Carb vraagjes + snelheid blok

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Carb vraagjes + snelheid blok

Bericht door Brommert »

Ok ik heb hier een carb liggen, maar vind het lastig te bepalen wat de diameter van de doorlaat nu is. Het is een Keihin PC05D, hoeveel mm is die?

En tot hoeveel mm kan ik gaan op een OT70 kop zonder aanpassingen te doen aan de kop?
Laatst gewijzigd door Brommert op 12 aug 2009 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Re: Carb vraagjes

Bericht door xMARKx »

Tot 21mm gaat perfect op een OT70 kop... al vind ik zelf een 19mm fijner.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Carb vraagjes

Bericht door Brommert »

Ik heb net via PB te horen gekregen dat een PC05D een 12mm is, klopt dat?

En ik denk dat ik dan maar op zoek ga naar een wat groter carbje, want die PC05D zit nu op mijn C90 blok met SL70 handkoppeling, 52mm cilinder en OT70 kop en loopt rond de 90Km/h (op GPS). Moet dus nog wel wat meer uit te halen zijn, met een dikkere carb.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Carb vraagjes

Bericht door niek is ik »

code's zeggen lang niet altijd iets over de doorlaat, zo ver ik weet is pc05d juist groot, rond de 18mm/20mm, gewoon even met het oog beoordelen, of schuifmaatje er bij, dan kun je wel redelijk de groote beoordelen...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Carb vraagjes

Bericht door Brommert »

Hmmm... dan wacht ik toch maar even met het zoeken naar een groter carbje. Ik zal het ding eens meten als ik zin en tijd heb, toch altijd een heel gedoe om een carb van een Cee af te halen met de beenkappen enzo.

Ik had toch wel verwacht dat mijn setup wat harder zou lopen, zou het kunnen dat een ori Cee filter begrensd? Ik heb nu namelijk die PC05D met een SS spruit (maar voren gericht uiteraard) en een OT C90 balg aangesloten op het filter. Het filter bestaat uit een plastic enkelwandig bakje, en een papieren filter. Wat de doorlaat in het frame is weet ik niet, maar volgens mij is dat toch wel minstens 20mm (OT C70 frame). De uitlaat begrensd in ieder geval niet, V8 bocht uitlopend naar 45mm en Supertrapp demper.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Re: Carb vraagjes

Bericht door xMARKx »

Ik heb net even gechecked... Ik heb hier een Keihin PC05C carb liggen en deze is 21mm.

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Re: Carb vraagjes

Bericht door Chappy »

Het kan inderdaad zijn dat een origineel filter van een C begrenst. Op mijn C zat een vol 70cc bami blok, ik kreeg de carb maar niet afgesteld. Tot dat ik de originele filter er af had gehaald en zonder filter gestest had. Toen liep de C als een zonnetje, hierna een herrie filter er op gezet en nergens meer problemen mee gehad. Het makkelijkste om te testen of jou filter er voor zorgt dat je blok inhoudt is de filter los te halen en te rijden. Eventueel een panty over de inlaat spannen, heb je nog enige filter werking. Volgens mij lag de begrenzende werking van het filter op mijn C aan de doorlaat op mijn frame (ot c70). Ik heb namelijk de balg er afgehaald en tussen de carb en het frame een passend stuk rubber slang geplaatst, ook hierbij kreeg ik mijn blok niet lekker lopend. Uiteindelijk was dus voor mij een power filter de oplossing.
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Carb vraagjes

Bericht door NIX »

Mijn ervaring is ook dat een C-filter enorm begrenst.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Carb vraagjes

Bericht door niek is ik »

mijn ervaring is(doormiddel van steeds uit te sluiten) is dat niet de balg(ja een beetje) niet het filterelement, maar het stuk pijp door het frame de begrenzende factor is....
Op te vangen door grotere sproeier te monteren, maar daardoor gaat ie ook meer gebruiken...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Carb vraagjes

Bericht door Brommert »

Ok, omdat ik het persé wilde weten de carb even van de Cee gehaald, en ik kom met mijn scheve meet kunsten uit op 20mm. Dacht ik ook eigenlijk al, maar wilde het toch even zeker weten, en deze carb blijft er dus ook lekker op zitten.

Maar dat moet dan toch wel harder lopen op mijn Cee. De precieze setup: C90 blok (met de ori 3bak), SL70 handkoppeling, 52mm cilinder met zuiger voor OT70 kop, OT70 kop (met ori nok), Mitsuba ontsteking met ronde pukkel, onbegrensde C90 CDI en in de PC05D carb zit een 105 sproeier (bougie is mooi koffie met melk bruin). Mijn tandwiel verhouding is 16/39. En dit loopt op een rechte weg zonder wind rechtop zittend max 90Km/h.

Zal het van de week eens met een pauperfilter proberen, kijken of het dan wat harder wil lopen.

[edit]En misschien eerst maar eens zorgen voor een betere ketting tandwiel set, en de rotte achternaaf (versleten lager schaal) met rot lager maar eens vervangen, wie weet scheelt dat ook nog wat[/edit]
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Plaats reactie