Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Een bamibak schakelt soms wat vervelender. Het in z'n 1 zetten zou makkelijker moeten kunnen maar ik heb ze ook gehad waar ik m'n voet op of onder de pook moest houden tot de koppeling helemaal opgekomen was. Je voelde hem dan op een gegeven moment goed in de 1 vallen. Ik denk niet dat je niets vreemds gaat aantreffen in de bak, maar indien wel ben ik benieuwd of het ook de oorzaak is van het moeilijke in de 1 vallen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

huug
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jun 2016 08:10
Bezit: nog niets,

Re: Kleine vragen topic

Bericht door huug »

ja precies, het is natuurlijk niet de bedoeling dat we de boel onnodig moeten open maken en er ook niks gaan aantreffen.

al ben ik wel naar deze oorzaak op zoek. kan wezen dat er ( naar mijn zin ) een sim ring bij moet. om zo z,n 1. dieper te bereiken ( als je snap met wat ik bedoel? )

kan ik nog iets van de buitenkant verstellen ?
( op dit moment heb ik voor de buurman de schakel pedaal iets meer omhoog gezet voor hem..)
zo kan die makkelijker met zijn 46 onder de pook door komen.. het is nog al kort allemaal vind ik hahahaha
een dunnere olie ? palletje verzetten ? ja zeg maar wat ? koppeling iets strakker voor mee of eerdere los komen er van ??

gr

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Kleine vragen topic

Bericht door stoterstangen90 »

Niets aan doen. Het klinkt gewoon als een normale vierbak.
vrij vinden is altijd wat lastig bij de vierbakken.
Kort tikje inderdaad.
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Er is niets te stellen. En bij 1700km kan ik niets bedenken wat versleten zou kunnen zijn. Je kunt checken of het klaver en de bout aan de andere kant achter de rubber dop vast zitten. Doorgaans leveren die andere klachten op.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

huug
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jun 2016 08:10
Bezit: nog niets,

Re: Kleine vragen topic

Bericht door huug »

stotter.... z,n vrij vinden das niet echt het probleem, in z,n 1 zetten. das lastiger !

oke gaan we daar is aan voelen. NIX.
de olie ??? dat nog een keuze ???

is er geen foto van of schema ? :D

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Manuals zijn er online genoeg. Zie de FAQ bij linkdump. Olie is 10W40.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

huug
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jun 2016 08:10
Bezit: nog niets,

Re: Kleine vragen topic

Bericht door huug »

nu ben ik toch redelijk goed in het zoeken , maar ben nog niet echt een paar foto,s / topic tegen gekomen waar ik zo,n blok open zie. liggen.
(maar kan ook mijn fout zij, omdat ik hier nog maar net ben. en niet weet waar de mooie dingen staan ) hahaha

heb ook nog geen idee hoe de bak in elkaar zit. en hoe deze ook werk.. ( met alles in,s en out,s )

kan je mee beetje op weg helpen aub... jullie zijn de kenners ik ben maar een leek, maar wil zo graag weten hoe dit werk.

hebben jullie ook als eens geprobeerd met een stransmissie olie... ( dunner kwalitijd )
gr huug

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Daan1508 »

Hoi Huug,

Je kunt vast en zeker een plaatje vinden op CMS.nl, als je daar zoekt op SS50 of CD50, die bakken zijn grotendeels hetzelfde. Transmissie olie is niet aan het spel: er is geen gescheiden carter voor de motor, bak en koppeling. Die hangen allemaal in motorolie.

Daan

huug
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jun 2016 08:10
Bezit: nog niets,

Re: Kleine vragen topic

Bericht door huug »

hallo daan.
ik zou daar eens gaan kijken,, bedankt al vast.

wat betreft de olie.. en dat de hele inhoud van het blok met de zelfde olie is. das prima.
mijn ervaring met een andere olie is best goed..
de koppeling, en dergelijke worden toch wel gesmeerd, het gaat mij er om, ( mocht een olie zo als 10w 40 ) te dik zijn, word dit al snel gezien als vullend.. en dit kan net dat beetje verschil zijn. wat je met een koude motor net niet haal of pak, en met de dunnere olie.. miss wel haal.
daar wil ik dan heen. ( en, een olie kijken of testen kan geen kwaad )

als het blok wel schakel als die warm is. en niet als die koud is.. ....zit ik te denken aan en te krappe passing of een net net passing. en heeft er een tandwiel op as, iets meer speling nodig. (( zo zat ik te denken ))
carters zetten uit als ze warm worden..
maar was maar ff hardop denken van me. weet ook niet of er iemand van jullie dit heeft gedaan ??

gr en al vast bedankt ( dank voor de info ga zeker kijken )

huug
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jun 2016 08:10
Bezit: nog niets,

Re: Kleine vragen topic

Bericht door huug »

daan.............wat een geweldige site trouwens.
mooi overzicht.
super dank je !

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Soop »

Een goeie semi of vol synthetische 10w40 motorfiets olie voor natte koppeling doet t eigenlijk altijd. Ik gebruik castrol.
De olie verversen kan nooit kwaad, maar experimenteren met oliën die er niet in horen heeft geen zin.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Hier niet van toepassing, Gebruik bij een oud blok nooit synthetische olie als je niet zeker weet of de binnenkant van het blok mooi schoon is. Synthetische olie werkt als zeep in een wasmachine en weekt al het in de loop van de jaren neergeslagen vuil los en spoelt dat dan vrolijk door de motor.

huug
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jun 2016 08:10
Bezit: nog niets,

Re: Kleine vragen topic

Bericht door huug »

fijn om te lezen..
dit blok is nog hagelnieuw kan je wel zeggen.
maar mijn uitleg was of is jullie duidelijk maar als dit ook niet helpt. gaan we gewoon verder zoeken.
als die warm is het wel doet, en koud niet... heeft volgens mij toch met speling te maken.

we gaan nog verder denken en kijken...iets wat gemaakt is kan altijd wel en upgrade gebruiken ( mits dat goed is)
gr huug

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Het heeft gewoon te maken met het afwerkingsniveau dat voor een chinees sneller goed genoeg is dan voor een Japanner. Einde verhaal.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ciebie »

Ben een binnenbandje aan het verwisselen. Hoor ik het ventiel aan de binnen en buitenkant van de velg vast te zetten met de moertjes, of alleen de buitenkant? Ben beide manieren tegen gekomen.
Laatst gewijzigd door ciebie op 01 jul 2016 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie