ST90 als motor keuren...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
ST90 als motor keuren...
hoi,
ik heb dus via Ebay een ST90 frame gewonnen, en ik wil die graag als motor keuren...
waar moet een motorkeuring aan voldoen? Aangezien laatst de keuringseisen versoepelden, maar ik dacht dat alleen brommerkeuren er makkelijker door werd...
Ik heb al op google gekeken, en op de site van de rdw, maar die site zit heel onlogisch in elkaar, dus vandaar dat ik hier een poging waag...
ik ga uit van een technische keuring, dus wat er al op mijn lijstje staat:
-alles deugdelijk vast maken, en borgen wat geborgd kan worden
-nergens speling op
-DB, niet hoger dan? 80?
-werkende verlichting (groot/dimlicht, stadslicht, neutraal, knipperlichten, remlicht, kentekenplaatverlichting)
-werkende km teller afleesbaar in het donker (dus met tellerverlichting)
-2 spiegels
-hij moet sneller dan 70 km/h gaan
-meer dan 4m/s remvertraging?
-bok verplicht? Of mag alleen een zijstandaard ook?
-keuren met bijbehorend blok? (dus dikkeharrie,bv c90 OT?)
- kan hij ook gekeurd worden met een luchtfilterhuis van een standaard dax?
-kan hij gekeurd worden met een hoge uitlaat van een standaard dax?
en als hij niet technisch gekeurd hoeft te worden, wat moet ik allemaal meenemen aan extra informatie? Bouwjaarverklaring?
mvg Roy
ik heb dus via Ebay een ST90 frame gewonnen, en ik wil die graag als motor keuren...
waar moet een motorkeuring aan voldoen? Aangezien laatst de keuringseisen versoepelden, maar ik dacht dat alleen brommerkeuren er makkelijker door werd...
Ik heb al op google gekeken, en op de site van de rdw, maar die site zit heel onlogisch in elkaar, dus vandaar dat ik hier een poging waag...
ik ga uit van een technische keuring, dus wat er al op mijn lijstje staat:
-alles deugdelijk vast maken, en borgen wat geborgd kan worden
-nergens speling op
-DB, niet hoger dan? 80?
-werkende verlichting (groot/dimlicht, stadslicht, neutraal, knipperlichten, remlicht, kentekenplaatverlichting)
-werkende km teller afleesbaar in het donker (dus met tellerverlichting)
-2 spiegels
-hij moet sneller dan 70 km/h gaan
-meer dan 4m/s remvertraging?
-bok verplicht? Of mag alleen een zijstandaard ook?
-keuren met bijbehorend blok? (dus dikkeharrie,bv c90 OT?)
- kan hij ook gekeurd worden met een luchtfilterhuis van een standaard dax?
-kan hij gekeurd worden met een hoge uitlaat van een standaard dax?
en als hij niet technisch gekeurd hoeft te worden, wat moet ik allemaal meenemen aan extra informatie? Bouwjaarverklaring?
mvg Roy
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: ST90 als motor keuren...
Alleen linkerspiegel is zat, bok of standaard boeit niet, filter boeit niet. Knippers hoeven niet.
Hij moet gewoon niet teveel herrie maken. Klaar
Lichtbeeld bij dimlicht moet Ok zijn. Toeter moet werken
Alle documentatie is welkom. Specs, herkomst, wat je maar tevoorschijn kunt plukken.
Blok maakt niet heel veel uit, maar afwijkend blok wel de specificaties van aan kunnen tonen. En als het er beun uitziet mag je zelf bedenken hoeveel kans je maakt.
Hij moet gewoon niet teveel herrie maken. Klaar
Lichtbeeld bij dimlicht moet Ok zijn. Toeter moet werken
Alle documentatie is welkom. Specs, herkomst, wat je maar tevoorschijn kunt plukken.
Blok maakt niet heel veel uit, maar afwijkend blok wel de specificaties van aan kunnen tonen. En als het er beun uitziet mag je zelf bedenken hoeveel kans je maakt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: ST90 als motor keuren...
rdw verlangt naar de invoer papieren. Beste is dat je met het kaal frame naar de douane gaat en invoerrechten en btw betaal. Daarmee kan je later met de opgebouwde fiets naar de rdw.
Na de keuring moet je bpm betalen. Ik heb dit met een DAX gedaan.
Verder moet alles het doen. Spiegel en knipper zijn niet vereist. Uitlaat en luchtfilter moeten ori zijn maar ik denk niet dat ze daar zo slim zijn om te weten of het wel ori is.
Koplamp en achterlicht moet voorzien zijn van nl of e keurmerk
Mvg
Na de keuring moet je bpm betalen. Ik heb dit met een DAX gedaan.
Verder moet alles het doen. Spiegel en knipper zijn niet vereist. Uitlaat en luchtfilter moeten ori zijn maar ik denk niet dat ze daar zo slim zijn om te weten of het wel ori is.
Koplamp en achterlicht moet voorzien zijn van nl of e keurmerk
Mvg
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: ST90 als motor keuren...
een ST90 heeft overigens een blok met drie blokbouten zoals de CS90/CL90/SL90
vind je niet op iedere straathoek,
de ot-C90 heeft maar 2 blokbouten op een andere plaats, zoals CT90/CD90 enz.
Een CT70/ST70 frame had toch een mooiere optie geweest denk ik, je zal er een nieuw type blok onder willen hangen uiteindelijk?
vind je niet op iedere straathoek,
de ot-C90 heeft maar 2 blokbouten op een andere plaats, zoals CT90/CD90 enz.
Een CT70/ST70 frame had toch een mooiere optie geweest denk ik, je zal er een nieuw type blok onder willen hangen uiteindelijk?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Re: ST90 als motor keuren...
ja, 't liefst wel...
maar wat als ik een oud st50/ct50/dax/dxframe zonder kenteken(optie) koop en daar de blokbevestiging uitslijp en netjes in het st90 frame las?
zal de rdw dat doorhebben als ik dan daar een keuringsafspraak maak en met een st90 frame kom waar een normaal blok in hangt?
en omdan op het verhaal van nix in te gaan, als ik het netjes doe, valt het eigenlijk niemand op?
maar wat als ik een oud st50/ct50/dax/dxframe zonder kenteken(optie) koop en daar de blokbevestiging uitslijp en netjes in het st90 frame las?
zal de rdw dat doorhebben als ik dan daar een keuringsafspraak maak en met een st90 frame kom waar een normaal blok in hangt?
en omdan op het verhaal van nix in te gaan, als ik het netjes doe, valt het eigenlijk niemand op?
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: ST90 als motor keuren...
je maakt het jezelf wel heel ingewikkelt.
de rdw is niet achterlijk! die typt ook gewoon even st90 in terwijl jij staat te wachten...
pak gewoon een st/ct frame...
dat st90 frame op kenteken krijgen, met jou plannen lijkt me onbegonnen werk...
teminste zie jij ooit die 14inch wieltjes aangeboden? om maar te beginnen...
de rdw is niet achterlijk! die typt ook gewoon even st90 in terwijl jij staat te wachten...
pak gewoon een st/ct frame...
dat st90 frame op kenteken krijgen, met jou plannen lijkt me onbegonnen werk...
teminste zie jij ooit die 14inch wieltjes aangeboden? om maar te beginnen...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Re: ST90 als motor keuren...
ik heb alles al gekocht, behalve een blok...
vandaar dat ik alleen die blokophanging wil aanpassen
vandaar dat ik alleen die blokophanging wil aanpassen
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: ST90 als motor keuren...
had de wave niet ook een type met 3 ophangpunten?
frame aanpassen = no go!
frame aanpassen = no go!
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Re: ST90 als motor keuren...
Waarom? Denk dat het frame aanpassen niet eens het grootste probleem is. Weet die keurmeester veel..john schreef:had de wave niet ook een type met 3 ophangpunten?
frame aanpassen = no go!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: ST90 als motor keuren...
dat lijkt mij in iedergeval ook niet het grootse probleem...
maar je hebt dus ook achterbrug, wielen voorvork en dergelijke gekocht?
want denk er aan, doe je er 10 inch wielen in, een dax vork en achterbrug(weet niet eens ceker of dat past, maar honda kennende lijkt me wel) heb je ook een andere wielbasis...
heb je dat spul ook gekocht, maakt het een ander verhaal(een makkelijker verhaal)
maar je hebt dus ook achterbrug, wielen voorvork en dergelijke gekocht?
want denk er aan, doe je er 10 inch wielen in, een dax vork en achterbrug(weet niet eens ceker of dat past, maar honda kennende lijkt me wel) heb je ook een andere wielbasis...
heb je dat spul ook gekocht, maakt het een ander verhaal(een makkelijker verhaal)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Re: ST90 als motor keuren...
ik heb ook mijn monkey verlengt met +- 20cm, nooit commentaar op gehad...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
Re: ST90 als motor keuren...
Maar niet tijdens de keuring, verschrikkelijke klootviool dat je er rondtypt.Monkeymadness schreef:ik heb ook mijn monkey verlengt met +- 20cm, nooit commentaar op gehad...
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: ST90 als motor keuren...
achterbrug geen commentaar gehad?Eric schreef:DOH
dat is dan het enige onderdeel op die hele monkey !
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Re: ST90 als motor keuren...
jamaar, we dwalen of hier!
vanaf de streep weer ontopic!
_______________________________________________________
vanaf de streep weer ontopic!
_______________________________________________________
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...