Replica C50

Hier kun je praten over je honda.
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Replica C50

Bericht door Saik0 »

ml03zl schreef:
Saik0 schreef:
super motor company schreef:
Saik0 schreef:
super motor company schreef:Beste jongens en meisjes,

Ik kom hier voor het eerst. Maar dan toch even een berichtje van de makers van de c50 remake. Kijk wij vinden het prima als je 'm niet mooi vindt of geen remake wilt rijden. Maar er wordt(en) hier zoveel onzin en onwaarheden verkondigd dat ik toch even wil reageren. Ja het is waar. Chinese producten dat is rommel. Bromfietsen, broodroosters etc. Kut van de bok.

Het geval wil dat ons product wel in China geassembleerd wordt maar wel naar onze specificaties. Ja het is ook waar dat onze testezel die wij ruim een jaar lang getest hebben zeker niet bullit proof was. Maar daar was 't 'm ook om te doen. Een product op de markt brengen dat wel goed is. En dat kost tijd maar we zijn zeer goed op weg. Dus de lagers zijn nu gewoon van SKF want die van onze sample gaven de geest al na 1500 km. Ons product roest ook niet. Al zouden vele azijnpissers dat oh zo graag willen zien. Van die lekkere bruine spikkels op zo'n imitatie Honda. Ze zouden hun vingers erbij aflikken.

Dus voordat je oordeelt, kom eens langs en probeer 'm eens. En dan mag je ook recht in ons gezicht zeggen dat je het niets vindt of 'm nooit zou kopen. Een mening is prima en over smaak valt niet te twisten, maar hou het wel bij de feiten. Slap geouwehoer is er al genoeg in de wereld.

Gr. Super Motor Company
Je zult zelf ook wel snappen dat na jaren ervaring met de immitatie brommers deze opmerkingen niet geheel ongegrond zijn, de meeste bami gevallen komen dan ook uit dezelfde fabriek en als jij zegt dat dat bij jullie anders is zullen we het maar moeten zien. Ik denk alleen dat je de plank hier een beetje misslaat als je zegt jongens en meisjes, de meeste mensen die hierover discussieren in dit topic zijn die leeftijd toch wel gepasseerd. Verder denk ik dat ik voor de meesten wel spreek dat we benieuwd zijn naar hoe de brommer/motor zich houdt na een lange tijd van gebruik en of het inderdaad zo is dat om maar een voorbeeld te noemen, het koplamp chroom niet al na 2 weken onder de roest zit.

Probeer verder ook een beetje professioneel te blijven als je hier als bedrijf een reactie neerzet, dan ga je niet de gebruikers op hun vingers tikken omdat er over je product "slap geouwehoerd" wordt, dan laat je zulke opmerkingen gewoon achterwege.

Nogmaals we zijn erg benieuwd,

Met vriendelijke groet, Paul
Beste Paul,

Wij tikken niemand op hun vingers en we passen ons taalgebruik gewoon aan aan de teneur hier en dat overstijgt niet vaak het jongens en meisjes niveau. En zeker niet in dit geval waar de oer Hollandse kinnesinne de boventoon voert. Niet professioneel het zal allemaal wel. Super Motor Company is niets menselijks vreemd. Maar hou het bij de feiten. Dan zullen we jullie verder met rust laten. Wij zijn gelukkig niet zo anaal en kunnen ook best tegen een stootje. Ook tegen gefundeerde kritiek. Dus kom maar op. Gemiep over de koplamp daar gelaten want we zijn druk bezig om dat esthetisch te verbeteren.

Met zeer vriendelijke groet,

Super Motor Company
He ga ff lekker ergens anders zeuren met die nep brommers van je. Ik geef je een advies, omdat de manier zoals jij hier je commenteer plempt niet gewaardeerd wordt. Blijkbaar kan jij niet tegen kritiek, gefundeerd of niet. Dus ik zou zeggen, ga maar lekker met je vriendjes spelen en ga die maar vertellen hoe geweldig die chinese meuk is die je verkoopt.

Bovendien, als je reclame wil maken voor die import plastic mallen van je dan mag je daarvoor betalen en dan kan je in de sponsor map terecht komen, en nou opzouten.
Hey Paul, doe je een beetje rustig.
Jahoor, don't worry ik ga me hier niet meer in mengen.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: Replica C50

Bericht door Thomgun »

Nexus6 schreef:Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum, maar al langer aktief op het algemene 4-stroke forum.
Ik heb vroeger en dan praat ik over ongeveer 20 jaar geleden mijn laatste Honda bromfiets gehad. (C50).
Nu 20 jaar later wil ik weer een C50 hebben, dus kijken op MP.NL. Ik ben geen lasser en sleutelaar, heb er niet eens de ruimte voor dus het moest een knappe 'C' zijn. Maar wat schrok ik van de vraagprijzen... :? Een redelijk uitziende C voor rond de 1650,- is schijnbaar heel normaal.. Toen zag ik de advertentie van Super Motor Company. Op 31 mei jl. ben ik naar JS viertakt Specials gegaan en heb de 'Remake' bekeken. Ik vind hem heel erg mooi, ziet er degelijk uit en voelt ook zo. Ik heb toen een Super50 besteld. Begin september kan ik hem verwachten. Voor 1450,- (incl. kenteken, rijklaarmaken en 2 service beurten) rijd ik splinternieuw incl. 2 jaar garantie. Wordt vervolgt. :arrow:

M.v.g

Nexus
Dit vind ik nou echt bullshit... Voor 1650,- heb je een nette cee, maar voor 200,- minder heb je een neppert.
Nou die 200 euro ben je sowieso kwijt aan zo'n bami ding voor dat ie het uberhaubt doet...(jincheng/skyteam)
Een honda heeft zich al bewezen, ze zijn bijna niet kapot te krijgen terwijl een bami dax of wat dan ook
na 2 jaar, 1 bonk roest is... En ik denk echt niet dat deze replica veel anders zal doen dan een skyteam of jingelsjengel ding geval.

Die kerel van SMC die kan wel beweren dat zijn fabriek anders is, maar die chinezen proberen hoe dan ook de brommer zo goedkoop
mogelijk te maken, en hoe doen ze dat? Ja door op de materialen te bezuinigen. SMC koopt de brommer voor evenveel, terwijl zij
goedkope onderdelen monteren om zo de winst zo hoog mogelijk te houden. Volgens mij is die mentaliteit van de chinezen niet te veranderen...
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Replica C50

Bericht door NIX »

Niet te snel. Super heeft een concept hier uitgewerkt dat in China wordt uitgevoerd. Het is dus geen kant en klare bami die door gasten die niets kunnen verkocht wordt met alle gebreken van dien. Er wordt zowel nagekene als naar de fabriek teruggekoppeld. Totaal anders dus. Los daarvan rijdt 3/4 hier gewoon op bami rond zonder gezeik. Dat de Super ondernemer zich een beetje afgezeken voelt is logisch omdat echt nog niemand zo'n ding bereden heeft of zelfs mar ergens bekenen en wel oordeelt. en niet in zijn voordeel. ook zijn er gewoon nauwelijks nog goede C's te krijgen. De OT's zin rot en nog rotter, dus voor een goede die gerestaureerd is (en dan hopelijk wel goed gerestaureerd) betaal je de hoofdprijs en een TT is net zomin een OT als een Super. Dat mensen dan voor een Super met service kiezen in plaats van een sleutel OT of TT met onduidelijke vooruitzichten is begrijpelijk. Ik zie graag Supers rijden, liever dan varioscooters en zeker liever dan de Zoomers.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: Replica C50

Bericht door Thomgun »

Eric schreef:En de Jingench is helemaal zo slecht nog niet. Ja, ze roesten en je moet af en toe het een en ander vast zetten. Als je daar rekening mee houdt, gaat zo'n ding heel lang mee. Vaak gaan die dingen alleen maar stuk omdat beter wetende pubertjes er aan gaan lopen kloten. Niemand heeft nog echt ervaring met die dingen en gelijk al gaan lopen zeiken en mouwen.
Als je nou zelf zo'n ding hebt, dat ding laat jou steeds staan, en Moto company steek geen vinger naar je uit, dan mag je gaan zeiken.
Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn, maar wel dat je er gemiddeld meer kosten aan hebt dan een honda...
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door fs1tom »

Hoe kan je dat nu weten? Je hebt er nog nooit op gereden en/of ervaring mee.
Verder, zie HJ
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Replica C50

Bericht door Jurrien »

Als Thomgun nou eens even z'n mond houdt, de brommerexpert. Net als Saiko, die begint echt helemaal rijp voor het gesticht te worden!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door fs1tom »

Ja, het escaleert volledig uit de hand hier
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Replica C50

Bericht door Jurrien »

Inderdaad Tom. En weet je?! Er komen steeds meer van die zwakzinnige orifundamentalisten bij! Waar zal het ophouden?! Straks wordt de nietsvermoedende Jinchengverkoper van de fietsenmaker om de hoek nog omgelegd!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Replica C50

Bericht door nielspbr »

Heeft er hier iemand al op gereden buiten Herman?
Commentaar leveren is makkelijk.

Haakie
4T-MSB regular
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:46

Re: Replica C50

Bericht door Haakie »

Als ik Super zou zijn zou ik een serieuze duurtest doen met zo'n nieuwe C die ze aan de man proberen te brengen. Ga er eens 10.000 km mee rijden door weer, wind, zout, hobbels, putten en laat daarmee zien wat ze waard zijn. Dat is echt de enige manier waarop je kan bewijzen dat het wel of niet een goed product is. Iets wat nieuw is moet je bewijzen, ik snap best dat veel mensen denken; 'weer imitatie? zal wel weer zooi zijn.'

Zo kon je zien dat Hildo's Skyteam Dax na 10.000 km nog wel ok was, maar dat hij ook nog best het e.a. eraan moest doen voordat het eens een fijn machientje was (voor zover ik me het kon herinneren).
http://www.twolefthands.nl/Dax/Page5/page5.htm


Just my 2 cents...
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Re: Replica C50

Bericht door SingaBernd »

Heb niet alle 9 pagina's gelezen. Maar in het laatste honda magazine is toch ook een test te lezen van Dax6 ? ( herman)
Volgens mij kwamen de immi's helemaal niet slecht uit die test.

Misschien een idee om op de volgende beurs of hondadag te komen met een van deze brommers? Dan kunnen mensen het eens met hun eigen ogen zien en horen voordat er weer pagina's vol worden gegooid met kritiek..

het is maar een idee...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Replica C50

Bericht door nielspbr »

Eric schreef:
Sleutelen

Het sleutelwerk dat hij gedaan heeft, betrof de montage van een andere uitlaat, carburateur met luchtfilter, een H4 koplamp die fatsoenlijk licht geeft en een set schokbrekers. Verder kettingen/banden verwisselen, olie verversen, bijvullen en kleppen stellen. Het valt allemaal onder gewoon onderhoud of accessoires monteren. Binnenkort de afgescheurde zijstandaard weer lassen, dat wel.


Alleen maar luxe dingen..
Die standaard is dan wel weer jammer.
Wel even bijvertellen dat dit over dax van Hildo gaat, niet smc...

Plaats reactie