Pagina 1 van 2

Benzinekraan

Geplaatst: 28 apr 2010 08:42
door djwesz11
Ik heb een vraagje om mijn benzinekraan weg te werken.

Is het mogelijk om het slangetje uit mijn tank derect in mijn carb te doen en het slangetje uit de reservetank dicht te maken??
En als ik dan zonder benzine sta dat is dan de slangetjes om kan wisselen?

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 28 apr 2010 09:23
door ml03zl
Natuurlijk kan dat, lijkt me alleen niet echt handig.

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 28 apr 2010 10:01
door nielspbr
Vooral niet omdat je dan eerst je tank moet uitbouwen om de slangetjes te verwisselen.

(En je ouders worden heel blij van je in geval van een niet goed afsluitende vlotternaald.)

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 28 apr 2010 13:50
door Monkeymadness
sorry voor de opmerking, maar waarom zou je een goedlopende en nieuwe brommer verneuken? 't werkt gewoon zoals het nu is, en als je de benzinekraan weglaat ga je heus niet harder.

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 28 apr 2010 21:35
door Roelof
Even een situatie schets:

Je rijdt op een regenachtige avond door het donkere bomen bos naar huis. Plotseling begint je brommer te haperen en je denkt: 'oei de benzine is bijna op, gelukkig heb ik nog een reserve!'

Wat doe je dan:

snel je benzine kraan omzetten

je staat stil langs de weg in de stromende regen. Vervolgens probeer je je mobiel uit je broekzak te pakken en met het weinige licht van je telefoon zoek je in het donker je reserve benzine slangetje. Vervolgens sta je te pielen met de slangetjes waarbij vele druppels kostbare benzine op de grond vallen. Uiteindelijk is het gelukt en je kan eindelijk weer verder. En dan spreek ik nog niet eens van het feit dat je mobieltje nog uit je handen valt en in een regenplas valt :wink:

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 28 apr 2010 21:48
door Bangbrosbode
Djwesz rijdt nooit door het bos, wat denk jij dan. Hij rijdt alleen van discotheek naar discotheek,

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 28 apr 2010 22:19
door ciebie
bij het openen van dit topic rees bij mij de vraag, WAAROM?

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 29 apr 2010 02:04
door four
Kerel, volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Koop gewoon lekker een yamaha aerox, heb je nergens geen gezeik met benzine slangetjes, het is 2-takt dus minder onderdelen die kapot kunnen, tel uit je winst. het hele 4takt verhaal gaat juist over uitdaging en overwinning. De stunt zit m juist in het aan de praat houden van oude brommers met zo min mogelijk spullen en zo weinig mogelijk geld. Wees gewoon slim en doe al die shit niet, of koop een andere brommer.

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 29 apr 2010 07:14
door HondaRat
Hij heeft gelijk ,
wij zitten dagelijks te sleutelen
om dat ding aan de praat te houden
koop een scooter, heb je geen benzine
kraan, wil voor minder geld harder rijden
En je hoeft er niet aan te prutsen

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 29 apr 2010 11:16
door Jurrien
HondaRat schreef:Hij heeft gelijk ,
wij zitten dagelijks te sleutelen
om dat ding aan de praat te houden
koop een scooter, heb je geen benzine
kraan, wil voor minder geld harder rijden
En je hoeft er niet aan te prutsen
Even
kijken
of
deze
berichten
nog
korter
kunnen
?!

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 29 apr 2010 15:28
door djwesz11
Jullie snappen het niet...
Die benzinekraan is best wel lelijk...
Dus het idee is gewoon om dat ding weg te werken...

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 29 apr 2010 16:39
door butt head
accu er uit sloopen en weg gooien
accubak er uit sloopen en weg gooien
5 meter benzinne slang koopen daar heb je net genoeg aan
de slangen los trekken bij de tank kraan carbu
kraan los haalen
knip een paar stukjes 2 stukjes slang van een meter en prop die onder in je tank
prop de andere uit einde aan de toevoer van de kraan
en laat je kraan ergens in het frame liggen
pak het slang van 3 meter maak die aan je carbu en kraan

en klaar is kees

doe het wel zo langzaam mogelijk dan lekt je minder benzinne over je handen

:wink:

we hooren wel als het mis lukt is en ke brommer naar de klote is

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 29 apr 2010 16:52
door NIX
djwesz11 schreef:Jullie snappen het niet...
Die benzinekraan is best wel lelijk...
Dus het idee is gewoon om dat ding weg te werken...
Werk hem dan gewoon weg. Hoe? Wees creatief.

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 29 apr 2010 19:01
door HondaRat
Jurrien schreef:
HondaRat schreef:Hij heeft gelijk ,
wij zitten dagelijks te sleutelen
om dat ding aan de praat te houden
koop een scooter, heb je geen benzine
kraan, wil voor minder geld harder rijden
En je hoeft er niet aan te prutsen
Even
kijken
of
deze
berichten
nog
korter
kunnen
?!

sorry ik typte dat op me telefoon :oops:

en inderdaad wat nix zegt , wees creatief , haal een 2 mm dik stuk RVS plaat van 10 bij 10 ,
en maak er wat leuks van ,


klik 2
klik 3
Afbeelding

of koop zo iets en dan ben je er van af ....

Re: Benzinekraan

Geplaatst: 30 apr 2010 00:07
door four
djwesz11 schreef:Jullie snappen het niet...
Die benzinekraan is best wel lelijk...
Dus het idee is gewoon om dat ding weg te werken...
Ik denk dat wij het heel goed begrijpen, en dat dat ook het hele probleem is.
Ik herinner me nog 1 van je eerste posts waarin je vertelde dat je helemaal fanatisch was over die schitterend mooie dx die je gekocht had. Een paar dagen later kwam de eerste post in het techniek en sleutelen topic en sindsdien ben je eigenlijk alleen maar bezig met het veranderen van je brommer. Een beetje customize is natuurlijk geweldig, alleen ben je nu op een punt gekomen waarop je je moet afvragen: Wat wil ik nu eigenlijk.

Je hebt een brommer gekocht die een nagenoeg identieke kloon is van het befaamde honda st50 DAX model, wat nu een oldtimer is. Nu kan je 2 dingen doen. Of je vind het kicke dat je een replica hebt van een geweldige brommer, of je wil er met je 16 jarige puber kop een headturner van maken op de middelbare school en bij je vriendjes (en ja ik heb het gajes gezien op wegmisbruikers) . Indien het 2e het geval is (wat ik wel vermoed) Heb je gewoon een verkeerde brommer gekocht. Een dax kan je fantastisch pimpen, alleen gaat dat een heleboel geld kosten. Daarom moet je gaan bedenken wat je nou eigenlijk wil van een brommer. En bedenk dan ook of je daadwerkelijk op een dax type moet blijven rijden.