Aangehouden -> Rollerbank

Hier kun je praten over je honda.
Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door Monkeymadness »

he?? dus als je 4takt rijd hoef je niet te stoppen/ hoeven ze je geen boete te geven? :lol:
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door thijsperdok »

Monkeymadness schreef:he?? dus als je 4takt rijd hoef je niet te stoppen/ hoeven ze je geen boete te geven? :lol:
Joa :D Nee maar dat het anders dan 2takt, en dus ook anders zit met kracht onderin enzo. Maar volgens mij bereik ik daar niks mee.
fotoows
Afbeelding

Afbeelding

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door ceedee »

Wat een ellende zeg op een zondag!
Misschien heeft Gerbrandicus wat tips voor je, ik meen me te herinneren dat ie ook zoiets had gehad.

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door Roel »

Wel een handig aanhangertje, zo met die oprijplank en hoge zijbeugels. Wil ik ook wel!
En dan de hele dag Hondaatjes in beslag nemen om vervolgens een kilometer of 100 te "testen". :D :idea:

4-tact-4-life
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2008 14:20
Locatie: warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door 4-tact-4-life »

thijsperdok schreef:
Monkeymadness schreef:he?? dus als je 4takt rijd hoef je niet te stoppen/ hoeven ze je geen boete te geven? :lol:
Joa :D Nee maar dat het anders dan 2takt, en dus ook anders zit met kracht onderin enzo. Maar volgens mij bereik ik daar niks mee.
fotoows
Afbeelding

Afbeelding
zie onderste foto: mijn poging om haar neer te tikken:P
gang is alles, remmen is angst!

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door arnold-d »

Beun aanhanger..

en wat een beunhazen, de brommers staan er nog super slecht op ook, instabiel enzo..
als er schade van is, gewoon op hun verhalen..
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Baron
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 jul 2009 22:40
Locatie: Leusden

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door Baron »

Jullie rijden gewoon lekker rond, en worden door een agent buiten dienst staande of aangehouden ? (daar zit nogal een verschil in)
Met als reden ?

Een agent buiten dienst mag niet staande houden, dat word ook sterk afgeraden. Het enige wat hij kan doen is het kenteken opschrijven en doorgeven,
hij kan optreden als getuige, en je zou hooguit een boete kunnen krijgen voor een eventueele overtreding..

De passerende agenten komen aan, hij treed op als getuige, maar met wat voor geldige reden werd je van de weg geplukt ?

Toen de agenten de bromfietsen in beslag namen zijn jullie toen eerst aangehouden ?


De dax:

Uitlaat ben je waarschijnlijk kwijt, omdat deze niet orgineel is en te veel decibel maakt, boven de 90 decibel uit me hoofd..
De snelheid zal wel mee vallen, je word pas bekeurt boven de 60 km, daar gaat ook nog is 5km correctie vanaf..
Een brommer mag 45 km de uur, volgens mij is het nu zelfs 50 ?

Gorilla:

Zou dan wel meevallen als hij standaart is..


Je moet wel uitkijken met de meeting van het geluid, je hebt ze ook die zetten ze in hun vrij en geven flink gas, dan maakt elk voertuig te veel herrie..
Ook zijn er eisen verbonden aan een meeting, de omgeving, afstand apparaat / voertuig etc, even goed uitzoeken en goed opletten..
Laatst gewijzigd door Baron op 09 aug 2009 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door thijsperdok »

Baron schreef:Jullie rijden gewoon lekker rond, en worden door een agent buiten dienst staande of aangehouden ? (daar zit nogal een verschil in)
Met als reden ?

Een agent buiten dienst mag niet staande houden, dat word ook sterk afgeraden. Het enige wat hij kan doen is het kenteken opschrijven en doorgeven,
hij kan optreden als getuige, en je zou hooguit een boete kunnen krijgen voor een eventueele overtreding..

De passerende agenten komen aan, hij treed op als getuige, maar met wat voor geldige reden werd je van de weg geplukt ?

Toen de agenten de bromfietsen in beslag namen zijn jullie toen eerst aangehouden ?
Ja wij waren aan het rijden. en werden idd staande gehouden door agent buiten dienst.(die bij ons in het dorp woont, en er zjin klachten over 'die kleine brommertjes uit warffum) Die achter ons aan had gereden en wij reden 70 op zijn auto teller. Hij schreef ons kenteken op maar toen reed er toevallig een agent in functie in politie auto. En hij stopte ook. En die regelde dat de brommers werden mee genomen.

Maar ik heb geen bewijs gekregen dat de agent mij kenteken bewijs heeft. En ik kan me ook niet herinneren dat brinkhuizen zich gelegitimeerd heeft, jij wel conner? Kan dat zomaar?
En elk krasje die op mijn brommer zit ga ik over zeiken, ik ben daar ook voor verzekerd en ik heb een paar gig aan foto's van mij Dax :D

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door thijsperdok »

Baron schreef:
De dax:

Uitlaat ben je waarschijnlijk kwijt, omdat deze niet orgineel is en te veel decibel maakt, boven de 90 decibel uit me hoofd..
De snelheid zal wel mee vallen, je word pas bekeurt boven de 60 km, daar gaat ook nog is 5km correctie vanaf..
Een brommer mag 45 km de uur, volgens mij is het nu zelfs 50 ?

Gorilla:

Zou dan wel meevallen als hij standaart is..


Je moet wel uitkijken met de meeting van het geluid, je hebt ze ook die zetten ze in hun vrij en geven flink gas, dan maakt elk voertuig te veel herrie..
Ook zijn er eisen verbonden aan een meeting, de omgeving, afstand apparaat / voertuig etc, even goed uitzoeken en goed opletten..
De Dax pijp maakt nouwelijks meer geluid dan conner's gorilla. Alleen zwaarder. Uitlaat werd niet inbeslag genomen waarschijnlijk. En over die geluidsmeting -als die er komt- ga ik zeker moeilijk doen.

Baron
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 jul 2009 22:40
Locatie: Leusden

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door Baron »

thijsperdok schreef:
Baron schreef:Jullie rijden gewoon lekker rond, en worden door een agent buiten dienst staande of aangehouden ? (daar zit nogal een verschil in)
Met als reden ?

Een agent buiten dienst mag niet staande houden, dat word ook sterk afgeraden. Het enige wat hij kan doen is het kenteken opschrijven en doorgeven,
hij kan optreden als getuige, en je zou hooguit een boete kunnen krijgen voor een eventueele overtreding..

De passerende agenten komen aan, hij treed op als getuige, maar met wat voor geldige reden werd je van de weg geplukt ?

Toen de agenten de bromfietsen in beslag namen zijn jullie toen eerst aangehouden ?
Ja wij waren aan het rijden. en werden idd staande gehouden door agent buiten dienst.(die bij ons in het dorp woont, en er zjin klachten over 'die kleine brommertjes uit warffum) Die achter ons aan had gereden en wij reden 70 op zijn auto teller. Hij schreef ons kenteken op maar toen reed er toevallig een agent in functie in politie auto. En hij stopte ook. En die regelde dat de brommers werden mee genomen.

Maar ik heb geen bewijs gekregen dat de agent mij kenteken bewijs heeft. En ik kan me ook niet herinneren dat brinkhuizen zich gelegitimeerd heeft, jij wel conner? Kan dat zomaar?
En elk krasje die op mijn brommer zit ga ik over zeiken, ik ben daar ook voor verzekerd en ik heb een paar gig aan foto's van mij Dax :D

Een agent mag niet staande houden buiten zijn dienst, dit omdat je niet mag staande houden als je niet in functie bent, hij had jullie niet van de weg mogen halen..
Hij had alleen jullie kenteken mogen noteren en dat kunnen doorgeven, hij zou zelf als getuige kunnen optreden en je had hooguit een boete gehad...

Maar wat hebben de agenten gedaan voordat ze de voertuigen in beslag namen, hebben ze jullie nou aangehouden ?
Als iets in beslag word genomen moet je een bewijs krijgen..

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door thijsperdok »

We hadden achteraf door moeten rijden idd. Maar de politie mag onze brommertjes gewoon mee nemen voor controle. Ook al staan we gewoon stil. En ik heb nergens een bewijs van, niet me papieren, niet van me brommer. Wat bedoel je met aanhouden?

Baron
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 jul 2009 22:40
Locatie: Leusden

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door Baron »

thijsperdok schreef:We hadden achteraf door moeten rijden idd. Maar de politie mag onze brommertjes gewoon mee nemen voor controle. Ook al staan we gewoon stil. En ik heb nergens een bewijs van, niet me papieren, niet van me brommer. Wat bedoel je met aanhouden?
Ben zelf met een studie bezig wat te maken heeft met wetten en alles eromheen, en er staat duidelijk voordat je iets in beslag neemt dat er aangehouden moet worden.. Dan word je verteld hierbij word je aangehouden wegens ..... en hierbij nemen we je ....... in beslag voor ....., maar als je iets in beslag neemt moet je wettelijk verplicht eerst aanhouden en daarna kan je het in beslag nemen, ik weet niet hoe het bij agenten zit, dit zou ik ook nog maar is uit pluizen!?

Belangrijk om de hele situatie onder de loep te nemen, en te letten op zulke punten, kan je veel geld schelen..

4-tact-4-life
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2008 14:20
Locatie: warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door 4-tact-4-life »

zo'n agent buiten functie mag je wel aanhouden, met als voorwaarde dat dat met hanfdgebaren gebeurd en met toning van zijn legitimatie. dat was ook zo en hij heeft onze kentekens opgeschreven. toen kwam brinkhuizen die een rollerbakritje geregeld heeft voor morgen en die de brommers mee liet nemen.

mijn brommer loopt 70 (de gorilla) en maakt idd niet meer geluid dan de dax. het lullige is trouwens dat die klacht over een geel en een blauwe brommer gaan. en die blauwe is een monkey en niet mijn gorilla.. maargoed, vrienden verlink je niet dus dat geeft verder niet.

maar brinkhuizen heeft zich neit gelegitimeerd. en we hebben geen bewijs van ontvangst gekregen. dus ik twijfel erover..
gang is alles, remmen is angst!

Baron
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 jul 2009 22:40
Locatie: Leusden

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door Baron »

4-tact-4-life schreef:zo'n agent buiten functie mag je wel aanhouden, met als voorwaarde dat dat met hanfdgebaren gebeurd en met toning van zijn legitimatie. dat was ook zo en hij heeft onze kentekens opgeschreven. toen kwam brinkhuizen die een rollerbakritje geregeld heeft voor morgen en die de brommers mee liet nemen.

mijn brommer loopt 70 (de gorilla) en maakt idd niet meer geluid dan de dax. het lullige is trouwens dat die klacht over een geel en een blauwe brommer gaan. en die blauwe is een monkey en niet mijn gorilla.. maargoed, vrienden verlink je niet dus dat geeft verder niet.

maar brinkhuizen heeft zich neit gelegitimeerd. en we hebben geen bewijs van ontvangst gekregen. dus ik twijfel erover..
aanhouden en staande houden zit een verschil in..

aanhouden mag elke burger op heterdaad, aanhouden is het beroven van iemand zijn vrijheid...
staande houden mogen alleen opsporings ambtenaren in functie, staandehoude is iemand kort ophouden om
informatie te vergaren..


dus deze agent buiten functie had jullie niet mogen staande houden, hooguit aanhouden

4-tact-4-life
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2008 14:20
Locatie: warffum

Re: Aangehouden -> Rollerbank

Bericht door 4-tact-4-life »

dat maakt verder niet echt meer uit helaas. het was geen officieel stopteken maar op zo'n moment doe je dat automatisch.. had nret nog ff nagebeld met iemand en alles klopte wel wat ze hebben gedaan, het enige wat wij fout gedaan hebben is stoppen. wij hadden gewoon door moeten rijden met een gangetje van 45. dan was er niets aan de hand.

(trouwens wel bedankt nog voor alle reacties :D )
gang is alles, remmen is angst!

Plaats reactie