Pagina 1 van 5

Gerechtigheid?

Geplaatst: 03 dec 2009 12:21
door Arnold Jouke
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=2,2

Met andere woorden: een viertakt maakt geen lawaai, brulpijp of niet.

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 03 dec 2009 12:54
door NIX
BOVAG schreef:Volgens Bovag gaat het in dit geval niet om een maatregel om de verkoop te stimuleren, wat bij de slooppremie voor auto's wel een rol speelt. ,,Het gaat niet zo slecht met de tweewielerbranche, het is een milieumaatregel.''
Ja me hoela.

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 03 dec 2009 19:46
door luuk006
alleen voor 2takt want mengsmering is veel slechter voor het milieu. dus dit boeit niet voor de 4taktjes!

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 13 dec 2009 22:19
door Edo
Waardeloos idee. Twee jaar geleden kon ik nog roepen: "Hey dat is een hondaatje!", maar tegenwoordig schroeven ze onder die viertaktscooters ook gewoon brulpijpies en dan zet ik dus telkens voor niks me koptelefoon af en begin ik schichtig om me heen te zoeken waar die ouwe honda rijdt als dan vervolgens blijkt dat het een frickin' kymco ofzo is.

EDIT: bovenstaande (te lange) zin alleen in nuchtere toestand proberen te ontrafelen.

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 11 jan 2010 12:33
door NIX

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 11 jan 2010 16:59
door four
ze zijn vergeten te melden dat 4takt geen irritant geluid maakt (op die paar idioten met een stofzuigerbuis als uitlaat na dan). Ik kan me herinneren dat deze kwestie een jaar geleden ook al in opspraak was, toen is er ook niets veranderd. Laat ze het allemaal maar lekker uitzoeken! zolang ik kan blijven rijden vind ik alles best! :mrgreen:

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 11 jan 2010 18:55
door bonjour
Opzich helemaal geen verkeerd idee om eens een streep te zetten door 2takt.

Maar dit moet je niet door de overheid laten beslissen, de markt moet dat doen.
Sloop premie's zijn gewoon verkapte subsidie's voor de industrie die jij en ik betalen.

De overheid moet gewoon opdonderen uit de markt, net zoals in de huizen, houden die de prijzen van de huizen hoog terwijl ik een huisje wil kopen.

Met een sjiek woord noemt dit men corporatisme.

Beter gezegt als : De vrije markt die we ooit hadden is dood, en de politiek is door en door corrupt door zich om te laten kopen door het bedrijfsleven door nieuwe wetjes en regeltjes te verzinnen die 'een specifiek bedrijf of industrie' in het voordeel stellen. Zoals met dit, een subsidie voor de auto/staal brance.

Leve de democratie. *zucht*

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 11 jan 2010 19:07
door stof
bonjour schreef: Beter gezegt als : De vrije markt die we ooit hadden is dood, en de politiek is door en door corrupt door zich om te laten kopen door het bedrijfsleven door nieuwe wetjes en regeltjes te verzinnen die 'een specifiek bedrijf of industrie' in het voordeel stellen. Zoals met dit, een subsidie voor de auto/staal brance.
Ik ben toch wel blij dat er niet alleen de wet van de vrije markt is hoor...

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 11 jan 2010 23:16
door se7ven
Ik wacht nog altijd op de 2takt met kleppen die zuiniger is dan de nu bekende 4takt.
Zo'n ding is eind jaren 80 al uitgevonden...

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 13 jan 2010 11:25
door four
dat soort dingen worden altijd achter gehouden om als de tijd rijp is er veel geld aan te kunnen verdienen.
De moter die geheel op waterstof loopt is ook al jaren geleden (rond 75 geloof ik) uitgevonden. Shell heeft deze rechten toen gekocht, en wacht nu totdat de olie echt op is, zodat ze als iedereen met de handen in het haar zit kunnen zeggen van : Kijk wij hebben de oplossing. Dan wordt dat concept weer voor belachelijk veel geld verkocht en zo gaat het door.

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 13 jan 2010 18:12
door Jurrien
se7ven schreef:Ik wacht nog altijd op de 2takt met kleppen die zuiniger is dan de nu bekende 4takt.
Zo'n ding is eind jaren 80 al uitgevonden...
Ik ben wel benieuwd.. Maar ik verwacht weer een aluhoedjesverhaal. Heb je meer informatie over die motor?
four schreef:dat soort dingen worden altijd achter gehouden om als de tijd rijp is er veel geld aan te kunnen verdienen.
De moter die geheel op waterstof loopt is ook al jaren geleden (rond 75 geloof ik) uitgevonden. Shell heeft deze rechten toen gekocht, en wacht nu totdat de olie echt op is, zodat ze als iedereen met de handen in het haar zit kunnen zeggen van : Kijk wij hebben de oplossing. Dan wordt dat concept weer voor belachelijk veel geld verkocht en zo gaat het door.
Onzin. :| Een motor op waterstof laten lopen is in principe niet veel ingewikkelder dan een motor op LPG laten lopen, dus Shell is echt niet de enige die dat kan. Sterker nog, op mijn voormalige school in Arnhem staat een Impreza met verbrandingsmotor die op waterstof loopt en verder zijn er tal van elektrisch aangedreven waterstofvoertuigen. Heb je je er verder wel eens in verdiept?

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 13 jan 2010 18:15
door nielspbr
bmw en mercedes experimenteren ook al jaren met waterstof.
(honda trouwens ook voor de fuel cell)

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 13 jan 2010 20:27
door Roelof
De laatste zin in het artikel is volgens mij de hele gedachte waar het om draait: ,,Het gaat niet zo slecht met de tweewielerbranche, het is een milieumaatregel.'' De rest tja, televaag :wink:

Re: Gerechtigheid?

Geplaatst: 13 jan 2010 20:42
door se7ven
Jurrien schreef:
se7ven schreef:Ik wacht nog altijd op de 2takt met kleppen die zuiniger is dan de nu bekende 4takt.
Zo'n ding is eind jaren 80 al uitgevonden...
Ik ben wel benieuwd.. Maar ik verwacht weer een aluhoedjesverhaal. Heb je meer informatie over die motor?
four schreef:dat soort dingen worden altijd achter gehouden om als de tijd rijp is er veel geld aan te kunnen verdienen.
De moter die geheel op waterstof loopt is ook al jaren geleden (rond 75 geloof ik) uitgevonden. Shell heeft deze rechten toen gekocht, en wacht nu totdat de olie echt op is, zodat ze als iedereen met de handen in het haar zit kunnen zeggen van : Kijk wij hebben de oplossing. Dan wordt dat concept weer voor belachelijk veel geld verkocht en zo gaat het door.
Onzin. :| Een motor op waterstof laten lopen is in principe niet veel ingewikkelder dan een motor op LPG laten lopen, dus Shell is echt niet de enige die dat kan. Sterker nog, op mijn voormalige school in Arnhem staat een Impreza met verbrandingsmotor die op waterstof loopt en verder zijn er tal van elektrisch aangedreven waterstofvoertuigen. Heb je je er verder wel eens in verdiept?

Ik heb nu geen info over die motoren. Jaren geleden heeft het de kranten en journaal gehaald. Het blad KIJK heeft er ook een stuk over geschreven.
Ik bewaar geen krantenknipsels, een vhs band uit die tijd is al lang onbruikbaar. Wil je het echt weten schrijf dan naar het blad KIJK. (als dat nog bestaat)