Aangehouden -> Rollerbank

Hier kun je praten over je honda.
thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door thijsperdok »

Hoi,

Conner en ik waren vanmiddag heerlijk een stukje aan het toeren. En toen we weer richting huis gingen werden we staande gehouden door een agent bij ons uit het dorp die vakantie had. Maar die wou ons kenteken hebben, geen probleem dus hij dat opschrijven. Maar toen kwam er toevallig een politie busje langs, en die stopte dus ook. En laat in de auto nou net kutste agent van het land in zitten. Die overal waarvoor hij een boete kan schrijven er eentje schrijft. Ze hadden geen meeting van onze snelheid. Dus hij liet een auto met kar komen. Brommers erop, morgen moeten ze op de rollerbank. En Conner had geen papieren mee, dus die mag sowieso 30eu betalen.
Maar heeft iemand enig idee wat mij morgen te wachten staat? Ik was op mijn Daxje, das gewoon zo'n skyteam ding die ontgrensd is en de tandwielverhouding is aan gepast. Voor de wind aan kan ik zo hard dat ik het wijzertje niet meer in mijn tellertje zie. Maarja, die tellers kloppen ook nooit. Het is gewoon 50cc, carbje is ook origineel 16mm. En er zit een dubbele skyteam pijp op. Dus ook iets meer lawaai. Conner heeft een skyteam gorrila die ong 5/10km/u langzamer rijdt dan ik. Op mijn papieren staat dat mijn daxje 40km/u mag.

Moet ik mij nu zorgen maken?
alvast bedankt :(

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door roow »

Brommers mogen op de rollerbank 59

Heb 1 keer 59 gehaald, maand geleden nog 60, agent keek het door de vinger en daarna mocht er een 70cc aer0x op de rollerbank :lol:

Misschien wel even de originele uitlaat eronder hangen?

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door Roel »

thijsperdok schreef:Ze hadden geen meeting van onze snelheid. Dus hij liet een auto met kar komen. Brommers erop, morgen moeten ze op de rollerbank.
Dus je brommer wordt zonder aanleiding eventjes een dag in beslag genomen? Ik vraag me af of dat zomaar mag. Ze hadden geen meting, dus gebaseerd op natte vingerwerk van de agent.

In dat geval kunnen ze dan ook met een oplegger een rondrit gaan maken en dan iedere brommer die ze tegenkomen opladen. Bizar! Je zal er de volgende ochtend mee naar je werk moeten!

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door thijsperdok »

roow schreef:Brommers mogen op de rollerbank 59

Heb 1 keer 59 gehaald, maand geleden nog 60, agent keek het door de vinger en daarna mocht er een 70cc aer0x op de rollerbank :lol:

Misschien wel even de originele uitlaat eronder hangen?
Hij is al mee. Werd meteen mee genomen. Dus met lawaai pijp. Maar ik heb wel een sleutelhanger met 'loud pipes save lives' er aan :D

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door thijsperdok »

Roel schreef:
thijsperdok schreef:Ze hadden geen meeting van onze snelheid. Dus hij liet een auto met kar komen. Brommers erop, morgen moeten ze op de rollerbank.
Dus je brommer wordt zonder aanleiding eventjes een dag in beslag genomen? Ik vraag me af of dat zomaar mag. Ze hadden geen meting, dus gebaseerd op natte vingerwerk van de agent.

In dat geval kunnen ze dan ook met een oplegger een rondrit gaan maken en dan iedere brommer die ze tegenkomen opladen. Bizar! Je zal er de volgende ochtend mee naar je werk moeten!
Nee de agent die vakantie had, reed op zijn auto tellertje 70km/u. En dat had hij ook door gegeven aan de agent die stopte. Dus regelde hij even dat ze mee gingen naar het bureau.
Ik heb nog een SSje, die nog harder gaat en nog meer lawaai maakt, en ik hoef niet perse weg :P

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door thijsperdok »

roow schreef:Brommers mogen op de rollerbank 59
Mijne dus 54 omdat er op mijn kenteken bewijs 40km/u staat?

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door niek is ik »

tja lullig, maar van het busje en mee nemen mogen ze...

Als ze iets hebben om in twijfel te nemen mogen ze hem in nemen voor een Technisch onderzoek, met terug krijgen enzovoorts zijn een hoop regels waarmee je er alsnog onderuit kan komen(die weet ik zo niet)


Mare voor de volgende keer, een ambtenaar niet in functie geld als een gewone burger. Deze mag je staande houden, maar dit mag jij negeren en dus gewoon door rijden....

Zelfde voor een agent die zich niet kan identificeren, al rijd ie in een politie auto en heeft ie een uniform aan, zolang ie zich niet kan identificeren hoef jij niet te blijven staan...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

4-tact-4-life
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2008 14:20
Locatie: warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door 4-tact-4-life »

enneeh:) agenten die vakantie hebben mogen een meting doen met hun eigen auto:)
gaat er 10% correctie van af, wordt dus 63 en daarvan correctie van 3 km. is 60:)

gr. Conner :wink:
gang is alles, remmen is angst!

4-tact-4-life
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2008 14:20
Locatie: warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door 4-tact-4-life »

en wat niek is ik zegt over dat aanhouden klopt wel:)
maar ja, wat doe je als een auto midden op de weg staat met een kerel ernaast die wijdbeens zijn batch laat zien? door boeken over het gras???

naja, we zullen zien:P
gang is alles, remmen is angst!

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door niek is ik »

thijsperdok schreef:
roow schreef:Brommers mogen op de rollerbank 59
Mijne dus 54 omdat er op mijn kenteken bewijs 40km/u staat?

brommers mogen op de rollerbank geen 59, min of meer gedoog beleid, vanaf 60 schrijfen ze tegenwoordig gewoon pas boetes uit...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door Roel »

niek is ik schreef:Zelfde voor een agent die zich niet kan identificeren, al rijd ie in een politie auto en heeft ie een uniform aan, zolang ie zich niet kan identificeren hoef jij niet te blijven staan...
Lijkt me sterk, voor het negeren van een stopteken (lampje "STOP POLITIE") kun je gewoon een bekeuring krijgen. En terecht overigens.

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door chaly-dude »

schadalige actie, gelijk een dag in beslag nemen...

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door thijsperdok »

chaly-dude schreef:schadalige actie, gelijk een dag in beslag nemen...
Er was niemand op het bureau om een meting uit te voeren. Maar we zijn wel netjes door een aardige agente naar huis gebracht :P

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door niek is ik »

Roel schreef:
niek is ik schreef:Zelfde voor een agent die zich niet kan identificeren, al rijd ie in een politie auto en heeft ie een uniform aan, zolang ie zich niet kan identificeren hoef jij niet te blijven staan...
Lijkt me sterk, voor het negeren van een stopteken (lampje "STOP POLITIE") kun je gewoon een bekeuring krijgen. En terecht overigens.
dat is negeren stop teken... ik heb het over een agent stap uit een politie auto in uniform en houd je aan. Jij vraagd hem om zich te identificeren. Kan hij dat niet is hij niet gerechtigd jou staande te houden.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door thijsperdok »

En heeft het ook zin om nog een verhaal te beginnen dat het 4-takt is? Of is dat onzin en trappen ze daar niet in?

Plaats reactie