Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ciebie »

owja.. nog iets, het frame nummer van een cee stond toch aan de linkerkant boven het motorblok? en staat daar ook wel type het is?

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door four »

in principe wel, kan ook op je balhoofd staan.
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

ruben
4T-MSB regular
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ruben »

Nog iemand tips voor het loskrijgen van je achterbrug as?

hij draait wel en ik krijg hem er ook niet uit met een hamer...

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Saik0 »

ruben schreef:Nog iemand tips voor het loskrijgen van je achterbrug as?

hij draait wel en ik krijg hem er ook niet uit met een hamer...
Moet wel lukken hoor met de hamer, gewoon harder slaan. Doe er wel ff een houtje ofzo tussen anders mep je de boel kapot.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

ruben
4T-MSB regular
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ruben »

Saik0 schreef:
ruben schreef:Nog iemand tips voor het loskrijgen van je achterbrug as?

hij draait wel en ik krijg hem er ook niet uit met een hamer...
Moet wel lukken hoor met de hamer, gewoon harder slaan. Doe er wel ff een houtje ofzo tussen anders mep je de boel kapot.
Dan mep ik het houtje kapot, hij zit echt vast.
ik heb de moer een stuk op het draad gedraaid en mep daar op, werkt veel beter en absorbeert ook minder als een houtje.
Als je een houtje gaat gebruiken kan je nog beter met een kunststof hamer slaan vind ik.

Ga vanavond wel ergens een lucht sleutel regelen en kijken of hij daar wat losser door komt.
Volgens mij draai ik nu de binnen bussen van de achterbrug bussen in de rubbers rond.

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Monkeymadness »

ruben schreef:
Saik0 schreef:
ruben schreef:Nog iemand tips voor het loskrijgen van je achterbrug as?

hij draait wel en ik krijg hem er ook niet uit met een hamer...
Moet wel lukken hoor met de hamer, gewoon harder slaan. Doe er wel ff een houtje ofzo tussen anders mep je de boel kapot.
Dan mep ik het houtje kapot, hij zit echt vast.
ik heb de moer een stuk op het draad gedraaid en mep daar op, werkt veel beter en absorbeert ook minder als een houtje.
Als je een houtje gaat gebruiken kan je nog beter met een kunststof hamer slaan vind ik.

Ga vanavond wel ergens een lucht sleutel regelen en kijken of hij daar wat losser door komt.
Volgens mij draai ik nu de binnen bussen van de achterbrug bussen in de rubbers rond.
sla met een centerpons een deuk in het midden van de as, dan pak je een oude, sterke & lange kruiskop schroevendraaier, die slijp je in een stompe punt, en die gebruik je in dat deukje die je in de as gemept hebt om de as eruit te meppen.

-edit-

en veel kruipolie gebruiken! als ie echt vast zit tenminste...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

ruben
4T-MSB regular
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ruben »

Monkeymadness schreef:
ruben schreef:
Saik0 schreef:
ruben schreef:Nog iemand tips voor het loskrijgen van je achterbrug as?

hij draait wel en ik krijg hem er ook niet uit met een hamer...
Moet wel lukken hoor met de hamer, gewoon harder slaan. Doe er wel ff een houtje ofzo tussen anders mep je de boel kapot.
Dan mep ik het houtje kapot, hij zit echt vast.
ik heb de moer een stuk op het draad gedraaid en mep daar op, werkt veel beter en absorbeert ook minder als een houtje.
Als je een houtje gaat gebruiken kan je nog beter met een kunststof hamer slaan vind ik.

Ga vanavond wel ergens een lucht sleutel regelen en kijken of hij daar wat losser door komt.
Volgens mij draai ik nu de binnen bussen van de achterbrug bussen in de rubbers rond.
sla met een centerpons een deuk in het midden van de as, dan pak je een oude, sterke & lange kruiskop schroevendraaier, die slijp je in een stompe punt, en die gebruik je in dat deukje die je in de as gemept hebt om de as eruit te meppen.

-edit-

en veel kruipolie gebruiken! als ie echt vast zit tenminste...
haha, nee op een schroevendraaier kan je niet zo hard meppen als op een moer.
Ik heb er uiteindelijk met een vuistje van 8 kilo op staan rammen en nog kwam hij niet los.
Ondertussen natuurlijk alleen de moer naar de klote.
Is er uiteindelijk wel uit. heb de bout zo dicht mogelijk bij het frame afgeslepen en vervolgens aan allebei de kanten na binnen geboord.
Restant van de bout er uit geperst met de bankschroef en hij nam allebei de binnen bussen mee....
wel taai spul zo'n achterbrug bout(as), heeft me toch een aantal boortjes gekost.

Gebruikersavatar
Ss50fan
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:18
Bezit: -Honda CD50s Benly 50cc
Locatie: Bussum

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Ss50fan »

Als je brommer stottert in hoge toeren, en perfect rijd als je de choke 2/3 open zet en dus te arm is. Hoe kan je m dan beter rijker zetten? Met de luchtschroef of andere maatregelen?

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nitelife »

de hoofdsproeier vervangen door een grotere maat. deze sproeier kan je onderin je carburateur vinden als je het onderste bakje eraf schroeft. neem de oude sproeier mee naar de brommerzaak en vraag naar een maatje die ongeveer 10 hoger zit als degene die je nu hebt. laat ons je bevinden even weten.
TWD for life!

SJOERDASSEN
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:52

Re: Kleine vragen topic

Bericht door SJOERDASSEN »

Ik ben 16 jaar en betaal nu 260 euri voor een verzekering all risk. Weet een van jullie een verzekering maatschappij die goedkoper is. Dus een oltimerverzekering ?? :? Allemaal pas bij 24 jaar ofzo

Matr
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 185
Lid geworden op: 03 sep 2009 21:09
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Matr »

Gewoon bij ANWB. Eerste oldtimer bromfiets verzekering, kost mij zo'n 35 euro per jaar. Wel is dat alleen WA.
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Saik0 »

SJOERDASSEN schreef:Ik ben 16 jaar en betaal nu 260 euri voor een verzekering all risk. Weet een van jullie een verzekering maatschappij die goedkoper is. Dus een oltimerverzekering ?? :? Allemaal pas bij 24 jaar ofzo
Allrisk is sowieso duur. Waarschijnlijk heb je ook een diefstal verzekering enzo erbij zitten, volgens mij rijden de meesten die op een brommer rijden gewoon met een W.A. verzekering. Dan vergoed jouw verzekering de schade bij een ander als jij de boosdoener bent.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Lejon »

Wat is het maximum aantal mm cilinder die je op gewone carters kunt monteren dus geen big bore. want bij rovazxa staat er bij het ene setje " Je moet big bore" bij de ander weer niks. Volgens mij kan 51mm nog wel toch ? maar 54 mm weer niet.
Ik zag ook een leuk HCR 95cc 70 kop setje das misschien leuk voor later maar past zoiets? Tuurlijk wel grotere oliepomp enzo. Maar puur of die hals tussen de carters past.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

ruben
4T-MSB regular
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ruben »

Lejon schreef:Wat is het maximum aantal mm cilinder die je op gewone carters kunt monteren dus geen big bore. want bij rovazxa staat er bij het ene setje " Je moet big bore" bij de ander weer niks. Volgens mij kan 51mm nog wel toch ? maar 54 mm weer niet.
Ik zag ook een leuk HCR 95cc 70 kop setje das misschien leuk voor later maar past zoiets? Tuurlijk wel grotere oliepomp enzo. Maar puur of die hals tussen de carters past.
ik heb 51mm, past net niet eigenlijk.

ik heb nu namelijk een ovale cilinder omdat bij het aandraaien van me cilinder hij blijkbaar ergens op is aangelopen waardoor er een deukje in het cilinder hemd is gekomen en de cilinder dus een beetje vervormd is.

Dit heb ik nu opgelost door het stuk van het deukje er uitgefreesd te hebben zodat de spanning er uit is en het weer terug in vorm kan komen.
dit was de oplossing van loef. Het is zo'n zuiger die alleen onder en boven tegen de wand loopt dus deze heeft geen last van het uitgefreesde stuk.

maar wat wil je doen dan? toch ook gelijk een lange slag kruk dan?
als je toch je kruk vervangt is het een kleine moeite om wat meer ruimte in je carter te maken.

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nitelife »

70cc rijdt toch het lekkerst met korte slag kruk is mijn ervaring. 85cc met korte slag(51mm cil) is erg hoogtoerig / slijt harder en geeft weinig extra vermogen. ook moet je denken aan een vervanging van je oliepomp waardoor je het gaatje in je carter groter moet maken. dus je blok moet er ook voor gesplitst worden. als je dan toch gaat splitsen en geld aan meer cc wilt uitgeven zou ik een c90 krukas in zetten.

maar volgens mij doet je brommer het net weer lekker toch? ik zou genieten van wat km's voordat je het spul weer uit elkaar trekt.
TWD for life!

Plaats reactie