bij een revisie bedrijf goedkoper uit(via connecties dat wel)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Plaats reactie