Dringend Hulp Nodig

Hier kun je praten over je honda.
SS
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2008 11:29
Locatie: Lunteren

Dringend Hulp Nodig

Bericht door SS »

afgelopen maandag ben ik aangehouden, en een boute gekreegen omdat ik veel tre hard ging en nog een paar dingen. ik heb de kans gekregen om met me brommer op aanstaande vrijdag langs te komen voor een onderzoek. nu ggaat ie op het moment 90kmh met een 110 cc blok.


heeft iemand een 50 cc blok dat ik een weekje kan leenen????????????
ik woon in lunteren (naast Ede).

als je iets hebt liggen (beter plug and play want veel tijd heb ik niet).


groet thomas

mijn nr is: 0646583514

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door four »

Ik kan er natuurlijk altijd naast zitten, maar als ze je gepakt hebben met een te hoge snelheid op maandag en je komt vrijdag met een brommer die "ineens" 45 loopt snappen ze heus wel dat er iets veranderd is.
Daarnaast worden (voor zover ik weet) alle gegevens van de brommer genoteerd bij een T.O. Dus ook het desbetreffende blok nummer.
Nu ben ik geen expert maar het lijkt mij dat deze nummer combinatie (frame en blok) ergens in het centrale politie systeem verdwijnt. Wellicht kan dit later ergens problemen gaan geven omdat dat 50cc blok ineens ergens anders opduikt.

IK zou proberen zo goed en kwaad als het gaat dat blok enigzins in te perken dat ie misschien 70 loopt o.i.d.

Kijk hier ook eens naar:

http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... ?f=14&t=69

in iedergeval succes gewenst kerel
hou de 4takt divisie lunteren op de kaart ! :mrgreen:
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door honda sleutelaar »

ik kan deze week helaas geen blokje vrij maken voor je.

maar is er verder niemand in de regio ede of arnhem met een blokje voor deze jongen?
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door Monkeymadness »

niek(_is_gek) heeft ooit eens een inlaatpakking gemaakt van een melkpak met een binnendiameter van 5mm ofzo, van een melkpak, ideale begrenzer, en het is niet even aan en uit te zetten... :P

-edit-

je kan ook een begrensde CDI bij rovaza bestellen, als je het voor 3 uur doet, heb je het vrijdag nog in huis!
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door niek is ik »

geen blokje die ik daarvoor wil uitlenen(vers top-end, dus moet ingereden, dat doe ik liever zelf :wink: )

flink begrensen doormiddel van gas niet vol open kunnen, en desnoods een pakkingkje knippen die tussen spruit en teur kan dat knijpt hem wel.

of een blokje ergens scoren, staat een onderblokje op mp...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door NIX »

Maak je over die blokkenregistratie geen zorgen. Het is geen enkel probleem dat die ergens anders onder komt te zitten of zat. Ik heb inmiddels vaak zat brommers en moto's gekeurd met hetzelfde blok. Maakt de RDW zelf ook geen probleem van en boeit ze niet. Heb ik uiteraard nagevraagd.

En helaas nee, ik heb ook geen blokje klaarliggen. Ben er wel eentje aan het bouwen, maar dat kan nog een hele tijd duren voor ik het af heb.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door Jurrien »

Ik heb hier al een hele tijd een c50-blokje op de plank liggen. Oud type 3bak semi. Met puntenontsteking, dus plug en play (zwarte draad in de draad van de bobine en hij loopt.)
Het enige is dat de cilinderkop er af ligt. Als je die er zelf op wil zetten mag je van mij het blokje lenen.
Kost je dan alleen tijd en een koppakking.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

SS
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2008 11:29
Locatie: Lunteren

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door SS »

hij wordt niet in beslag genomen, maar hij wordt op de rollerbank gezet, en als ie het niet vertrouwd krijgt mijn ssje een TO. ik heb er nu een 14mm carburateur op gezet, maar hij rijd nog steeds 60km.

weet iemand of ze op de rollerbank op snelheid controleren of op kracht. want anders verander ik de tandwiel verhouding.

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 846
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door Ronaldo »

zou er zoals je al aangaf ook lekker een groter tandwiel opzetten en ook je afstelling van je carb. ff iets meer verprutsen zodat hij beroerder loopt. Alleen niet zo erg dat hij bijv. maar net de 40 km haalt want dat zal wel opvallen he.
Er moet trouwens iemand van minimaal 75kg op gaan zitten he (geloof artikel 160 of 166)

SS
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2008 11:29
Locatie: Lunteren

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door SS »

het ging zo: ik werd aangehouden en ik reed veel te hard.
toen belde ze die gasten van de rollerbank, maar die waren nog niet aanwezig, toen vroeg die dude van de politie aan me waarom ie te hard liep, toen zij ik ik heb iets met de carb gedaan. toen zij hij dat ik vrijdag moet komen en dat ie dan weer de oude carb moet hebben en anders als ie te hard gaat krijgt me bromer een TO.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1852
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door hypercub »

Ik zou een busje in je gasschuif doen, en/of een kleiner voortandwiel
Life is too short for lousy coffee.

SS
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2008 11:29
Locatie: Lunteren

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door SS »

ik kan wel de tandwiel verhouding veranderen, maar daar verlaag ik niet me vermogen mee, alleen me snelheid. en volgens mij meet een rollerbank vermogen.

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door four »

rollerbank meet inderdaad op vermogen. Ik ben er zelf ooit eens mee weggekomen (met mn ss op n rollerbank) met een verhaal dat de rollerbank van de politie op 2takt is berekend. 4takt blokjes hebben van zichzelf meer vermogen bij gelijk aantal cc (zegt overigens niets over de snelheid). ik weet niet of die agent me geloofde maar ik kon gewoon door rijden (ding liep ongeveer 60 ergens) niks geen boete, en de opmerking dat t een "mooi ding" was.
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door roow »

Tegenwoordig meten die dingen gewoon op snelheid, wat mijn ervaring is.
Kan op het bureau anders zijn?

inderiedergeval één waar niemand op mag zitten, omdat deze al berekend is op weer/wind/bestuurder.

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: Dringend Hulp Nodig

Bericht door four »

dat zijn die "nieuwe" banken die op snelheid meten. Wel is van gehoord maar tot nu toe nog niet tegen gekomen.
Bedankt voor de update :mrgreen:
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

Plaats reactie