heet water krimp folie/sticker

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

heet water krimp folie/sticker

Bericht door Halodax »

vraag: ik heb ooit op tv iets gezien waarmee je onderdelen als het ware kon inpakken in b.v. carbonlook of houtlook folie.

dat werkte door middel van een bak met heet water met een vel van die folie erop, daarna het desbetreffende onderdeel erop en dan kromp de folie er zo omheen.
maar: ik kan het nergens meer terugvinden, dus:

weet iemand hoe dit spul heet en waar je het kunt kopen? en eventueel ook nog wat het ongeveer kost?

en heeft iemand hier ervaring mee? is het de moeite waard? is het goed te doen? en is het een beetje sterk?

ik overweeg om mijn frame in te pakken met zoiets (niet in hout of carbonlook) ik heb ook al gekeken bij die car wrap bedrijven maar de meeste doen echt alleen maar auto's en degene die het wel willen doen vragen bijna de prijs die het voor een auto ook kost (zo'n 3000 euro, beetje te gek dus :mrgreen: )

bij voorbaat dank!
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: heet water krimp folie/sticker

Bericht door nielspbr »

Bij de grote beurt was dat ja. (Care was dat toen)

Foliatec levert 3d plakfolie (foliatec.de)

Leveren kleine stukjes en grote stukken folie (alleen degen die ik wilde hebben was alleen in een minimale grootte van 1,5mx1,5m leverbaar :shock: )

four_stroker
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:45
Locatie: alphen a/d rijn

Re: heet water krimp folie/sticker

Bericht door four_stroker »

Halodax schreef:vraag: ik heb ooit op tv iets gezien waarmee je onderdelen als het ware kon inpakken in b.v. carbonlook of houtlook folie.

dat werkte door middel van een bak met heet water met een vel van die folie erop, daarna het desbetreffende onderdeel erop en dan kromp de folie er zo omheen.
maar: ik kan het nergens meer terugvinden, dus:

weet iemand hoe dit spul heet en waar je het kunt kopen? en eventueel ook nog wat het ongeveer kost?

en heeft iemand hier ervaring mee? is het de moeite waard? is het goed te doen? en is het een beetje sterk?

ik overweeg om mijn frame in te pakken met zoiets (niet in hout of carbonlook) ik heb ook al gekeken bij die car wrap bedrijven maar de meeste doen echt alleen maar auto's en degene die het wel willen doen vragen bijna de prijs die het voor een auto ook kost (zo'n 3000 euro, beetje te gek dus :mrgreen: )

bij voorbaat dank!
3000 euro is een hele nromale prijs.. Dure folie en ontzettend veel man-uren. Als je het goed wilt doen moet je met 2 man aan die folie sjorren! En een dax frame is een kl*te vorm om te wrappen. Ik zou hem lekkah spuiten.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: heet water krimp folie/sticker

Bericht door Brommert »

Halodax schreef:dat werkte door middel van een bak met heet water met een vel van die folie erop, daarna het desbetreffende onderdeel erop en dan kromp de folie er zo omheen.
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, het is een soort verf/opgeloste folie die op het water drijft. En daar laat je dan een onderdeel "doorheen" zakken. Het word ook gebruikt om bijvoorbeeld kruisbogen of paintball geweren een camo look te geven.

Hoe het precies heet, en waar je het kunt laten doen weet ik niet.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: heet water krimp folie/sticker

Bericht door se7ven »

To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: heet water krimp folie/sticker

Bericht door cor »

even op ebay duitsland zoeken onder folie.
heb het daar gezien en prijs valt mee als ik de link kan vinden zet ik hem hier wel neer.
http://cgi.ebay.de/Carbon-Folie-Wassert ... 2eaa490a24
http://cgi.ebay.de/Wassertransferdruck- ... 1c0dbf09a6

Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: heet water krimp folie/sticker

Bericht door Bart »

Blauw of Groen?

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: heet water krimp folie/sticker

Bericht door Halodax »


hey cool, ik had de andere opties al bekeken maar het lijkt me toch iets wat misschien niet direct handig is om zelf te doen.
ik ga hier zeker even een offerte opvragen :D
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Plaats reactie