ST90 als motor keuren...

Hier kun je praten over je honda.
Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

ST90 als motor keuren...

Bericht door Monkeymadness »

hoi,

ik heb dus via Ebay een ST90 frame gewonnen, en ik wil die graag als motor keuren...

waar moet een motorkeuring aan voldoen? Aangezien laatst de keuringseisen versoepelden, maar ik dacht dat alleen brommerkeuren er makkelijker door werd...
Ik heb al op google gekeken, en op de site van de rdw, maar die site zit heel onlogisch in elkaar, dus vandaar dat ik hier een poging waag...

ik ga uit van een technische keuring, dus wat er al op mijn lijstje staat:

-alles deugdelijk vast maken, en borgen wat geborgd kan worden
-nergens speling op
-DB, niet hoger dan? 80?
-werkende verlichting (groot/dimlicht, stadslicht, neutraal, knipperlichten, remlicht, kentekenplaatverlichting)
-werkende km teller afleesbaar in het donker (dus met tellerverlichting)
-2 spiegels
-hij moet sneller dan 70 km/h gaan
-meer dan 4m/s remvertraging?
-bok verplicht? Of mag alleen een zijstandaard ook?
-keuren met bijbehorend blok? (dus dikkeharrie,bv c90 OT?)
- kan hij ook gekeurd worden met een luchtfilterhuis van een standaard dax?
-kan hij gekeurd worden met een hoge uitlaat van een standaard dax?

en als hij niet technisch gekeurd hoeft te worden, wat moet ik allemaal meenemen aan extra informatie? Bouwjaarverklaring?

mvg Roy
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door NIX »

Alleen linkerspiegel is zat, bok of standaard boeit niet, filter boeit niet. Knippers hoeven niet.

Hij moet gewoon niet teveel herrie maken. Klaar

Lichtbeeld bij dimlicht moet Ok zijn. Toeter moet werken

Alle documentatie is welkom. Specs, herkomst, wat je maar tevoorschijn kunt plukken.

Blok maakt niet heel veel uit, maar afwijkend blok wel de specificaties van aan kunnen tonen. En als het er beun uitziet mag je zelf bedenken hoeveel kans je maakt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

mirjam
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 jan 2010 11:33

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door mirjam »

rdw verlangt naar de invoer papieren. Beste is dat je met het kaal frame naar de douane gaat en invoerrechten en btw betaal. Daarmee kan je later met de opgebouwde fiets naar de rdw.
Na de keuring moet je bpm betalen. Ik heb dit met een DAX gedaan.
Verder moet alles het doen. Spiegel en knipper zijn niet vereist. Uitlaat en luchtfilter moeten ori zijn maar ik denk niet dat ze daar zo slim zijn om te weten of het wel ori is.
Koplamp en achterlicht moet voorzien zijn van nl of e keurmerk

Mvg

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door CB-viguur »

een ST90 heeft overigens een blok met drie blokbouten zoals de CS90/CL90/SL90
vind je niet op iedere straathoek,
de ot-C90 heeft maar 2 blokbouten op een andere plaats, zoals CT90/CD90 enz.

Een CT70/ST70 frame had toch een mooiere optie geweest denk ik, je zal er een nieuw type blok onder willen hangen uiteindelijk?

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door Monkeymadness »

ja, 't liefst wel... :mrgreen:

maar wat als ik een oud st50/ct50/dax/dxframe zonder kenteken(optie) koop en daar de blokbevestiging uitslijp en netjes in het st90 frame las?

zal de rdw dat doorhebben als ik dan daar een keuringsafspraak maak en met een st90 frame kom waar een normaal blok in hangt?

en omdan op het verhaal van nix in te gaan, als ik het netjes doe, valt het eigenlijk niemand op?
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door niek is ik »

je maakt het jezelf wel heel ingewikkelt.

de rdw is niet achterlijk! die typt ook gewoon even st90 in terwijl jij staat te wachten...

pak gewoon een st/ct frame...

dat st90 frame op kenteken krijgen, met jou plannen lijkt me onbegonnen werk...

teminste zie jij ooit die 14inch wieltjes aangeboden? om maar te beginnen...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door Monkeymadness »

ik heb alles al gekocht, behalve een blok...

vandaar dat ik alleen die blokophanging wil aanpassen
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door john »

had de wave niet ook een type met 3 ophangpunten?

frame aanpassen = no go!
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5870
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door Jurrien »

john schreef:had de wave niet ook een type met 3 ophangpunten?

frame aanpassen = no go!
Waarom? Denk dat het frame aanpassen niet eens het grootste probleem is. Weet die keurmeester veel..
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door niek is ik »

dat lijkt mij in iedergeval ook niet het grootse probleem...

maar je hebt dus ook achterbrug, wielen voorvork en dergelijke gekocht?

want denk er aan, doe je er 10 inch wielen in, een dax vork en achterbrug(weet niet eens ceker of dat past, maar honda kennende lijkt me wel) heb je ook een andere wielbasis...

heb je dat spul ook gekocht, maakt het een ander verhaal(een makkelijker verhaal)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door Monkeymadness »

ik heb ook mijn monkey verlengt met +- 20cm, nooit commentaar op gehad... :P
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5870
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door Jurrien »

Monkeymadness schreef:ik heb ook mijn monkey verlengt met +- 20cm, nooit commentaar op gehad... :P
Maar niet tijdens de keuring, verschrikkelijke klootviool dat je er rondtypt.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door niek is ik »

Eric schreef:DOH :x :x :x
achterbrug geen commentaar gehad?

dat is dan het enige onderdeel op die hele monkey !
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: ST90 als motor keuren...

Bericht door Monkeymadness »

jamaar, we dwalen of hier!
vanaf de streep weer ontopic!

_______________________________________________________
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Gesloten