electric-cub

Hier kun je praten over je honda.
4-takter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:00
Bezit: C50-h, SS50m-K1, C50-e, cb77, CT70h-K1, CBX1000a, S90
Locatie: velsen

electric-cub

Bericht door 4-takter »

ik vraag me af

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: electric-cub

Bericht door niek is ik »

homo ding
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: electric-cub

Bericht door butt head »

dit gaan de beste mannen van honda ons tog niet aan doen :cry:
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: electric-cub

Bericht door Kippenverver »

De tering wat een gaar apparaat
Ga heen en vereenvoudig u!

Haakie
4T-MSB regular
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:46

Re: electric-cub

Bericht door Haakie »

Als ze succesvol willen blijven zullen ze toch een keer de overstap moeten maken. Je kan niet blijven teren op die oude troep van 40 jaar oud.

Een brommer is trouwens uitermate geschikt om te voorzien van een electromotor, omdat je vaak korte afstanden rijd en genoeg laadtijd heb 's nachts. :D
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J

Matthijs-
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 feb 2009 19:49
Locatie: Emmen

Re: electric-cub

Bericht door Matthijs- »

Ben ik dan de enige die hem wel cool vindt?
Andere kleuren kan die wel gebruiken, maar ik vind het retro-gehalte wel geslaagd.
Beter dan al die immi-Vespa's: symm mio's, agm's, mojito's en weet ik het allemaal. :)

En die overstap op electro moet idd toch een keer worden gemaakt.
niek is ik schreef:homo ding
Homo ding? Het musculaire, Coca-Cola Zero-gehalte van een Honda Cub is nou ook niet bepaald geweldig... :P
Afbeelding

Haakie
4T-MSB regular
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:46

Re: electric-cub

Bericht door Haakie »

Als je dit ding oplaad met zonnepanelen (die een energy payback time hebben van 17 maanden in Nederland) heb je een super milieuvriendelijk machientje. Way to go Honda! En onthoud, weinig bewegen onderdelen, betrouwbaar, veeeeel koppel. De originele cub is toch ook een vrouwenbrommertje dus wat looks betreft zit het wel snor.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5870
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: electric-cub

Bericht door Jurrien »

Haakie schreef:Als je dit ding oplaad met zonnepanelen (die een energy payback time hebben van 17 maanden in Nederland) heb je een super milieuvriendelijk machientje. Way to go Honda! En onthoud, weinig bewegen onderdelen, betrouwbaar, veeeeel koppel. De originele cub is toch ook een vrouwenbrommertje dus wat looks betreft zit het wel snor.
Jammer alleen dat je voor het verbruikte vermogen van zo'n brommertje je hele dak mag volgooien met zonnepannelen en als je elke dag ook nog terug wil rijden uit je werk mag je je tuin ook volbouwen.. :D

Desondanks vind ik het een mooie ontwikkeling. En zou zelf best zo'n ding willen hebben. Inderdaad, weinig onderdelen, eigenlijk gaat er nooit meer iets kapot. Op het accupakket na.

Ik heb wel eens in een elektrische aangedreven sportauto (Lotus super7 look-a-like) mogen meerijden en het elektrisch rijden is echt fantastisch. Je hoort niks en je gaat vooruit als een kanon. Vooral de afwezigheid van de schakelmomenten vallen op want je blijft maar dooraccelereren, erg leuk.

Hoewel de sensatie bij zo'n brommertje natuurlijk wel wat minder is. Vooral handig.

Ik hoop dat ik nog all-inclusive woon als de elektrische vervoersmiddelen betaalbaar worden.. :D
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Haakie
4T-MSB regular
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:46

Re: electric-cub

Bericht door Haakie »

Jup Jurrien, dat is even minder. Ik heb wel een paar weken terug een college gehad van een zonnepaneel expert op de TU Delft en die vertelde dat de stroom van zonnepanelen rond 2020 even duur is als conventionele stroom. Best goed nieuws toch? :D

ps. in Italie kan dat al rond 2012 het geval zijn vanwege de grote hoeveelheid zon en de hoge stroomprijs aldaar.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 603
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: electric-cub

Bericht door ceedee »

Ik vind hem mooi, ik zou wel het fijne geluid missen.

B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Re: electric-cub

Bericht door B&DHC »

Nice! ik wil er een!

KiP
postslet
Berichten: 2419
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: electric-cub

Bericht door KiP »

stroom van zonnepanelen rond 2020 even duur is als conventionele stroom
is dat omdat conventionele stroom dan uber duur of zonnepanelen goedkoop
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Haakie
4T-MSB regular
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:46

Re: electric-cub

Bericht door Haakie »

De stroom zal niet veel duurder worden, maar de techniek wordt betaalbaarder. Zonnepanelen worden gewoon efficienter. Ze zitten nu rond de 15% maar de allerbeste, zoals op de Nuna zonneauto, zitten al boven de 40% rendement!
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: electric-cub

Bericht door nielspbr »

@Zonnepanelen. Heb je op een flat relatief weinig aan, weinig dakoppervlak en geen tuin.

Wil je wat aan die electrische fiets hebben moet ie toch zeker een range van minimaal 80km hebben wil je hem voor woon- werkverkeer gaan gebruiken.
Een ritje meerijden wordt trouwens knap lastig met zo'n e-fiets, bijtanken onderweg is er niet bij. Voor de lange trips die sommigen hier maken heb je er ook weinig aan.
Honda kan er beter een plug-in hydride van maken, zoals de opel ampere die straks gaat komen. Rij electrisch en als de accu's zwak worden kan je op een ingebouwde generator verder rijden tot je weer aan de netstroom kan. Of zoals de clarity een brandstofcel als stroomopwekker.

Plaats reactie