Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Kleine vragen topic

Bericht door SuzuhaTR1 »

Heeft iemand een idee van welk model dit spruitstuk is? Ik denk zelf van een stoterstang model....? Hij is groter/langer dan die van een Dax (ook op de foto ter vergelijk) en een SS








En dan deze nog, rara waar is hij van, op de site van Coos zie ik deze niet terug:
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

RayCBX
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 mar 2016 23:40

Re: Kleine vragen topic

Bericht door RayCBX »


SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Kleine vragen topic

Bericht door SuzuhaTR1 »

Hier zijn de japanse stekkers per 100 stuks veeeel voordeliger! Hulsjes gaan los, nummers staan er altijd bij, maar echt bijna de helft voordeliger!
http://www.rdae.nl/nl/search/Japans/

RayCBX
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 mar 2016 23:40

Re: Kleine vragen topic

Bericht door RayCBX »

Bedankt! Had die andere al besteld en snel in huis.

Heb de nieuwe kabelboom en accu aangesloten. Op contact heb ik nu een remlicht en als de brommer aanstaat een remlicht en een voorlicht. Ik zou ook een voorlicht op contact moeten hebben, toch? M'n achterlicht werkt niet, maar gezien m'n remlicht werkt moet ik wel goede aarde hebben. Het lampje is in orde. Iemand tips?

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Kleine vragen topic

Bericht door SuzuhaTR1 »

Even checken of je de juiste waarde voorlamp hebt, mij is eindelijk duidelijk dat de meeste ontstekingen een 15/15 lampje vòòr nodig hebben, want in geval van een 25/25w zie ik alleen met de kap van het achterlicht af dat het achterlampje een heel klein beetje oplicht, terwijl dat bij een 15w lamp in ieder geval 'schijnt'

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Kleine vragen topic

Bericht door SuzuhaTR1 »

Trouwens...de bruine draad van schakelaar naar achterlicht ook even heeeel goed nalopen, als de male/female stekkers gecorrodeerd zijn zorgen ze voor weerstand, dus minder voltage ( of wattage, dat begrijp ik nooit)

Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 923
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Midnight Creations »

Zo, na lange tijd weer eens op het forum met een vraagje.

Kan ik op een 108 Nice blok de ontsteking van een 150 yx blok zetten?

Heb al ff vlugtig de FAQs gelezen, maar niet gevonden..
Als je jong blijft, sterf je nooit

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Ja, maar waarom zou je dat willen.

Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 923
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Midnight Creations »

Dacht vanwege de gasreactie.. Die zal dan wat vlotter zijn neem ik aan. En ook eens kijken wat die cdi doet als ik toch een complete set koop.
Als je jong blijft, sterf je nooit

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Een standaard Nice en gasreactie in een zin :mrgreen:

Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 923
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Midnight Creations »

Haha ja :)

Maar je kunt denk ik niet ontkennen dat het een (ook is het maar klein) voordeel zal moeten hebben tov het standaard aambeeld wat hij rond moet slingeren toch? Het is de eerste stap (en een cheap ass stap) naar het wat rapper maken van het blokje.
Als je jong blijft, sterf je nooit

RayCBX
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 mar 2016 23:40

Re: Kleine vragen topic

Bericht door RayCBX »

SuzuhaTR1 schreef:Trouwens...de bruine draad van schakelaar naar achterlicht ook even heeeel goed nalopen, als de male/female stekkers gecorrodeerd zijn zorgen ze voor weerstand, dus minder voltage ( of wattage, dat begrijp ik nooit)
Bedankt voor de tips! Heb de kap van het achterlicht af, dus dat moet geen issue zijn haha. Heb de bruine kabel in ieder los onderdeel doorgelopen en overal meet ik een weerstand, er zit dus geen breuk in de kabel. Kan ik m'n voorlicht ook even op bruin hangen ipv bruin/rood, om te kijken of hij dan wel prik vanuit de schakelaar krijgt?

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Re: Kleine vragen topic

Bericht door SingaBernd »

Hallo allemaal,

Gister wilde ik mijn banden weer om mijn velgen leggen, inclusief nieuwe binnenband.
Nu heb ik een 'zware' bandenlichter, die normaal word gebruikt voor autobanden gebruikt, normaal gaat dit altijd erg goed.

Gister tot 2 keer toe mijn binnenband lek geprikt, terwijl ik in mijn ogen nog redelijk netjes en voorzichtig te werk ben gedaan.
Dit is niet mijn eerste keer wat betreft banden, dus vraag me dan ook af waarom het nu tot 2 keer toe fout is gedaan.

Was dit domme pech en heeft iemand wellicht nog wat gouden tips om dit in het vervolg te voorkomen?
Dank!

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4017
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Kleine vragen topic

Bericht door wim V8 »

Misschien een te grote binnenband. Dus als je bijv. een 2.50 buiten band monteer doe ik daar dan een 2.00-2.25 binnenband in, dus altijd aan de kleine kant blijven. Ook minder kans op gebobbel door teveel aan binnenband materiaal dat je bijna niet kwijt kan.
Voor het monteren al ietsjes lucht erin doen zodat je niet met zo'n plat ding moet werken wat gedraaid gaat zitten en zo.
En ik gebruik wel eens siliconenvet (griffon tube) op de randen, beetje kracht zetten met de handen dan glijd hij er vaak zo al omheen.
Zorg bij het laatste deel buitenbandrand wat er nog omheen moet(wat het zwaarst gaat) dat het tegenovergelegen deel van die rand mooi diep in het spaaknippelbed ligt zodat je aan de overzijde(het deel wat zo moeilijk gaat) meer ruimte krijgt.
Zorg dat de buitenband goed in de velgranden ligt en controleer dan of het dikke deel in de binnenband bij het ventiel niet tussen velg en buitenbandrand zit, dus het ventiel nog niet vastdraaien, maar even omhoog duwen, buitenbandrand goed doen, en dan het ventiel aantrekken en vast zetten, eventueel eerst nog wat extra lucht erbij doen.

Gr. Wim.
Laatst gewijzigd door wim V8 op 29 mei 2016 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Plaats reactie