Kleine vragen topic
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Kleine vragen topic
Je moet het in deze tijd van onverdraagzaamheid niet meer willen. Tenzij je graag een WOK hebt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 05 mei 2018 08:48
- Bezit: Honda Dax ST50
- Locatie: Bollenstreek
Re: Kleine vragen topic
Dit is als het goed is de Honda kleur: NH-35M Cloud silver metallic, Kleurnummer: 458
Ik heb mijn voorvorkpoten gespoten in, als ik me het goed kan herinneren, NH-35. Volgens mij staat die M hierbij voor metallic.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
- Locatie: Afferden, Limburg
Re: Kleine vragen topic
Ff een waardebepalingsvraag.....
Mijn zoon is een project c50 aangeboden,, bouwjaar onbekend wel een met losse tank. Framenr is verkloot, geen kenteken. 75% compleet en origineel. Ori blok in onderdelen erbij, een imiblok erbij en een stotenstangerachtig blok erbij. Extra set wielen, extra voorvork en een kistje los spul. Meneer vraagt voor alles 850. ik weet niet of zo een frame nog keurbaar is, er staat schijnbaar maar een half zelfingeslagen nr in? Dan vind ik 850 best veel?
Mijn zoon is een project c50 aangeboden,, bouwjaar onbekend wel een met losse tank. Framenr is verkloot, geen kenteken. 75% compleet en origineel. Ori blok in onderdelen erbij, een imiblok erbij en een stotenstangerachtig blok erbij. Extra set wielen, extra voorvork en een kistje los spul. Meneer vraagt voor alles 850. ik weet niet of zo een frame nog keurbaar is, er staat schijnbaar maar een half zelfingeslagen nr in? Dan vind ik 850 best veel?
Try and die techniek....... love it.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Kleine vragen topic
Je kan er waarschijnlijk wel iets mee.gonzo schreef: ↑04 apr 2023 07:06
Ff een waardebepalingsvraag.....
Mijn zoon is een project c50 aangeboden, bouwjaar onbekend wel een met losse tank.
Framenr is verkloot, geen kenteken. 75% compleet en origineel.
Ori blok in onderdelen erbij, een imiblok erbij en een stotenstangerachtig blok erbij.
Extra set wielen, extra voorvork en een kistje los spul. Meneer vraagt voor alles 850.
Ik weet niet of zo een frame nog keurbaar is, er staat schijnbaar maar een half zelfingeslagen nr in?
Dan vind ik 850 best veel?
Maar wel weer allemaal gedoe.
Als het allemaal redelijk net spul is kan het wel leuk zijn.
Als je voor de rdw een koopovereenkomst kan tonen.
Zij kunnen dan nieuwe nummerinslag doen.
De kosten? op rdw.nl en de keuring komt er dan nog bij 180,- ofzo.
Plus een plaat 28,-
Tja, dit soort brommers staan bij 4taktschuur voor 1200-1500
ook zonder kenteken. (is wel weer bijna t dubbele hè )
Jij bedoelt denk een OT met losse tank. Of die daar ook staan voor 12-15 weet ik niet.
Je hebt daar bij hun dan wel een ori japanding met koopovereenkomst.
Die kunnen bijna direct naar de rdw, na wat oplapwerk.
Maar goed, dat wordt je nu niet aangeboden, die dingen staan daar altijd.
Maar als je al de spullen die je straks over hebt weer verkoopt, heb je weer wat geld terug.
En dat stoterblok? ja, is dat een novio stoter of een vroege jaren '60 stoter,
dat verschil scheelt wel weer wat in de opbrengst.
Dan krijg je voor zo'n oude stoter ook nog wel redelijk wat terug.
Dus niet PC PS PF dat is 75,- ofzo, maar ook mooi meegenomen.
Op t eind komt de brommer zomaar op 400-500 in aanschaf(ex rdw enz)
Dat is leuk natuurlijk. En weer wat hobbytijd in t vooruitzicht
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Kleine vragen topic
Niet doen. Veel te veel geld voor een berg bamidelen. Niets mis met bamidelen, maar wel met zo'n prijs. Het is GEEN brommer met kenteken. Het frame is leuk voor een crossding voor in je eigen tuin, dus niets waard.gonzo schreef: ↑04 apr 2023 07:06 Ff een waardebepalingsvraag.....
Mijn zoon is een project c50 aangeboden,, bouwjaar onbekend wel een met losse tank. Framenr is verkloot, geen kenteken. 75% compleet en origineel. Ori blok in onderdelen erbij, een imiblok erbij en een stotenstangerachtig blok erbij. Extra set wielen, extra voorvork en een kistje los spul. Meneer vraagt voor alles 850. ik weet niet of zo een frame nog keurbaar is, er staat schijnbaar maar een half zelfingeslagen nr in? Dan vind ik 850 best veel?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Kleine vragen topic
Ik mis, volgens je vorige beschrijving, twee blokken, en een achterwiel.
En de onderdelen die er wel bij zijn, moeten wel heel zijn natuurlijk.
Gescheurde en stukkende zooi hoef je niet wil je niet.
Zijkappen zijn er sowieso niet bij zeker?
Mmmm, twijfeldingetje.
Als je er een matzwart/legergroen ding van maakt kun je er wel wat mee.
Anders stralen en poedercoat.
Prof. spuiten wordt te duur denk ik.
Je moet gewoon zo weinig mogelijk bij hoeven kopen, en zoveel mogelijk
onderdelen over hebben, die verkoop je daarna dan weer.
Maar mis dus 2 blokken en een a.wiel.
Is de buddy nog heel? Allemaal weer kosten.
Biedt maar 5-600,- ofzo.
En gezeur bij de rdw in je achterhoofd houden
Nummerinslag e.d.
Gr. Wim.
En de onderdelen die er wel bij zijn, moeten wel heel zijn natuurlijk.
Gescheurde en stukkende zooi hoef je niet wil je niet.
Zijkappen zijn er sowieso niet bij zeker?
Mmmm, twijfeldingetje.
Als je er een matzwart/legergroen ding van maakt kun je er wel wat mee.
Anders stralen en poedercoat.
Prof. spuiten wordt te duur denk ik.
Je moet gewoon zo weinig mogelijk bij hoeven kopen, en zoveel mogelijk
onderdelen over hebben, die verkoop je daarna dan weer.
Maar mis dus 2 blokken en een a.wiel.
Is de buddy nog heel? Allemaal weer kosten.
Biedt maar 5-600,- ofzo.
En gezeur bij de rdw in je achterhoofd houden
Nummerinslag e.d.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Re: Kleine vragen topic
Ik vind het prijzig voor wat het is. Maar dat is mijn persoonlijke mening, daar hoeft verder niemand zich iets van aan te trekken.
Aangezien er los plaatwerk van een C50 frame bij zit denk ik dat hier het volgende gebeurd is:
Het originele frame was doorgerot, dus is er een ander, beter frame bij gezocht.
Het chassisnummer daarvan is er van af geslepen, en vervolgens is hebben ze geprobeerd het nummer van het rotte frame in het goede frame te zetten.
Dit is wat ik waarschijnlijk acht. Dat betekent niet dat dit ook echt zo gegaan is.
065502 is op zich een legitiem nummer. Waarschijnlijk uit de periode 1972~1974. Maar de prefix mist.
Ik dacht dat het Nederlandse type C50-H was, maar ik ben niet zeker van die H. Dan zou het volledige framenummer moeten zijn: C50-H065502
Een frame zonder kenteken, met een framenummer waar "aan gezeten" is, zal bij een RDW-keurmeester op zijn minst wat vraagtekens opwekken. De kans dat hij "nee" zal zeggen lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk. Ik zou een keuring niet wagen met het framenummer op deze manier in het frame.
Als je een C50 met een Nederlands bromfietskenteken wilt hebben, dan is dit project waarschijnlijk de moeilijkste weg daar naar toe.
Aangezien er los plaatwerk van een C50 frame bij zit denk ik dat hier het volgende gebeurd is:
Het originele frame was doorgerot, dus is er een ander, beter frame bij gezocht.
Het chassisnummer daarvan is er van af geslepen, en vervolgens is hebben ze geprobeerd het nummer van het rotte frame in het goede frame te zetten.
Dit is wat ik waarschijnlijk acht. Dat betekent niet dat dit ook echt zo gegaan is.
065502 is op zich een legitiem nummer. Waarschijnlijk uit de periode 1972~1974. Maar de prefix mist.
Ik dacht dat het Nederlandse type C50-H was, maar ik ben niet zeker van die H. Dan zou het volledige framenummer moeten zijn: C50-H065502
Een frame zonder kenteken, met een framenummer waar "aan gezeten" is, zal bij een RDW-keurmeester op zijn minst wat vraagtekens opwekken. De kans dat hij "nee" zal zeggen lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk. Ik zou een keuring niet wagen met het framenummer op deze manier in het frame.
Als je een C50 met een Nederlands bromfietskenteken wilt hebben, dan is dit project waarschijnlijk de moeilijkste weg daar naar toe.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Kleine vragen topic
ik weet niet hoe ze dat oude framenr hebben weggehaald maar dat is toch erg mooi glad gedaan. terwijl dat zelfgemaakte nr erg lelijk en amateuristisch is. nogal ongerijmd. kan het zijn dat daar nooit een nummer gezeten heeft maar dat ie op het balhoofd staat ofzo?
is er ook een foto van het stoterstangenblok? ast een c110 is heb ik evt wel intresse
850 voor een losse hoop meuk lijkt me wel veel. ik zou zeggen de helft
is er ook een foto van het stoterstangenblok? ast een c110 is heb ik evt wel intresse
850 voor een losse hoop meuk lijkt me wel veel. ik zou zeggen de helft
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Kleine vragen topic
NL C's waren K of L. Je hebt echt een frame met een normaal nummer erin nodig, rot of niet. Zie nu dat het om een C gaat, mijn vorige reactie ging uit van een Singa (geen idee waarom, teveel door elkaar gedronken, denk ik). Evengoed is dit nog steeds een te hoge prijs naar mijn zin met een onkeurbaar frame.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
- Locatie: Afferden, Limburg
Re: Kleine vragen topic
Ok, dankje voor de antwoorden. Ik heb gepast, ding stast ook op mp, heeft een bod van 500, vind ik persoonlijk teveel. Misschien iemand anders?
Try and die techniek....... love it.
Re: Kleine vragen topic
Ik zie op zich wel wat onderdelen die € 600 totaal wel aanvaardbaar maken. (uitlaat, ontstekingsdeksel)
Aan de andere kant zou ik eerder naar Utrecht rijden en daar een leuke complete c op de kop tikken en die verder opknappen. Dat wordt goedkoper en betere kans van slagen dan dit denk ik.
Aan de andere kant zou ik eerder naar Utrecht rijden en daar een leuke complete c op de kop tikken en die verder opknappen. Dat wordt goedkoper en betere kans van slagen dan dit denk ik.
Re: Kleine vragen topic
Mijn cy zijkap heeft een barst/scheur bij een bevestigingspunt zou ik het met dit duurzaam kunnen repareren?
Groetjes!
Groetjes!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1817
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: Kleine vragen topic
Het kan even houden, maar bij het afnemen van het zijdeksel breekt `ie daar weer. Duurzaamste is een goed kapje (duur) of een repro, maar die kosten ook al 100 eyri
Life is too short for lousy coffee.
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Kleine vragen topic
Is het niet te lijmen met aceton of thinner?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.