72cc kit voor bami
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
72cc kit voor bami
Nou, ik heb weer wat verzonnen. Ik ga onder mn bami blok een grotere cilinder knallen, voor dat beetje extra vermogen
Waar haal ik zo'n kitje, incl zuigers etc. het beste vandaan?
Waar haal ik zo'n kitje, incl zuigers etc. het beste vandaan?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: 72cc kit voor bami
Rovaza heeft een bami 72cc voor 50kop met gietfout 50.
Edo heeft daarmee 10000 km mee geknald voordat ie problemen kreeg.
Of wil je 70cc 70kop dan ben je wat prijziger uit, dan kun je miss beter ffe kijken in de verkooproom, waant Hondapower heeft nog een mooie ori 70 kop en dan kun je bij rovaza wel 70cc 70 kop gietfout 50 krijgen
Edo heeft daarmee 10000 km mee geknald voordat ie problemen kreeg.
Of wil je 70cc 70kop dan ben je wat prijziger uit, dan kun je miss beter ffe kijken in de verkooproom, waant Hondapower heeft nog een mooie ori 70 kop en dan kun je bij rovaza wel 70cc 70 kop gietfout 50 krijgen
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
- Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977. - Locatie: Zwolle
Re: 72cc kit voor bami
ori 70 kop past toch niet op bami? ori is 6v model en bami is 12V
in principe kun je bij bijna alle bekende toko's wel van die kitjes krijgen, inderdaad met of zonder 70 kop
rovaza, loef, 4sbc, enz.
in principe kun je bij bijna alle bekende toko's wel van die kitjes krijgen, inderdaad met of zonder 70 kop
rovaza, loef, 4sbc, enz.
...
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: 72cc kit voor bami
oja klopt niet nagedacht bij het voltage
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 72cc kit voor bami
In combinatie met een 70cc cilinder is ongeveer elke zuiger voor elke kop te krijgen. Ook op een 12V kruk.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: 72cc kit voor bami
10.000 km is pienuts, dus dat ligt meer aan Edo dan aan de cilinder-zuigerkit.Lejon schreef:Rovaza heeft een bami 72cc voor 50kop met gietfout 50.
Edo heeft daarmee 10000 km mee geknald voordat ie problemen kreeg.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: 72cc kit voor bami
12V kruk met 6V kop is dan weer een hele dure combinatie.NIX schreef:In combinatie met een 70cc cilinder is ongeveer elke zuiger voor elke kop te krijgen. Ook op een 12V kruk.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: 72cc kit voor bami
inderdaad, dure zuigert kom je dan op uit...
of rare compressie verhouding...
Maarrrr zoals ik het zo lees gata het om een skyteam blokje(IMMI GK4)
Dus gewoon een cilinder scoren met zuiger voor gk4 kop(zuiger te herkennen aan geheel vlakke bovenkant, dus geen bolling, met kleine inkepingen voor klepjes)
zie b.v site rovaza
of rare compressie verhouding...
Maarrrr zoals ik het zo lees gata het om een skyteam blokje(IMMI GK4)
Dus gewoon een cilinder scoren met zuiger voor gk4 kop(zuiger te herkennen aan geheel vlakke bovenkant, dus geen bolling, met kleine inkepingen voor klepjes)
zie b.v site rovaza
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: 72cc kit voor bami
Bijna 10 jaar terug in mn scootertijdperk kocht ik die dingen altijd standaard in een setje met zuiger, nieuw voor me dat ik de zuiger apart erbij moet kopen. Bedankt voor de info, ik denk dat ik m ff ga bestellen bij rovaza.
Zijn er verder nog tips? Is het handig om meteen een grotere carb en groter spruit te monteren? Of heeft dat alleen zin bij een grotere kop? Lopen de kosten dan zo hoog op dat ik beter een ander blok kan kopen?
En heeft het zin om een 80/88cc cilinder te monteren met ori kop? Die zie ik ook in het lijstje staan bij rovaza.
Zijn er verder nog tips? Is het handig om meteen een grotere carb en groter spruit te monteren? Of heeft dat alleen zin bij een grotere kop? Lopen de kosten dan zo hoog op dat ik beter een ander blok kan kopen?
En heeft het zin om een 80/88cc cilinder te monteren met ori kop? Die zie ik ook in het lijstje staan bij rovaza.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: 72cc kit voor bami
Kan wel ja, maar dat levert een behoorlijk forse compressie op, dus word de boel wel heel warm.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: 72cc kit voor bami
Als ik iets verder kijk dan mn neus lang is zie ik overigens ook staan: Cilinder sets. Lekker handig weer
72cc zal dan wel voldoende zijn, gooi ik er voor nog een tandje bij en dan zal het wel lekker rijden.
Hoe werkt het met cilinders inrijden op een viertakt? Begreep dat je met een nieuw blok behoorlijk wat km's maakt onder de 35km/h ?
72cc zal dan wel voldoende zijn, gooi ik er voor nog een tandje bij en dan zal het wel lekker rijden.
Hoe werkt het met cilinders inrijden op een viertakt? Begreep dat je met een nieuw blok behoorlijk wat km's maakt onder de 35km/h ?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Locatie: Nâluk
- Contacteer:
Re: 72cc kit voor bami
Saik0 schreef:Bijna 10 jaar terug in mn scootertijdperk kocht ik die dingen altijd standaard in een setje met zuiger, nieuw voor me dat ik de zuiger apart erbij moet kopen. Bedankt voor de info, ik denk dat ik m ff ga bestellen bij rovaza.
Zijn er verder nog tips? Is het handig om meteen een grotere carb en groter spruit te monteren? Of heeft dat alleen zin bij een grotere kop? Lopen de kosten dan zo hoog op dat ik beter een ander blok kan kopen?
En heeft het zin om een 80/88cc cilinder te monteren met ori kop? Die zie ik ook in het lijstje staan bij rovaza.
10 jaar terug had je voor honda ook maar twee soorten.... Ot 70 en NT 70
Maar nu met die bami bende zie je door de bomen de bosniers niet meer!
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: 72cc kit voor bami
Eric schreef:Gewoon zeer rustig aan doen als hij koud is en wisselende toeren draaien. Pas na 150/200kilometer af en toe een klein stukje doortrekken.
Ook net stationair warm laten draaien. Gewoon starten en rustig weg rijden.
Waarom gaat een 12v kruk niet samen met een 6v kop? Ben namelijk niet zo thuis in die nieuwe bende. Ik heb wel een keertje een zuiger van een 12v type in mijn handen gehad. Ik vond best wel klein en heel erg ligt. Heeft een 12v een langere slag?
jep, je hebt GB2 (NT c50 en NT c70) type met OT achtige nok alleen met een smalle kant(alla NT c90) deze koppen hebben een minder diepe verbrandings kamer als OT... en een iets langere drijfstang, de zuiger zal de kop raken...
En je hebt GK4 (ZB, NT monkey enz) volledig gelagerde nok, zo goed als platte zuiger en een heel ondiepe verbarndings kamer... daar raakt de zuiger ceker de kop, mede omdat de drijfstang weer net een slagje langer is als GB2
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh